Skip to content

צרפת: המאבק נמשך וכולם נכנסים לחפירות

לעניות דעתי איש מהם לא מבין כמה כוח יכולה הממשלה להפעיל כנגדם. הם לא מבינים שפוליטיקאי שאין לו מה להפסיד (חוץ מעוד כסף) הוא החיה הכי מסוכנת בטבע. הנסיון לשחק לפי כללי המשחק הדמוקרטי הוא חסר תועלת בעיקר כשמי שקובע את החוקים הוא היריב והוא משחק מלוכלך.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ארמון הפרפקטור היום אחרה"צ - צילום: עמית מנדלזון

יושב לי בבית קפה בכיכר פליקס ברט, מימיני ניצב תיכון "פליקס ברט" ממנו יוצאים רבים מהמפגינים הצעירים, ממולי ניצב ארמון הפרפקטור (משרדי המדינה במארסיי). בחזית הארמון חונות מספר רב של ניידות משטרה, לא סתם משטרה אלא ה- CRS (היחידה לפיזור הפגנות).

הם מוכנים, הם כאן לדיכוי ההפגנה המיועדת למחר בבוקר, עוד הפגנה שמן הסתם תגרר לאלימות, מעצרים ואפילו פצועים. ההפגנה עצמה לא תשנה דבר כי הפור נפל, ראש ממשלת צרפת מנואל ואל כבר לקח על עצמו את יישום חוק העבודה. והוא עושה זאת באמצעות סעיף שהפתיע אותי לחלוטין סעיף שעצם קיומו בחוקה כלשהי איננו דמוקרטי ומחסל את כל מהות קיומו של פרלמנט כלשהו, סעיף 49.3.

הסעיף הנ"ל הוא , אם תרצו, חוק המשילות הצרפתי. הוא מאפשר לממשלה להעביר חוק מבלי להעמידו להצבעה בפרלמנט בכלל. סעיף שכזה לא קיים באף חוקה של אף מדינה וממשלת פרנסואה הולנד עושה בו שימוש זה הפעם השלישית, כדי להעביר חוק שנוי במחלוקת שספק אם יש לו רוב באסיפה הלאומית. ואת זה עושה ממשלה שיש לה 13% תמיכה בסקרים האחרונים.

שני מעגלים של שוטרים - צילום: עמית מנדלזון

עם הוודע החלטתו של ואל נאספו כמה מאות אקטיביסטים להפגין באופן ספונטני (דרך אחרת לומר …ללא רשיון) רק כדי לגלות שהמשטרה מוכנה עם טקטיקה חדשה ומיוחדת:

הגרעין של המפגיני הוקף מיידית בעשרות שוטרים בעוד שמעגל חיצוני נוסף של שוטרים מונע מאחרים להצטרף (אפילו עיתונאים לא הורשו להיכנס למעגל הפנימי) ה- Deadlock הזה נמשך כשעה ורק כשהחל לרדת גשם אפשרה המשטרה למפגינים לנוע לכיוון ציר אחד בלבד למעלה הגבעה.

מעגל פנימי דחוס - צילום: עמית מנדלזון

הצעירים שהורגלו לתרגולת הזו מצאו את עצמם נרדפים על ידי השוטרים, ובסופו של דבר סיימו המפגינים את המסלול בנמל הישן לעוד Nuit Debout הוא ערב הדיונים המפורסם שמתקיים בכוונה בשטחים ציבוריים. מזג האוויר הלא סימפטי הוא הסיבה היחידה שהמישטרה לא פיזרה את האירוע באופן מיידי

המאבק לא תם, מעבר להפגנה המתוכננת למחר בבוקר כבר הוכרזו שני ימי שביתות והפגנות ב- 17 וב-19 למאי

אין ספק שזה מחמם את הלב לראות את הצעירים חדורי רוח הקרב והמוטיבציה. הבעיה היא שכפי הנראה הם אינם מודעים לסיכון אותו הם לוקחים.

שוטרים במרדף - צילום: עמית מנדלזון

למפלגה הסוציאליסטית אין מה לחפש בבחירות הקרובות והקריירה הפוליטית של ראשי המפלגה קבורה עמוק עמוק באדמה מתחת לתילי תילים של חקיקה אנטי חברתית בעליל. כך שפוליטית אין להם כבר מה להפסיד הם כבר הפעילו זה מכבר את מנגנון ההשמדה העצמית של המפלגה. מה שנשאר להם הוא לספק את הסחורה תמורת האתנן שקיבלו מהסקטור העסקי או אם תרצו, הטייקונים ודומיהם. לאיגודים אין מוטיבציה האחד מהם קיבל את נוסח החוק האחרים במילא חלק מהמערכת הפוליטית. וכל ההפגנות עבורם זה חלק מעניין תדמיתי, בטח שלא מאבק. בשטח נשארו בעצם ה- CNT (אנטי קפיטליסטים) הסטודנטים תלמידי התיכון האיגוד הלוחמני ה- SUD האנטי פשיסטים והאנארכיסטים

לעניות דעתי איש מהם לא מבין כמה כוח יכולה הממשלה להפעיל כנגדם. הם לא מבינים שפוליטיקאי שאין לו מה להפסיד (חוץ מעוד כסף) הוא החיה הכי מסוכנת בטבע. הנסיון לשחק לפי כללי המשחק הדמוקרטי הוא חסר תועלת בעיקר כשמי שקובע את החוקים הוא היריב והוא משחק מלוכלך.

החוק יעבור כנראה כבר בשבוע הבא באופן רשמי. אבל הקרב לא יסתיים כל כך מהר והוא יגרר לאלימות קשה. וכדי להבין מי לוחץ על הביצים של מי ואיך כדאי "ללכת בעקבות הכסף".

 

5 Comments

  1. דכוטומיה שמאלנית
    14 במאי 2016 @ 1:28

    טענה א' ברשימה: הממשלה היא סוציאליסטית
    טענה ב' ברשימה: הם מחוייבים לקפיטליסטים ("אתנן לסקטור העיסקי")
    משהו פה לא מסתדר לי…
    סתם מסקרן אותי, מר מנדלזון (בעברית – בן-שקד): אתה חי בצרפת כעת? בפאריז? אתה דובר את השפה ומבין את הדקויות התרבותיות שלה? אם לא, אז מה מבדיל אותה מ"מומחה" כמו גיא בכור?

    • עמית מנדלזון
      14 במאי 2016 @ 1:38

      כן אני חי כאן 10 שנים, מדבר את השפה עוקב אחרי הפוליטיקה יוצא מהפגנות – 10 שנים… זה קצת יותר מגיא בכור, לא ? ואולי נלך קצת יותר רחוק אני מכיר אישית את כל הפוליטיקאים המקומיים מנהיגי המפלגות והאיגודים אני מדבר יום יום עם פעילי המאבק מהצעירים ביותר עד למבוגרים ביותר. בטח קצת יותר מגיא בכור… מנדלזון הוא שם שמקורו ליידיש ורק יהודים נושאים אותו ומנדל הוא… מנחם תאורטית זה בן או בר מנחם כן למילה מנדל יש משמעות בשפה הגרמנית. תראי מה זה, שמאלני מניאק כמוני בוחר דווקא בפירוש היהודי

    • עמית מנדלזון
      14 במאי 2016 @ 1:40

      ועוד משהו קטן זה לא מסתדר לך כי זו הונאה: סוציאליסטים רק בשם…

  2. גידי
    13 במאי 2016 @ 13:01

    עמית מה שהתחיל עם כוונות טובות עבר כבר לידיים אינטרסנטיות והזויות.כמו שקרא אצלנו עם המחאה החברתית.
    שלושה חודשים של מהומות, ונדליזם והתפרעויות בערי צרפת, במיוחד פריז. שילוב רעיל של פעילי שמאל, אנרכיסטים ומוסלמים ממשיך לתקוף, לשרוף, להשתולל, ולהפיץ אלימות ברחבי אירופה .. והליצנים האלה רוצים לעשות סדר אצלנו. התקשורת שלנו שותקת כדי שנחשוב שבצרפת ובאירופה הכל תותים.עיתון השמאל הקיצוני הארץ שמח על בואו של שר החוץ הצרפתי היום להריץ את יוזמת השלום שלהם…קרא את גיא בכור . עכשיו תורך "ללכלך"…

    • עמית מנדלזון
      13 במאי 2016 @ 20:46

      גידי אין במה שכתבת שום דבר שקרוב למציאות אתה חי בפנטזיה וזה מה שקורא שקוראים את גיא בכור שלא יודע איך נראית צרפת בכלל. אבל ניחא הרי אני לא מצפה ממך לצאת ולראות בעיניים לדבר עם אנשים תמשיך ותקרא אינטרסנטים וטמבלים שלא מכירים לא את המצב הכלכלי לא את המצב הבטחוני ולא את המצב הסוציו אקונומי ותגיע למסקנות משלך. שיהיה לך לבריאות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן