Skip to content

התבטאות חסרת תקדים: הנייה מביע תמיכה במהפכה בסוריה

בנאום שנשא מעל בימת מסגד אל-אזהר בקהיר, הביע ראש ממשלת חמאס ברצועה תמיכה במתנגדי אסד "הנלחמים על חירותם וזכויותיהם הגזולות", הדגיש כי חמאס לעולם לא תכיר בישראל וכינה את חטיפת שליט "ניצחון לעם הפלסטיני" מאת עידו וולקן העיתון המצרי "אל-מצראווי" דיווח היום (ו') כי אסמאעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס ברצועה, נשא דרשה מעל בימת מסגד אל-אזהר, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום שנשא מעל בימת מסגד אל-אזהר בקהיר, הביע ראש ממשלת חמאס ברצועה תמיכה במתנגדי אסד "הנלחמים על חירותם וזכויותיהם הגזולות", הדגיש כי חמאס לעולם לא תכיר בישראל וכינה את חטיפת שליט "ניצחון לעם הפלסטיני"

מאת עידו וולקן

אסמאעיל הנייה בדרשת יום השישי, במסגד עומרי בעזה, אתמול
ברכות לעם הסורי על המהפכה והדרישה לחירות. אסמאעיל הנייה בדרשת יום השישי, במסגד עומרי בעזה, בשבוע שעבר

העיתון המצרי "אל-מצראווי" דיווח היום (ו') כי אסמאעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס ברצועה, נשא דרשה מעל בימת מסגד אל-אזהר, המפורסם והחשוב במסגדי מצרים. באופן חסר תקדים, הפנה הנייה את חיצי ביקורתו לעבר נשיא סוריה בשאר אסד. הנייה שיבח את המהפכה הסוריה ובירך את "העם הסורי הכביר על מאבקו לחירות ולהשגת הזכויות שנגזלו ממנו". מאזיניו של הנייה יצאו גם הם בקריאות למפלתו של אסד: " לא לאיראן ולא לחזבאללה – סוריה מוסלמית ומהפכתה ערבית".

מאז פרוץ המהומות לפני כשנה בסוריה, נמנעה התנועה האסלאמית שחסתהתחת כנפו של המשטר הסורי, מלנקוט עמדה כלשהי נגד הרודן הסורי ונגד מעשיו. בחודשים האחרונים,נראה כי נאמנותה לאסד הולכת ומתערערת, במקביל להידרדרות ביחסיה עם איראן וכעת התנועה מחפשת אחר מטה חלופי באחת ממדינות ערב. התבטאות זו של בכיר בתנועה נגד אסד עשויה להצביע על שבר ביחסי חמאס- סוריה.

בנוסף, הדגיש הנייה בנאומו כי על אף הלחצים המופעלים על התנועה, היא לעולם לא תכיר בישראל. הניה הוסיף כי ישראל מסרבת להכיר בבחירתם הדמוקרטית של בני העם הפלסטיני בחמאס ומנסה להפיל את הממשלה הנבחרת באמצעים כלכליים, פוליטיים ובאמצעות "מתקפה צבאית בריונית".

הניה הזהיר מפני מאמצי הייהוד הישראליים בירושלים וקרא למוסלמים לתמוך במאבק למען ירושלים ומסגד אל-אקצא. הוא  אף התייחס לחטיפתו של גלעד שליט והחזקתו בשבי במשך חמש שנים וכינה אותה "ניצחון על מגנוני הביטחון הישראליים". קהל מאזיניו של הנייה לא נשאר אדיש לנאומו של המנהיג הפלסטיני והשיב לדבריו בקריאות נלהבות " יהודים – צבאו של מוחמד נמצא על הגבול" ובהצהרת נאמנות לארגון "האחים המוסלמים".

1 Comment

  1. עמי שחר
    24 בפברואר 2012 @ 19:32

    ומה עוד חדש ולא ידוע מתחת לפני השמש?
    "הכל הבל הבלים"
    הכלבים נובחים והשיירה נוסעת

    🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן