Skip to content

בנט: "הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי"

לפחות שלושה שרים - בנט, כחלון וארדן - מתנגדים לדחיית פתיחת השידורים, של תאגיד השידור הציבורי, שעליו החליטו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החינוך, נפתלי בנט, מתנגד לדחיית תחילת הפעלתו של תאגיד השידור הציבורי ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא מביע דאגה מהצעדים האחרונים להגבלת חופש העיתונות.

בנט: "החלטה תמוהה" (צילום: רפי מיכאלי)
בנט: "החלטה תמוהה" (צילום: רפי מיכאלי)

"בשעות האחרונות הולכת ומתחוורת לי התמונה", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו. "הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי. תקשורת חופשית היא הבסיס לדמוקרטיה". לדברי בנט ההחלטה החפוזה לדחות את עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי למועד לא ידוע, ללא נימוקים ותוך פגיעה בעובדים היא תמוהה.

גורם בליכוד הגיב על דברי שר החינוך, באמרו כי "תמוה מאוד שהשר נפתלי בנט, שבהובלתו תמכה מפלגת הבית היהודי בחוק לסגירת עיתון 'ישראל היום', מביע פתאום חרדה עמוקה לחופש הביטוי".

בנט הצטרף בכך לשרים נוספים המתנגדים לצעד שעליו החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביחד עם מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן. שר האוצר, משה כחלון, מתח על הצעד הזה ביקורת חריפה וסיפר לחדשות ערוץ 10 כי לא עודכן בהחלטת משרד התקשורת לדחות את פתיחת תאגיד השידור החדש ל-2018.

"האמת שהופתעתי", אמר בראשיון לערוץ 10. "נכון לעכשיו, עדיין לא קיבלתי שום הודעה או שום בקשה רשמית. לא התייעצו איתי ולא עם אף אחד מהאוצר, לא עם הממונה על התקציבים ולא עם המנכ"ל. אני לא יודע מה התכניות, אבל דבר אחד אני יודע: כספי הציבור לא יושחתו לריק. אני אתעקש לשמור על הקופה הציבורית ואם החוק אמר שב-1 לאוקטובר עולים אז זה יהיה ב-1 לאוקטובר. ואם הדחייה תעלה עוד כסף לציבור, אז זה לא יהיה".

גם השר גלעד ארדן, שיזם את פירוק רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי, הביע התנגדות נחרצת לדחיית המהלך וקרא לראש הממשלה וליו"ר ההסתדרות לשקול מחדש את הדחייה. לצדו התייצב גם ראש סיעת "כולנו" ח"כ רועי פוקלמן שהצהיר כי יילחם על מנת להתחיל את השידורים באוקטובר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן