Skip to content

איום השביתה הוסר, לשבועיים. כץ ועיני לדיונים

כרגע אין שביתה. השופטת כפתה על כל הצדדים לשבת במשך שבועיים ולמצוא פתרון. ההסכם עם חברת "בומברדייה" הצרפתית שריר וקיים אך לא ימומש, בינתיים. גילה אדרעי עזבה בזעם את המקום כשלא הוכנסה לדיונים. הקרע בינה לבין עיני לא משחק לטובתה ונראה שהיא הפסידה ובגדול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כרגע אין שביתה. השופטת כפתה על כל הצדדים לשבת במשך שבועיים ולמצוא פתרון. ההסכם עם חברת "בומברדייה" הצרפתית שריר וקיים אך לא ימומש, בינתיים. גילה אדרעי עזבה בזעם את המקום כשלא הוכנסה לדיונים. הקרע בינה לבין עיני לא משחק לטובתה ונראה שהיא הפסידה ובגדול

מאת אליק מאור

בתום שעה ארוכה בין כתלי חדרה של שופטת בית המשפט לעבודה, כפתה השופטת אפרת לקסר על הסתדרות וועד עובדי הרכבת,  ועל משרד התחבורה והנהלת הרכבת הסכם פשרה. הצדדים הסכימו להיכנס לשבועיים של משא ומתן בטרם תיתן השופטת את החלטתה לגבי תביעת ההסתדרות לביטול ההסכם עם החברה הצרפתית "בומברדייה" ולאשר לעובדי הרכבת לשבות. 

לאחר ששמעה הבוקר את הצדדים ולאחר שיועציהם המשפטיים של ההסתדרות ושל הרכבת הודיעו לשופטת כי אין בידם את הסמכות להגיע לפשרות, זימנה לקסר בדחיפות את עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, ואת ישראל כץ, שר התחבורה ללשכתה. השניים הגיעו ובמשך שעה ארוכה התבצרו בעמדותיהם. בסופו של דבר הודיעו כי  יכנסו למשא ומתן כשכץ ועיני יהיו מעורבים בו אישית. השופטת בירכה את הניצים ונתנה לכך תוקף של פסק דין..

ישבו עד שיצא עשן לבן. עיני (אתר ההסתדרות)
ישבו עד שיצא עשן לבן. עיני (אתר ההסתדרות)

בצאתם מלשכתה, אמר כץ: "החלטתי להיענות לפניית השופטת ולפגוש את עיני , על מנת לנסות ולעשות מאמץ אחרון, זאת  כדי למנוע סבל מציבור משתמשי הרכבת". כץ הודיע כי גם ההליך המשמעתי נגד שמונה  עובדי הרכבת שמנעו מהקטרים מלצאת לעבודה, יוקפא. הוא הבהיר כי במידה ולא  יגיעו לידי הסכם תוך שבועיים, הרי שההליך יימשך. כזכור, השמונה זומנו להליך משמעתי שלפני הרחקתם מהעבודה.  עיני: "השתנה רק דבר אחד, המו"מ עלה שלב. אם שר התחבורה, כץ, לא היה פועל באורח חד צדדי, הכול היה נמנע".

האשה שהניעה את גלגלי הפרשה הנוכחית, גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, נראתה כמי שהורחקה מעט ממוקד העניינים. בדיונים שהתקיימו הבוקר היו כל הצדדים כולל אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה אולם אדרעי, שרצתה שביתה עכשיו, נותרה בחוץ. היא עזבה את המקום בכעס ונראה שיותר מכל, פגעו המהלכים האחרונים שנקטה, בה עצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן