Skip to content

המפקד הצבאי של חיזבאללה נהרג מפיגוע של טיל

ארגון החיזבאללה דיווח כי מוסטפה בדר א-דין, מחליפו של איש הצללים עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008, חוסל גם הוא הלילה בפיצוץ של טיל מסתורי. הארגון הודיע כי יחקור באם הוא חוסל מטיל שהגיע מהאוויר או מטיל קרקעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ארגון החיזבאללה אישר הבוקר (שישי) כי מוסטפא בדר א-דין, החשוד ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי,נהרג בתקיפה אווירית על מתקן חיזבאללה ליד שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, מדובר בחיסול שבוצע על ידי צה"ל, אלא שהפעם החיזבאללה לא מאשים בכך את ישראל. בהודעה שפרסם היום החיזבאללה מופיעה התייחסות למסר נדיר שפרסם א-דין  לפני שמונה למפקד הכוחות הצבאיים בסוריה: "הוא אמר לפני חודשים: 'לא אחזור מסוריה, אלא כשהיד או כמי שנושא את דגל הניצחון'. זהו מפקד הג'יהאד הדגול, והנה הוא היום חזר שהיד כשהוא מתעטף בדגל הניצחון שהוא ייסד באמצעות הג'יהאד המר שלו במאבק נגד ארגוני הטרור הכופרים בסוריה שמהווים את חוד החנית בתכנית האמריקנית-ציונית באזור" לשון ההודעה.

בדר א-דין, המפקד הצבאי של החיזבאללה נהרג הלילה במתקפה אווירית על מתקן חיזבאללה בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק שבסוריה – כך הודיע הארגון בהודעה רשמית. למרות זאת, בדיווח הרשת הלבנונית אל-מיאדין המקורבת לחיזבאללה, מדובר בחיסול שבוצע על ידי חיל האוויר הישראלי.העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, פרסם בסמוך לכך את ההודעה הבאה: "מפקד הג'יהאד הדגול, מוסטפא בדר א-דין (המכונה: סיד דו אל-פקאר), נהרג למען אללה ליל אמש. אופי הפעולה שהביאה למותו טרם התבררה".
בדר א-דין, סומן כחשוד המרכזי על ידי ועדת החקירה הבינלאומית לרצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי. באדר א-דין הוא בן דודו וגיסו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שנהרג בפברואר 2008 מפיצוץ מטען שהוטמן במשענת מושב הרכב שלו. ישנה גם סברה כי באדר א-דין הוא האחראי לרצח שליט כווית בעזרת מכונית תופת בשנת 1998.

א-דין בצעירותו
א-דין בצעירותו

לאחר חיסולו של מורנייה בשנת 2008 על אדמת סוריה, התחלק כוחו הרב של הארגון בין שלוש דמויות מרכזיות: פואד שוכר, מוסטפא באדר א-דין וטלאל חמיה. מעמדו של בכיר חיזבאללה ח'ליל ח'ארב פחת משמעותית בשנים האחרונות. השלישיה ניסתה למלא את החלל שנותר אחרי החיסול, בעיקר תוך הנעת תהליכי חובקי עולם לחיזוק חיזבאללה בגיוס כספים, כוח אדם, אמצעי לחימה ובניית תשתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן