Skip to content

פחדנות יהודית לדורותיה

הורה אמנם אחראי לבטחון ילדיו, אבל הוא גם אחראי לחינוכם. ואם הורה מונע מילדיו משהו בגלל פחדיו הלא מבוססים, בגלל חרדתו בגלל ... שנאת הערבים, שיתכן שאפילו איננו מודע לה שכן היא מוטמעת בו. הרי שהוא מועל בתפקידו ומנציח את המצב הקיים ומייצר עוד דור של יהודים שפוחד פחד מוות ושונא שנאת מוות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שאלה של חינוך - גרפיטי של SNRT - מארסיי

יום אחד קם אדם ומונע מילדיו לצאת לרחובותיה של עיר כלשהי למרות שעשו דרך ארוכה ושילמו הרבה כסף בעבורה. כי הוא פוחד מערבים. הוא לא פוחד לחיות בישראל, הוא מגדל את ילדיו במדינה מוכת טרור עם אוכלוסיה ערבית המהווה 20% מתושבי המדינה. מדינה בה נדקרים/בסכנת דקירה/ירי/דריסה אזרחים יום יום. אבל הוא מונע מילדיו לבקר בעיר בה חיים גם ערבים וגם אוכלוסיה יהודית גדולה יותר מעיר בינונית בישראל. שהאירוע האנטישמי היחיד ב- 10 השנים האחרונות היה…מפוברק.

האם הפחד מבוסס? לא, דווקא באותה עיר לא אירע מעולם אירוע טרור או פגיעה בתיירים (גם לא ישראלים) בקיצור חרדה ללא בסיס.

לא אכנס לפרטים כדי לא לפגוע באיש שהוא אדם יקר ועולה חדש/ישן, שבמקרה במקרה כמו רבים כמותו פנה ימינה בנתב"ג.

ילדיו, לא ישכחו כל כך מהר את היום בו לא הותר להם לבקר בעיר אותה ראו מהסיפון. הם יזכרו את החרדה של אביהם ויעבירו אותה הלאה לילדיהם.
למה? כי: "אבא אמר". וכן הלאה דור אחרי דור  ושלושה ילדים יעבירו לתשעה נכדים ותשעה נכדים ל- 27 נינים. וכך נוצרים דורות על גבי דורות של יהודים שחיים בחרדה קיומית מפני משהו שאינם מכירים. .

פחד מייצר שנאה, ומדינת ישראל נכון להיום היא גטו יהודי ענק אכול חרדות ושנאה. חוסר הפתיחות של ההורים מונע מהילדים להכיר משהו אחר.

בדיוק באותה צורה עוברת תחושת הקיפוח מדור לדור במשפחות מזרחיות רבות. ילדים בני 18 שהמילה מפא"י לא מוכרת להם כלל, שונאים כל מה שאיננו מזרחי, כי הורי הוריהם הופלו או טופלו בצורה לא אנושית. הם לא ינסו לשבור את תקרת הזכוכית הם רק יעלו על הכסא כדי להרגיש שהיא מאוד מאוד נמוכה, כדי שיוכלו לשנוא יותר משהו שמעולם לא חוו, משהו לא מוכר.

הורה אמנם אחראי לבטחון ילדיו, אבל הוא גם אחראי לחינוכם. ואם הורה מונע מילדיו משהו בגלל פחדיו הלא מבוססים, בגלל חרדתו בגלל … שנאת הערבים, שיתכן שאפילו איננו מודע לה שכן היא מוטמעת בו. הרי שהוא מועל בתפקידו ומנציח את המצב הקיים ומייצר עוד דור של יהודים שפוחד פחד מוות ושונא שנאת מוות.

זה לא חדש שאני מתעב סמלים דתיים או לאומיים שדגלים (כל דגל) עושים לי חררה. אבל אני יכול לחיות עם זה. מה שאני לא יכול לחיות איתו בשלום הוא שנאה ופחד, שמועברים מדור לדור עד שמוטמעים ב- DNA הלאומי.

זה לא ממש מפתיע אותי כי נבחרי הציבור הישראלי עסוקים בהפחדה וזריעת שנאה, ההורים מקבלים זאת כתורה מסיני ומעבירים את הכל הלאה לדור הבא. והדור הבא? אם לא יתעשת במהרה, ימצא עצמו טובח בערבים כי "אבא אמר".

 

5 Comments

  1. Mosheshy
    31 ביולי 2016 @ 12:40

    עמית היקר.
    מזדהה עם מה שכתבת,ואף חינכתי את יוצאי חלציי לדרך הפוכה ממה שנהוג בישראל ובהרבה מקומות בעולם.

  2. גורן
    31 ביולי 2016 @ 12:10

    לפחד תפקיד מרכזי בשרידותו של האדם או בעל החיים, והוא משמש כאמצעי להרחקתו מהסכנה הנשקפת לחייו, ואף מהווה גורם המונע להיכנס מלכתחילה למצבים מסוכנים

  3. דב
    29 ביולי 2016 @ 17:03

    עמית שלום
    פחד ? אינסטינקט טבעי שהאבולציה יצרה. לפעמים אפילו משהו שרק נדמה לך כסכנה כבר מכניס אותך למצב של פחד. פעם זה באמת משהו דמיוני ואתה נושם לרווחה ופעם מתברר שיש בסיס לפחד ומשהו רע קורה לך ואז אתה אמור להתגונן או להתקיף כדי להגיע למצב שבו תנשום לרווחה ותגיד לעצמך עברנו את הרע חוזרים לשגרה עד לפעם הבאה.
    אולם דבר אחד בטוח, אתה לא מגיע למצב של פחד מבלי שתיהיה לך תובנה קודמת.
    עמית למה אני מספר לך את זה , הרי אתה יודע את זה בדיוק כמוני ? התשובה פשוטה, אתה (לפחות לעניות דעתי) מקובע בחשיבה האנטי ישראלית\יהודית. אתה שופט את "אחיך " וגם פוסק את דינם בקלות נוראית.
    נבחרי הציבור קרי הפוליטיקאים הישראלים לא עסוקים כל הזמן בזריעת שנאה ובהפחדה והיותר חשוב אתה מזלזל בציבור הישראלי היהודי כשאתה מניח בודאות גמורה שאין לו דעה וחשיבה אישית. זו טעות שעושים אנשי התקשורת ואנשי השמאל פעם אחרי פעם. אני חושב ובטוח שרוב הציבור הישראלי יודע מה טוב לו וכך גם מצביע בבחירות. האליטות של השמאל והאנשים "החושבים" לא מחוברים לשטח ול"עמך".
    אני חושב שתושבי ישראל מונחים ברובם מהמצב ההיסטורי שלנו לא מוכנים לשבור את הכלים ולבצע מעשים שיגרמו להרס המדינה. הבית היהודי המתחדש יקר לכולנו. כן רק 67 שנים והרבה חבלי לידה קשים הביאו אותנו עד הלום.
    לדעתי מה שחסר היום במדינת ישראל זה מנהיג בעל שיעור קומה כמו בן גוריון, רבין שיכולים להוות תחליף לביבי
    שצוחק על כולם כי הם יותר ממנו לא רוצים לאבד את הכסא בכנסת .
    אני מאמין שאחרי"7 שנים" רעות תבאנה "7 שנים" טובות.
    נחזור לעניין הפחד, התחושה הזאת אופפת אותנו בכל שלבי החיים אבל למדנו להתנתק לפרקי זמן ולתפקד כאילו שאנחנו נמצאים בעולם אידיאלי. הכלכלה הישראלית נמצאת במקום טוב באמצע למרות הוצאות הבטחון העצומות
    ואנחנו כולנו פוחדים. העצוב שבעניין הפחד מבוסס ויש לו אחיזה במציאות הלא נורמלית שבה אנחנו נמצאים.
    מי שלא פוחד אלו שונאנו. הם מפוצצים את עצמם בלי כל בעיה. הם דוקרים חיילים חמושים למרות שהם יודעים שירו בהם. הם זורקים בקבוקי מולוטוב מבלי לפחד שמשהו יכול להשרף בקלות הם זורקים אבנים שיכולות להרוג ולא פוחדים מהחיילים או מהשוטרים. הם מבצעים לינץ בחיילים או באזרחים שנכנסים בטעות לכפרים שלהם.
    מדבר אחד הם פוחדים וזה מלשנות את תפיסתם ולעשות שלום.
    אז תעשה לי טובה ואל תגנה את הפחד של האב או של כל אזרח בישראל – יש ממה לפחד. מי שלא פוחד הוא טיפש.
    מה שצריך זה לדעת להתמודד עם הפחד . לדעתי מערכת החינוך , ההורים או השכל הישר יכולים ללמד אותנו כיצד לחיות בצורה המיטבית עם הפחד כל עוד לא יהיה שלום אמיתי בין העמים או בין הדתות השונות.
    בגלות פחדנו כי האשימו אותנו בהריגתו של ישו, עכשיו מאשימים אותנו בהפעלת כוח מוגזם והריגת תינוקות בעזה או בהרעלות בארות בגדה. אנחנו צריכים להיות חזקים ולשמר את הדמוקרטיה השבירה שלנו ומזה אני באמת פוחד.

    • גידי
      2 באוגוסט 2016 @ 7:40

      צריך הרבה אומץ ותבונה כדי שיום אחד יקום אדם ויאמר לבן שלו להיזהר משמאלנים קיצוניים ,אנרכיסטים,ויהודים מתחזים.
      לומר שהמזרחיים בגלל שקיפחו את הוריהם הם שונאים את מפאי הערבים ומי לא ,זאת שטחיות ,גזענות או במילים אחרות בורות.
      נראה שבכל מקום שכתוב יהודי נכתוב ערבי הכתבה הזאת תעשה חסד לעצמה. מה גם שבכל פעם שהכותב מאשים אחרים בשנאת ערבים נראה שזה מס שהוא משלם למנדהוא…
      עידן הפוליטקלי קורקט שבו דוגלים כל הפופוליסטים והשרלטנים גווע מול עינינו.העולם מתחיל להביט לפחד בעניים ומתמודד מולו אפילו בצרפת מתחילים להבין.
      מי שמחשיב עצמו אמיץ וכולם פחדנים כי הוא יושב במארסיי ומטיף לנו מה צריך לעשות…או שבכל פעם שהוא מבקר בארץ הוא עושה פרובוקציה ותוקף שוטר גבול בנתבג. מסתבר שאומץ אין פה, פחד כן.

      • עמית מנדלזון
        2 באוגוסט 2016 @ 11:20

        גידי אתה מהלך על חבל דק בין שטויות להוצאת דיבה… פעם נוספת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן