Skip to content

יעלון: "גם ברגעים הקשים, בהם הדם רותח והזעם הוא רב, אבוי לנו אם נאבד את דרכנו ואת ערכינו"

במהלך טכסי הזיכרון שנערכו בקרית שאול ובטקס האזכרה הממלכתי בירושלים, מול שר הביטחון שהגן בעוז על דברי סגן הרמטכ"ל, הרמטכ"ל שראו בחומרה את התנהגות החייל שהרג והשינוי הקשה בדפוסי החברה, בחר נתניהו להתעלם מהכל, בחר בנאום פרווה בו קרא לפיוס פנימי לאומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נשא היום (רביעי)  דברים בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין בקריית שאול. "בחודשים האחרונים, מתמודדת מדינת ישראל עם גל טרור פלסטיני, הנמצא אמנם בדעיכה בימים אלו אך עלול לפרוץ מחדש", אמר השר. "גם ברגעים הקשים, בהם הדם רותח והזעם הוא רב, אבוי לנו אם נאבד את דרכנו ואת ערכינו, ושהתפשרות עליהם עלולה לדרדר את ישראל לתהום. להפעיל כוח כשצריך, אך גם להבין את מגבלותיו ואת יכולתו לגרום לקהות חושים. להקפיד על טוהר הנשק ועל צלם אנוש, ולא לאבד עשתונות".

צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

"כפי שנכתב בספר דברים, פרק כ', פסוק י"ט", צוטט יעלון: "כִּי-תָצוּר אֶל-עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ, לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן–כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל, וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת:  כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה, לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר".

קולז' - מגפון ניוז (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
קולז' - מגפון ניוז (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

בנימין נתניהו ראש הממשלה שנאם בטקס האזכרה הממלכתי המרכזי ל-23,447 חללי מערכות ישראל, שנערך בהר הרצל בירושלים, בחר שלא להזכיר את ההתלהמות בימין, לקיחת החוק לידיים והקריאות לפגוע בערבים. האירוע עצמו נפתח לאחר צפירה בת שתי דקות ובמעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאומו בחר ראש הממשלה קרוא לציבור להתלכד תחת קריאה לפיוס פנימי לאומי ותו לא. "השכול חוצה עדות ומחבר בינינו" אמר נתניהו והוסיף: "האחדות הפנימית היא שורש קיומנו. יום הזיכרון מבטא יותר מכל את הערבות ההדדית שלנו. זהו יום של פיוס פנימי גדול, וראוי שאלה ילוו אותנו בכל יום, כל שנה. ראוי שנזכרו בכל עת את החיים הצעירים שנגדעו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן