Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 04 במאי, 2016

פולדארק, הישרדות: המין האנושי, סיפור מהחיים, היהודים של וגנר, ללא מקלט: אנה פרנק - הפרק שלא סופר, הצד האפל, הרופא הגרמני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פולדארק | Poldark, סלקום TV 

עיבוד מחדש לדרמה התקופתית המצליחה ביותר בטלוויזיה הבריטית, שסחפה את העולם וגם את ישראל בשנות ה-70. העונה הראשונה בעיבוד החדש כוללת 8 פרקים ועונתה השנייה, המצולמת בימים אלה, תעלה לשידור בספטמבר, במקביל לשידור בבריטניה. בגרסה חדשה זו, מככב בה בתפקיד הראשי השחקן האירי, איידן טרנר ("ההוביט", "כמעט אנושיים"), את רוס פולדארק, גיבור בעל נפש עצמאית, לב טהור וכתפיים רחבות, בן אצילים קשוח מסוגר עם צלקת רומנטית על לחיו, החוזר ממלחמת העצמאות בארצות הברית. עם שובו הוא מגלה כי אביו מת, וכי ביתו בקרומוול, אדמותיו והמכרה של משפחתו הרוסים, ונורא מזה – כי אהובת לבו עתידה להינשא לאחר. האהובה, אליזבת (הידה ריד, סדרת הטלוויזיה: "ג'ו", וסרט הקולנוע: "יום אחד"), הייתה בטוחה שבשלוש שנות היעדרותו במלחמה, הוא מת, ולכן התארסה לבן דודו של רוס, פרנסיס (קיילר סולר). לבו של פולדארק שבור, וכך גם ביתו, אבל הוא עושה כל שביכולתו המופלאה לאחות את השברים מכאן ומכאן. רשימת המטלות של פולדארק ארוכה; כשהוא אינו עסוק בחינוך המשרתים העצלנים שלו, הוא צריך להדוף את המניפולציות של דודו (וורן קלארק), ולסלק את העפר ואת האדמה החוסמים את המכרה של משפחתו. כאילו לא די בזה, הוא מצליח להציל את דמלזה (אלינור טומילסון, "המלכה הלבנה") מאביה המתעלל ולשכן אותה בביתו. כל זה בפרק אחד בלבד, הראשון של הסדרה. אפילו רובין אליס, שגילם את פולדארק בסדרה משנות השבעים (בשנות התשעים היה גם סרט בשם זה), קיבל כאן תפקיד אורח, ככומר הולס. ציון איי.אם.די.בי.: 8.4/10, מטה-קריטיק: 72/100, עגבניות רקובות: 87%/100%

21:00 הישרדות: המין האנושי The Great Human Race, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

במשך מיליוני שנים התמודד המין האנושי עם תנאי קשים מאוד. נאלץ להתמודד עם בצורות ועידני קרח והצליח לשרוד ולהפוך למין הדומיננטי על כדור הארץ. האם נוכל לעשות זאת שוב? הסדרה מאתגרת את הארכיאולוג ביל שינדלר ומומחית הישרדות קאט ביגני לחיות כפי שאבותינו הפרימיטיביים ביותר חיו. השניים יוצאים למסע מסביב לעולם בעקבות בני האדם הקדומים ביותר, בו יצטרכו לשרוד רק בעזרת הכלים שהיו זמינים לאדם באותו תקופה. אל מול אותם מכשולים ומגבלות של אבותינו הקדמוניים יהיה עליהם להתפתח על מנת לשרוד. האם לאדם המודרני יש את מה שצריך בשביל לשרוד את מה ששרד האדם הקדמון?

21:00 סיפור מהחיים | Once In A Lifetime Les Heritiers, ערוץ Yes2 

דרמה מרגשת וסוחפת המבוססת על סיפור אמיתי. אל כיתה פרועה, המורכבת מערב רב של תלמידים ממוצא שונה – נוצרים, מוסלמים ויהודים – מגיעה מורה מסורה ורבת מוטיבציה. כאשר הניסיון להעביר את חומר הלימודים בדרך הרגילה נכשל, היא מחליטה ללכד את הכיתה באמצעות פרויקט מיוחד – תחרות בנושא 'ילדים ונוער במחנות הריכוז הנאציים'. למרות התנגדותם הראשונית, סקרנותם מתעוררת וככל שמועד התחרות מתקרב הם שוקעים יותר ויותר בנושא הטעון. שחקנים: אריאן אסקריד, אחמד דראם, נעמי מרלאן. במאית: מארי-קסטי מנסיון-סקאר. צרפת, 2014. סיפור אנושי על מורה אידיאליסטי שמאמין בתלמידיו ומחויב אליהם – מתוך תקווה להביא לעולם טוב יותר. הכינו את הלב ואת הממחטות. ציון: 

21:00 היהודים של וגנר | Wagner's Jews, ערוץ 8 

מלחין האופרה הגרמני, ריכרד וגנר, היה אנטישמי ידוע לשמצה שרבים מכתביו אומצו על ידי היטלר והנאצים, אך יש צד אחר, פחות ידוע לסיפור. לאורך שנים, רבים מחבריו הקרובים היו יהודים – מוזיקאים צעירים שהיו מסורים לו וסייעו לו רבות בקריירה שלו. מי היו אותם צעירים? מה הביא אותם לווגנר? מה הביא את וגנר אליהם? שאלות אלו הן לב הסרט התיעודי הראשון המתמקד ביחסים האישיים והמורכבים של וגנר עם היהודים. באמצעות מקורות ארכיוניים, ראיונות והופעות של יצירות מוסיקליות מקוריות, נבחנת השאלה מה הביא את וגנר לתיעוב כה גדול של יהודים. ארה"ב, 2013.

21:05 ללא מקלט: אנה פרנק – הפרק שלא סופר | No Asylum: The Untold Chapter of Anne Frank's Story, ערוץ Yes דוקו 

אוצר של מכתבים שהיה אבוד במשך 70 שנה התגלה לאחרונה. מתנדבת שמיינה ארגזים של כתבי-יד מאובקים מתקופת השואה במכון המחקר הניו-יורקי-יהודי YIVO, נתקלה במעטפה מתפוררת. היא נדהמה לגלות מסמכים המתעדים את המאמצים הנואשים של אב אוהב להציל את משפחתו ממלתעות הנאצים. היו אלה מכתבים שלאוטו פרנק, אביה של אנה, שחושפים את כישלונו שובר הלב למצוא מקלט בארה"ב עבור בנותיו – אנה ומרגוט, ועבור אשתו אדית. במהלך מלחמת העולם השנייה, ארה"ב מנעה ויזות מאינספור יהודים שביקשו להימלט מרדיפות הנאצים, בגלל חששות מטלטול הכלכלה שלאחר המיתון הגדול, ממרגלים נאציים וגם – אנטישמיות. על אלה שביקשו מקלט בארה"ב נמנה גם פרנק. הסרט מעיר את קולו של אוטו לחיים, ומספר כיצד העולם הפנה את גבו למשפחת פרנק (אחת מיני רבות מספור). בני המשפחה ששרדו מספרים את הסיפור: באדי אליאס, בן-דוד של אנה וחברהּ הטוב ביותר, מספר על ילדותם המשותפת, חושף תמונות ומכתבים של המשפחה שטרם נראו, ביניהם את מכתבו האחרון של אוטו לפני שנכנסו למחבוא, מכתב שמאיר באור חדש את המאבק שלהם למצוא מדינת מקלט. אווה שלוֹס, אחותה החורגת של אנה, נזכרת בסיפורים האישיים של המשפחה. יותר מכל ניצול שואה אחר, חייה של אווה מקבילים לאלה של אנה: ב-1933 בגרמניה, כשהאפליה נגד היהודים החמירה, אוטו העביר את משפחתו לאמסטרדם. משפחתה של אווה עברה גם היא לשם כדי להימלט מהרדיפות ואווה גדלה מעבר לרחוב ממשפחת פרנק והפכה לחברתה הטובה. אך כשעניבת החנק הנאצית החלה להתהדק באירופה כולה, ייאושו של אוטו גבר. כשדלתותיהן של מדינות אחרות נסגרו, הוא פנה לארה"ב כאופציה אחרונה למקלט. מכתביו למחלקת המדינה האמריקנית והתגובות שקיבל, מְציירים תמונה קשה של כישלון עולמי למצוא מענה לבעיית הפליטים היהודיים. 73 המסמכים נותנים פוקוס למאבקו הדרמטי, ושופכים אור חדש על הדרמה האנושית של משפחת פרנק, ושל אב שמנסה להציל את משפחתו מכליה. בימוי: פאולה פואוס. 54 דקות, ארה"ב / גרמניה, 2015.

21:55 הצד האפל, ערוץ 8 

ב-1945 המלחמה הסתיימה עבור רוב יהודי פולין, אבל למשה, זו הייתה רק נקודת ההתחלה. התחלה של מסע נקמה. היום, כאשר הוא בן 86, משה מחליט שהגיע הזמן לספר למשפחתו את הסודות האפלים ששמר כל השנים. הוא חש כי אינו רוצה לעזוב את העולם מבלי שילדיו ידעו את הסיפור, כדי שהמורשת המשפחתית לא תאבד ביחד אתו. הוא מחליט לחזור לעיירת ילדותו, למחוזות אובדן משפחתו והנקמה שבאה בעקבותיהם. רגש הנקמה שקיים בו עד היום, ניכר כשהוא מספר על העוול שנגרם לו, על הטבח שבו נרצחו בני משפחתו בת 8 הנפשות, ועל הבחירה שלו, האחד והיחיד שנשאר מהמשפחה, לנקום את דמם. זהו סיפור מסע משפחתי, שמתחיל ברגע שבו משה החליט לברוח מהעיירה בפולין בגיל 13 וממשיך ב-2013 כשהוא בפולין, עם ילדיו. דרך המסע נחשף לאט לאט לאמת שבעברו, לשחזור הנקמה ולשאלות המוסריות שהמסע הזה מעורר. בימוי: נטלי אסולין טרבילו. ישראל, 2016.

22:00 הרופא הגרמני Wakolda, ערוץ Yes4 

מותחן המבוסס על סיפור האמיתי. ארגנטינה 1960, רופא גרמני פוגש משפחה ארגנטינאית ונוסע איתם לעיירה בה הם עתידים לשפץ ולפתוח מחדש בית מלון שהיה שייך למשפחה. בני המשפחה מעוררים אצל הרופא דחף למחקר ולבדיקה: אם המשפחה שבהריון עם תאומים ולילית, הנערה המתבגרת, שמבחינה פיזית קטנה ביחס לגילה. המשפחה אינה מודעת לזהותו האמיתית ומקבלת אותו לביתה כאורח רצוי ואף ונשבית תחת אישיותו הכריזמטית. יום אחד הם מגלים שמדובר במנגלה, רופא בגרמניה הנאצית, שביצע פשעים נגד האנושות בהם ניסויים רפואיים סדיסטיים. שחקנים: נטליה אוריירו, אלכס ברנדמיל, דיאגו פרטי. במאית: לוסיה פואנזו. ארגנטינה, 2013. סיפור מצמרר, שנע בין דרמה לאימה על אחד היצורים הנוראים ביותר בתולדות ההיסטוריה. משחק איכותי של נטליה אוריירו ואלכס ברנדמהול, והרבה סמליות מלודרמטית. ציון: 

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן