Skip to content

הפיגוע בצומת עתניאל: המרצח המתין לרכב המשפחה, ירה וביצע ווידוא הריגה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים שביצעו את הפיגוע הקשה בעתניאל ונמצה עימם את הדין כמו שעשינו בעבר. ישראל תמשיך להילחם בטרור בכל מקום שיידרש"; שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נלכוד אותם ואת שולחיהם, אם יש כאלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחבל שהמתין בסמוך לצומת עתניאל ביצע ווידוא הריגה בבני המשפחה לאחר שירה ברכבם, כך עולה מחקירה ראשונית . עוד עולה כי המחבל עמד בגפו עם רכבו בצד הדרך, ארב בחוץ וביצע את הירי כשהוא מחוץ למכוניתו.

מקום הפיגוע הוא עיקול שבו הרכב המשפחתי כנראה האט מעט. לאחר הירי נכנס המחבל למכוניתו – ונמלט. לא ברור אם ליורה סייעו מחבלים נוספים. האירוע התרחש היום (שישי) בסמוך לשעה 15:00. המחבל שהמתין ליד צומת התנחלות עתניאל על פני כביש 60, פתח באש לעבר רכב ובו היו ככול הנראה שבעה בני משפחה שהיו בדרכם להתנחלות מיתר ל"שבת כלה" של בת המשפחה שהייתה אמורה להתחתן ביום שלישי הקרוב. כשרכבם התקרב לנקודה בה ארב המרצח, הוא פתח באש וירה 14 קליעים ברכב. אב המשפחה רב ידוע נהרג וגם בנו שדיווח על הירי. פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם במקום וטיפלו בבן משפחה בן 16 שנורה ברגלו ונפגע באורח קל עד בינוני. חמשת בני המשפחה פונו לבית החולים סורוקה כשלמעט הפצוע ארבעת הנותרים לוקים בחרדה.
תוך כך, דיווח תושב חורה למוקד 100 של המשטרה כי מחבל עם נשק עצר אותו סמוך להתנחלות מיתר לאחר שחסם את רכבו עם הרכב שבו נסע.

לטענת הנהג, המחבל שאל אותו האם הוא מוסלמי ולאחר שהשיב בחיוב, הוא שחרר אותו והמשיך בנסיעה. המשטרה בודקת כעת את הדיווח ואת האפשרות שאולי מדובר במחבל שנמלט מזירת הפיגוע בעתניאל. יוחאי דמרי, ראש המועצה הר חברון אמר הערב: "ערב שבת קודש זועזענו שוב מפיגוע שמנסה לשבור אותנו. שני הרוגים בתוכם נער שנטבח בווידוא הריגה על ידי מחבלים. אי אפשר לשים שוטר וצבא בכל מקום, אבל כן אפשר שנגרום למשוואה שונה. הפוגעים רוצים להפסיק את חיינו ולהרוס את שגרת היום יום. עלינו לדאוג להגברת חיים במקום וששגרת חייהם של הפוגעים תיהרס. אני פונה לממשלת ישראל, עלינו להגביר ריבונות ולא להקפיאה. פרסים לטרור לא יגבירו את ביטחוננו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב: "נגיע למרצחים השפלים שביצעו את הפיגוע הקשה בעתניאל ונמצה עימם את הדין כמו שעשינו בעבר. ישראל תמשיך להילחם בטרור בכל מקום שיידרש".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "המאבק בטרור הפלסטיני מחייב אותנו לנחישות, יד ברזל ואורך רוח. המאבק הזה הוא ארוך שנים, וגם את גל הטרור הנוכחי, המכוון לפגוע בנו רק משום היותנו יהודים, אנו נכה. בשעה זו מנהלים צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מצוד נרחב אחר מבצעי הרצח היום באזור דרום הר חברון, ואנו לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נלכוד אותם ואת שולחיהם, אם יש כאלו".

השר יעלון אמר עוד כי כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי ללכוד מחבלים טרם ביצעו את זממם, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה. "לדאבון הלב לעיתים מצליחים המחבלים לפגוע בנו, כפי שהתרחש היום, אך גם אליהם אנו נגיע. אני מבקש להשתתף בצערן של משפחות ההרוגים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

הרכב שנורה
הרכב שנורה

שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, האשים לעומת זאת את הממשלה וטען כי הפיגוע בדרום הר חברון הוא תוצאה ישירה של התנהלות הממשלה שנוקטת במדיניות הכלה במקום במדיניות הכרעה.

"ראשי החמאס בעזה מברכים על רצח יהודים, קוראים לתושבים בדרום הר חברון לפרק את המצלמות בכדי להקשות על כוחות הביטחון ושולחים את הפלסטינים ברצועת עזה להתעמת עם חיילי צה״ל על גדר המערכת. הם, ראשי החמאס בעזה, עושים כל זאת מתוך ידיעה ודאית שרה״מ ושר הביטחון העניקו להם חסינות ואף אחד לא יפגע בהם וזוהי התוצאה. ככה לא נלחמים בטרור", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "בזמן שהקהילה הבינלאומית מחרימה מוצרים ישראלים כדי להעניק הישגים לפלסטינים, הטרור הפלסטיני משתולל ברחובות ישראל. על מדינות העולם לפקוח את עיניהן ולחשוף את פרצופה האמיתי של הרשות הפלסטינית- רשות של הסתה ועידוד לטרור".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "הלב שלנו עם המשפחה שנפגעה בפיגוע. נותנים גיבוי מלא לכוחות הביטחון לפעול נגד הטרור".

צה"ל חסם את כביש 60
צה"ל חסם את כביש 60

1 Comment

  1. רענן ניצן
    13 בנובמבר 2015 @ 18:07

    אב ובנו נרצחו ולא כפי שרשמתם נהרגו…….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן