Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 14 באוגוסט, 2016

מחילות, זהבית ופזית 2, סופר פוד על פי ג'יימי, חוג הסילון, על גג העולם 7, מטיילים מסביב לגלובוס 13, הבריחה הגדולה, תינוק העתיד, לואי ת'רו והאלכוהוליסטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

00:55 מחילות Forgiveness, ערוץ Yes קולנוע ישראלי 

XXXXX

סרטו העלילתי הראשון של אודי אלוני על פי ספרו. דיוויד, יהודי אמריקני צעיר, אידיאליסט ברוחו, מתגייס לצה"ל ומוצא עצמו יורה למוות בילדה פלסטינית בת עשר. הוא מאושפז במוסד פסיכיאטרי היושב על חורבות הכפר הפלסטיני דיר יאסין. רוחות הרפאים של נרצחי הכפר מנסים לתקשר עמו דרך מאושפז אחר במוסד, ניצול שואה. אביו של דיוויד, ניצול שואה אף הוא, מנסה נואשות להציל את נפשו של בנו על ידי הבאתו לניו יורק ומטפל בו בתרופה כימו-טכנולוגית בניסיון לחיות חיים נורמליים. בניו יורק מתאהב דיוויד בלילה, אמריקנית ממוצא פלסטיני, אם לילדה. אמל, ביתה של לילה, דומה להפליא לילדה בה ירה דיוויד למוות. האם יצליח לגבור דיוויד על הטראומה תוך שרטוט גורלו? שחקנים: איתי טיראן, קלרה ח'ורי, מכרם ח'ורי, מוני מושונוב, עומר ברנע. ישראל, 2006.

09:15 זהבית ופזית 2 Shimmer and Shine 2, ערוץ ניק ג'וניור 

סדרת אנימציה ובמרכזה הילדה ליאה ושתי הג'יניות (פיות) שלצידה, זהבית ופזית. לג'יניות היכולת להעניק 3 משאלות ביום, אך עקב גילן הצעיר הן נוטות להגשים אותן באופן בצורה לקויה. מדי פרק תאלץ ליאה, בעזרת חברותיה, לתקן את הבלגן הקומי שנוצר הודות לקסמים של הצמד השובב.

16:00 סופר פוד על פי ג'יימי | Jamie's Everyday Super Foods, ערוץ האוכל 

השף ג'יימי אוליבר יבקר באיקריה שביוון, בקוסטה ריקה ובאוקינאווה שביפן, מקומות בהם תוחלת החיים הממוצעת שוברת שיאים. מדי פרק יבחן אוליבר את מאכליהם של המקומיים, את תרומתם לבריאות הגוף והנפש, ויציע גרסאות ייחודיות משלו. בין המנות שתופענה בתכנית: פרנץ' טוסט מלא פירות, פודינג אורז שחור עם מנגו ופסיפלורה, נזיד איטלקי קלאסי עם עוף ובטטה, המבורגר טופו דל בשומן רווי.

18:00 חוג הסילון | Jet Set, ערוץ הטיולים 

שני מנחי הסדרה, ריצ'רד וג'יל, יתחרו זה בזו ביעדים שונים בעולם כדי לקבוע מי מהם באמת חווה את אורח החיים האמיתי של חוג הסילון. השניים יעמידו זה מול זה אתרי נופש ויוקרה ויבחנו מי מציע את מיטב המותרות: שוודיה או ברבדוס, לונדון או בנגקוק, עמק הלואר או סרי לנקה ועוד.

18:30 על גג העולם The World from Above 7 | 7, ערוץ הטיולים 

סדרה ייחודית המציעה צילומי אוויר מרהיבים של נופים ומבנים מכל העולם. כל פרק ייקח את הצופים למסע קסום אל יעדים מגוונים ובהם חופים עוצרי נשימה, הרים תלולים, ערים סואנות וכפרים פסטורליים.

22:00 מטיילים מסביב לגלובוס 13 Globe Trekker 13, ערוץ הטיולים 

עונה חדשה לסדרה שעוקרת את הצופה מכורסתו ושותלת אותו בליבם של תיירות קסומים. צוות מנחי הסדרה, ביניהם כוכב תכניות הטיולים, איאן רייט, יציגו בפנינו אתרים אקזוטיים ותרבויות קסומות, ידריכו במסלולי טרקינג בלתי ידועים ויחשפו נופים עוצרי נשימה.

22:00 הבריחה הגדולה | The Great Escape, ערוץ Yes3 

שורה של שחקנים מהשורה הראשונה מככבים באחד מסרטי המלחמה האהודים ביותר. הסרט, המבוסס על אירועים אמיתיים, מתאר את נסיונותיהם של שבויי מלחמה להימלט ממחנה העצורים המאובטח והשמור ביותר בגרמניה הנאצית. שחקנים: סטיב מקווין, ריצ'רד אטנבורו, צ'רלס ברונסון, ג'יימס גארנר, ג'יימס קובורן. במאי: ג'ון סטרג'ס. ארה"ב, 1963. הסרט רחוק מאוד מן הסיפור המציאותי ובונה את העלילה לאט, אך בהחלט אחד מסרטי הפעולה המבדרים הטובים בכל הזמנים, ומלוהק במיטב השחקנים של התקופה. ציון: 

22:00 תינוק העתיד | Future Baby, ערוץ Yes דוקו 

הזרע הגיע מישראל, הביצית מדרום אפריקה, והיולדת – פונדקאית בתאילנד, שלפני שנה ילדה תינוק נוסף עבור זוג בארה"ב. מאז 1978, שנת לידתו של תינוק המבחנה הראשון, הטכנולוגיה שאינה מפסיקה להתפתח פותחת בפני מי שרוצים להיות הורים אפשרויות חדשות, אבל גם מעצבת עבורם חלומות חדשים ואפילו מגדירה מחדש אילו חיים ראוי שיוולדו ואלו לא. הבמאית נעה בין מעבדות מחקר, בתי חולים, סוכנויות למכירת ביציות ומתווכי פונדקאות מכל העולם (לישראל, לא מפתיע, יש בסרט מקום נכבד) ומשוחחת עם מי שכמהים לילד, מי שנעזרו בטכנולוגיה, רופאים שהם גם אנשי עסקים, ופילוסופים החולמים, למשל, על רחם מלאכותי, שיאפשר פיקוח מלא על יצירת תינוק מושלם וגם יקדם שוויון בין המינים. האם בקרוב מאוד תיחשב הפריה טבעית לשריד מיותר, שההתפתחות האנושית הצליחה להשאיר מאחור? בימוי: מריה ארלמובסקי. 91 דקות, אוסטריה, 2016.

22:00 לואי ת'רו והאלכוהוליסטים | Louis Theroux: Drinking to Oblivion, ערוץ 8 

לואי ת'רו פוגש אנשים המכורים לאלכוהול ובודק כיצד הדבר משפיע עליהם ועל משפחותיהם. ת'רו נפגש עם המטופלים ובודק כיצד ההתמכרות משפיעה עליהם ועל בני משפחתם וגם: מתי שתיית אלכוהול מאבדת את ההיבט החברתי והופכת להתמכרות כפייתית וקטלנית? BBC, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן