Skip to content

יידרש תקציב מיוחד להתאמת מערכות נ"ט במטוסים של ארקיע וישראייר

מערכת C-MUSIC להגנה מפני טילי כתף, שפועלת במסוקים ומטוסים צבאיים, נבחרה על ידי משרד התחבורה להגן על כל מטוסי חברות התעופה הישראליות במסגרת תוכנית "מגן רקיע". מאת עמי אטינגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת C-MUSIC להגנה מפני טילי כתף, שפועלת במסוקים ומטוסים  צבאיים, נבחרה על ידי משרד התחבורה להגן על כל מטוסי חברות התעופה הישראליות במסגרת תוכנית "מגן רקיע" 

מאת עמי אטינגר

מטוס ארקיעמערכת C-MUSIC להגנה מפני טילי כתף, שפותחה באלביט מערכות, מיועדת למטוסי בואינג של אל על וארקיע. כדי להתאימה במטוסי  ATR-72 המופעלים בארקיע ובישראייר יש צורך לגייס תקציב נוסף. על רקע זה שלחה הרשות לתעופה אזרחית (רת"א) לשתי החברות מכתב, שבו היא מזהירה, שאם לא תותאם המערכת בתוך שנתיים, הן לא תוכלנה להפעיל את המטוסים. לארקיע יש חמישה מטוסים מדגם זה, לישראייר יש שני מטוסים כאלה.

מערכת C-MUSIC נבחרה לפני כמה שנים על ידי משרד התחבורה להגן על כל מטוסי חברות התעופה הישראליות במסגרת תוכנית הנקראת "מגן רקיע". זוהי מערכת בעלת יכולת הגנה "רכה" שמאפשרת טכנולוגיה מבוססת-לייזר, שפיתחה החברה-הבת אלאופ, בשילוב עם מערכת ההתראה המתקדמת מבית החברה-הבת שלה, אלישרא.

המערכת פועלת במסוקים ומטוסים  צבאיים. היא מגלה את הטיל הנורה לעבר המטוס ומסיטה אותו ממסלולו. אמינות המערכת, מהירות תגובתה ויכולתה להתמודד עם איומים רבים, ממצבת אותה כאחת מהמערכות המתקדמות מסוגה בעולם.

ההתאמה הדורשת תקציב נוסף, כי למעשה מדובר בפרוייקט חדש

במקור תוכננה המערכת, לבקשת משרד התחבורה, לפעול במטוסי נוסעים אזרחיים גדולים של בואינג. עתה צריך להתאימה בגירסה המתאימה למטוסים בסדר גודל של מטוסי ATR-72, הפועלים בארקיע וישראייר. ההתאמה הדורשת תקציב נוסף – כי למעשה מדובר בפרוייקט חדש – תקציב שמשרד התחבורה יצטרך למצוא את מקורותיו. גירסה מוקטנת של המערכת הותקנה כבר במטוסי מנהלים.

"היות ומדובר בנושא ביטחוני אין בכוונתנו להתייחס לנושא", מסר דובר משרד התחבורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן