Skip to content

ירושלים המזרחית: סיור מבצעי של מג"ב הציל כלב מקרבות רחוב

זו כבר תופעה מוכרת – כלבים נגנבים לצרכי שימוש בקרבות כלבים ובמידה הם נפצעים הם מושלכים לרחוב. אמש הבחין צוות לוחמי מג"ב שסייר במזרח ירושלים בכלב אמסטף פצוע. הם כיתרו את האזור ובעוד שהם מאבטחים זה את זה, ניגש לוחם לכלב ואסף אותו לרכב הממוגן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש (שלישי) במהלך פעילות מבצעית, איתרו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל כלב מסוג אמסטף פצוע באחת משכונות מזרח ירושלים. הלוחמים הבחינו שהכלב הפצוע בפניו נראה חושש מאוד, מה שעורר את חשדם שהכלב נגנב לצורך קרבות כלבים.
למרות עיסוקם המבצעי, הלוחמים לא היססו, ובעוד חברי הצוות מאבטחים את האזור, התקרב אחד הלוחמים, רס"ל אבירן ברנשטיין, אל הכלב והעלה אותו לרכב המבצעי הממוגן של הצוות. הלוחמים העניקו מזון ומים לכלב שהיה תשוש ופצוע ולקחו אותו למרפאה הווטרינרית של עמותת "צער בעלי חיים" בירושלים, שם הוא קיבל טיפול רפואי מסור לפציעותיו.
בעזרת צ'יפ הזיהוי, הצליחו הלוחמים לזהות את הכלב, ליצור קשר עם בעלי הכלב ולספר להם שכלבם שנגנב- נמצא.

נאסף לתוך הרכב הממוגן (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
נאסף לתוך הרכב הממוגן (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בונדי ממתין לבעליו (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
בונדי ממתין לבעליו (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

אינה וינוקור מנהלת המרפאה הוטרינרית "צער בעלי חיים ירושלים" שטיפלה בכלב שזוהה בשם בונדי, ציינה "אנו עדים לצערי במרפאה ללא מעט מקרים של בעלי חיים שמגיעים אלינו לאחר שחוו אכזריות קשה". "לצערי הרב תופעת קרבות כלבים היא רק אחת מהן, אין לי ספק שהתמזל מזלו של בונדי ובזכות ערנותם של השוטרים נמצא ולאחר טיפול קצר אף הושב לבעליו".
מפקד הצוות, רס"ר דביר שמחי, סיפר: "ראינו שהכלב נראה תשוש ומפוחד, עם פציעות באזור הפנים, וחשדנו מיד שמדובר בכלב שנגנב מבעליו והשתמשו בו בקרבות כלבים. לא יכולנו להישאר אדישים, ומיד ניסינו לאתר מרפאה שתוכל לקבל את הכלב ולאתר את הבעלים. אני חושב שכשוטרים, זה חלק בלתי נפרד מתפקידנו, וברגע שזיהינו את הכלב זאת הייתה חובתנו המוסרית". "אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות לגאול את בונדי מהייסורים של הקרבות ולהשיבו לבעליו החוקי" אמר שמחי. "חשוב שגם אנו נסתכל סביבנו ונשים לב לבעלי החיים הללו ואם אנו מזהים משהו חריג ניצור קשר עם הרשויות", ביקשה הווטרינרית להדגיש.

הבעלים המופתע והנרגש אלירן יקותיאל, תושב ירושלים שהגיע למרפאה לקבל את כלבו הודה ללוחמים ואמר להם: "זה באמת לא מובן מאליו,אין מילים בפי להודות לכם על מה שעשיתם. בונדי הוא ממש בן משפחה עבורנו, ואנחנו עדיין לא מעכלים שהוא חזר אלינו, תודה רבה לכם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן