Skip to content

שיחת חינם למוקדי סיוע לנפגעות תקיפה מינית

בוועדה למעמד האשה אושר כי שיחות למוקדי הסיוע תהיינה בחינם למתקשרות השיחות לא יתועדו בפירוט השיחות. ח"כ לוי-אבקסיס ציינה כי בכך "יקלו על אלפי נפגעות לנקוט בפעולה הפשוטה כל כך בעיני מי שלא חווה טרור ושליטה – להרים טלפון ולבקש סיוע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בוועדה למעמד האשה אושר כי שיחות למוקדי הסיוע תהיינה בחינם למתקשרות השיחות לא יתועדו בפירוט השיחות. ח"כ לוי-אבקסיס ציינה כי בכך "יקלו על אלפי נפגעות לנקוט בפעולה הפשוטה כל כך בעיני מי שלא חווה טרור ושליטה – להרים טלפון ולבקש סיוע"

מאת צבי זינגר

הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס לפיה שיחות למוקדי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית תהיינה ללא תשלום וללא תיעוד בפירוט השיחות אושרה היום בוועדה לקידום מעמד האישה, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. רשות המיסים תכיר בהוצאה שקיבלו עליהן חברת התקשורת, בכך שכל שיחת טלפון למוקד החירום של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית תהיה ללא תשלום, כהוצאה מוכרת לצרכי מס.

שיחת חינם לנשים במצוקה. לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)
שיחת חינם לנשים במצוקה. לוי-אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

"שיחת החינם והידיעה הברורה שהשיחה לא תתועד, ולא תיכלל בפירוט השיחות, יקלו על אלפי נפגעות לנקוט בפעולה הפשוטה כל כך בעיני מי שלא חווה טרור ושליטה – להרים טלפון ולבקש סיוע", אמרה ח"כ אורלי לוי אבקסיס, "טבעי היה שהמדינה תממן את השירות הזה. לא מדובר במיליוני דולרים. אבל מכיוון שהמדינה איננה מממנת זאת, תודה לחברות התקשורת שהרימו את הכפפה. הידיעה שיש לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לאן לפנות וששיחת הטלפון הזו אינה עולה כסף ולא תירשם בשום מקום, יכולה להקל עליהם את הצעד הראשון והקריטי להצלתם מתקיפות חוזרות ולשיקומם".

 "הגענו להסכמה עם רשות המיסוי שהיא תראה במימון שיחות אלה הוצאה מוכרת לצרכי מס, וכך חברות התקשורת לא יספגו את מלוא העלויות", אמרה יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי, "אנו רוצים לעזור לנשים הנפגעות. הצעת החוק הזו מושיטה יד להצלת חיים, וחברות הטלפון תורמות כאן תרומה יפה לחברה".

 החוק מתייחס למספרי החירום 1202 לנשים, 1203 לגברים וכן למוקדים לנשים וגברים דתיים. אם יקומו מוקדים נוספים, הם יוכלו ליהנות מהחוק לאחר אישור שרי הרווחה והתקשורת. מנתוני איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית עולה כי בכל שנה מתבצעות כ-40,000 שיחות למרכזים השונים. מרכז המחקר והמידע של הכנסת בדק ומצא כי מחיר שיחה מטלפון נייח יכול לנוע בין 4 ל-כ-11.5 אגורות לדקה בהתאם לשעה בה היא מבוצעת. לעומת זאת, מחיר שיחה מטלפון נייד גבוה יותר ויכול לעמוד על כ-60 אגורות לדקה. אם משך השיחה הממוצעת עומד על כ-10 דקות, הרי שהעלות בגין כל השיחות תסתכם בכ-40,000 ש"ח עבור מחיר של 10 אגורות לדקה, ובכ-240,000 ש"ח עבור מחיר של 60 אגורות לדקה. העלות בגין יישום הצעת החוק תושת על חברות הטלפונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן