Skip to content

"בעזרת אללה עם הסכין הזו אני אשחט אתכם" קרא המחבל – דאעש נטל אחריות

הבוקר פרסמה סוכנות הידיעות אל-עמאק המזוהה עם ארגון הטרור סרטון בו הקליט המחבל את עצמו לפני הפיגוע: "אני אחד מחיילי החליפות, והיום אבצע פעולת התאבדות. נגמר הזמן שבו אתם הכופרים באים למדינות שלנו "
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון דאעש לקח היום (שלישי) אחריות לפיגוע ההתקפה בגרזן של פליט אפגני מוסלמי שאירע אמש בקרון רכבת בגרמניה, בו הוא תקף במכות גרזן ובדקירות סכין חמישה נוסעים מהונג קונג, שלושה מהם באורח קשה, תוך כדי שהוא צועק לפי עדויות "אללהו אכבר". סוכנות הידיעות "אל-אעמאק" המזוהה עם דאעש פרסמה היום סרטון וידאו שבו תיעד עצמו המחבל, מוחמד ריאד, לפני ביצוע הפיגוע.

המחבל - מוחמד ריאד (צילום מסרטון הווידאו)
המחבל - מוחמד ריאד (צילום מסרטון הווידאו)

בפיגוע שארע אמש, בסביבות 21:00 שעון מקומי, תקף מוחמד, פליט בן 17  במכות גרזן ובדקירות סכין בקרון רכבת חמישה נוסעים מהונג קונג, שלושה מהם באורח קשה, תוך כדי שהוא צועק לפי עדויות "אללהו אכבר". הצעיר שנורה למוות על-ידי שוטרים  הגיע לגרמניה ללא הוריו וחי בינתיים במוסד לפליטים כמוהו באוכסנפורט, שליד העיר וירצבורג שבקרבתה בוצעה ההתקפה אמש. על פי הדיווח הוא שהה לאחרונה אצל משפחת אומנה.   המותקפים שנפגעו הם בני משפחה מהונג קונג – האב בן 62, האם בת 58, בתם הצעירה – בת 27 ובן זוגה בן 31. בן משפחה חמישי – בנם בן ה-17 שנסע  גם הוא ברכבת של ההורים – נפגע חרדה. 14 בני אדם נוספים לקו גם הם בחרדה.

אמבולנסים בזירת האירוע (צילום מסך)
אמבולנסים בזירת האירוע (צילום מסך)
הפרסום של דאעש בו הוא נוטל אחריות
הפרסום של דאעש בו הוא נוטל אחריות

 תומאס דה מייזיר, שר הפנים הגרמני מסר לתקשורת כי בחדרו של המחבל נמצא דגל דאעש מצורף ובנוסף גם פתק העשוי להעיד על כך שהצעיר עבר תהליך הקצנה לאחרונה נמצא בחדרו. בפתק נכתבו דברים על האסלאם ועל הצורך "להתנגד", הוא קרא למוסלמים שלא יכולים להתגייס לדאעש "להרוג את צבאות הכופרים במדינות שלהם". "בשם אללה הרחמן והרחום אני אחד מחיילי החליפות, והיום אבצע פעולת התאבדות. נגמר הזמן שבו אתם הכופרים באים למדינות שלנו והורגים את הנשים והילדים שלנו. 'המדינה האיסלאמית' קמה בעיראק, בסוריה, בלוב, בתימן ובמקומות אחרים וחיילי החליפות יגיעו גם אליכם וישחטו אתכם. בעזרת אללה עם הסכין הזו אשחט אתכם ואגדע את צווארכם", אמר הצעיר בסרטון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן