Skip to content

השר יעלון נפגש עם יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה שהודח

"צר לי עוד, על הדרך בה פורסמה ההודעה על סיום תפקידו של יאיר. נדע להפיק מכך לקחים. אין בכך כדי להעיד על הערכתנו הרבה לעשייתו", כתב השר יעלון בעמוד הפייסבוק שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון נפגש היום לשיחת פרידה, עם ראש מנהלת חומה שהודח עקב עבירת ביטחון שדה, יאיר רמתי. השר יעלון הביע צער על הדרך שבה פורסמה ההודעה על סיום תפקידו של יאיר רמתי, אך הסביר לו כי בנסיבות שנוצרו – לא ניתן היה להתפשר ומשרד הביטחון נאלץ לסיים את תפקידו.

ניסוי שנערך במערכת "שרביט קסמים", ליירוט טילים לטווח בינוני (צילום: ויקיפדיה)
ניסוי שנערך במערכת "שרביט קסמים", ליירוט טילים לטווח בינוני (צילום: ויקיפדיה)

"אני מבקש להודות ליאיר על שנות שירותו במשרד הביטחון כראש מנהלת חומה, ועוד לפני כן בתעשייה האווירית ובצה"ל", כתב שר הביטחון בעמוד הפייסבוק שלו. "תרומתו לביצור ביטחונה של מדינת ישראל היא עצומה, והלוואי שיכולנו לספר לאזרחים מה עשה למענם. במיוחד אמורים הדברים במעורבות המשמעותית שלו בפיתוח שכבות ההגנה האקטיבית של מדינת ישראל, הכוללות את מערכות ה'חץ', 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים' – אך לא רק בפיתוחים אלו. מדינת ישראל, אזרחיה ומתקניה האסטרטגיים בטוחים יותר בזכות הפיתוחים שיאיר היה חלק מרכזי בהם, ושלמענם הביא לידי ביטוי מגוון יכולות אישיות מרשים ביותר.

"למרבה הצער ונוכח הנסיבות שנוצרו, נאלצנו להפסיק את עבודתו של יאיר במשרד הביטחון", כתב השר יעלון בעמוד הפייסבוק שלו. "ההחלטה התקבלה בלב כבד מאוד, אך לא נותרה בידנו הברירה. חובתנו להקפיד קלה כחמורה בכל הקשור לסוגיות ביטחון מידע, בוודאי כשאדם במעמדו ובתפקידו אינו מקפיד על הכללים, גם אם לא היה בכך זדון. לכן לא יכולנו, לדאבון הלב, להתפשר כשגילינו את המעידות הללו, אלא לסיים את עבודתו.

"צר לי עוד, על הדרך בה פורסמה ההודעה על סיום תפקידו של יאיר. נדע להפיק מכך לקחים. אין בכך כדי להעיד על הערכתנו הרבה לעשייתו", כתב שר הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן