Skip to content

מיקרו- קופי- ליצור ממשקים טכנולוגים אנושיים

למילה הכתובה יש משמעות, ולכן מעבר לכתיבת תוכן איכותי וכותרות שמושכות את תשומת הלב של הקורא, חשוב לדעת היכן למקם את המילים הקטנות. השימוש במילים הנכונות במקום הנכון, בזמן הנכון יגבירו את חוויית המשתמש של הגולש. לפעולה זו קוראים מיקרו- קופי. אז, איך עושים את זה נכון? מיקרו-קופי- מה זה אומר ? המיקרו-קופי הוא מילים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למילה הכתובה יש משמעות, ולכן מעבר לכתיבת תוכן איכותי וכותרות שמושכות את תשומת הלב של הקורא, חשוב לדעת היכן למקם את המילים הקטנות. השימוש במילים הנכונות במקום הנכון, בזמן הנכון יגבירו את חוויית המשתמש של הגולש. לפעולה זו קוראים מיקרו- קופי. אז, איך עושים את זה נכון?

מיקרו-קופי- מה זה אומר ?

המיקרו-קופי הוא מילים בודדות או משפטים קצרים ממוקדים שמטרתם להניע את הגולש לפעולה. מדובר בכל שלב של הפעולה-אם הסבר מה צריך לעשות לפני הפעולה ובמהלכה ולספק תגובות ופידבק לאחר הפעולה על מנת שהגולש יהיה בטוח שביצע אותה כמו שצריך. המיקרו קופי מופיע בדמות הודעה שמאשרת את ביצוע הפעולה או מתריעה על שגיאה במהלכה, כפתורי לחיצה או הסברים קבועים שמופיעים ליד כל שלב בפעולה. כאשר המיקרו-קופי מופיע בצורה נכונה באתר או באפליקציה חוויית המשתמש קלה הרבה יותר- היא מכוונת, מדריכה ומעודדת לפעולה ומונעת מראש היווצרות של בעיות.

איך מתחילים?

את המיקרו-קופי ניתן להוסיף בכל שלב של האתר או האפליקציה אך מומלץ להוסיף אותה כבר בשלב האפיון והעיצוב של ממשק הניהול. ההוספה היא תהליך פשוט שנעשה על ידי כל כותב תוכן שיודע להטמיע נתונים במערכת.

מיקרו-קופי- גלישה קלה ופשוטה:

המטרה העיקרית של השימוש במיקרו-קופי היא להפוך את השימוש באפליקציה או באתר לשימוש קל ופשוט. השימוש בו נקל על הגולש- מחבר אותו למוצר או למותג וגורם לו לבצע את הפעולות שבעל האתר או האפליקציה מעוניינים שיבצע כגון השארת פרטים, קנייה, מענה על שאלון וכדומה. מיקרו-קופי שכתוב כמו שצריך, בצורה ידידותית וברורה ברוח המותג ואפילו בהומור יחבר את הלקוח הפוטנציאלי בקלות למותג וגם יגרום לו להיות בטוח שהוא אכן מבצע את הפעולות הנדרשות בסדר הנכון תוך כדי קבלת אישור פעולה.

ביטחון בכל פעולה ובכל שלב:

משתמשים רבים חוששים בזמן שימוש באפליקציות וגלישה באתרים במיוחד כאשר עליהם לספק פרטים אישיים או לבצע תשלום- הם רוצים להיות בטוחים שאכן מילאו את השדות הנכונים וסיפקו את המידע הנדרש, שהתשלום שלהם מאובטח ושהם פועלים נכון. ברגע שיש להם הסבר פשוט שמלווה אותם בצורה נוחה וקלה להבנה לאורך כל הפעולות- הם בטוחים בתהליך ועושים אותו בקלות מבלי להתלבט. ללא מיקרו-קופי יורדים הסיכויים שהגולש יבין בדיוק מה מבקשים ממנו לעשות ויתכן ויעזוב את המסך לפני ביצוע הפעולה הרצויה- וגם לא יחזור אליו שוב. על המיקרו –קופי לנסות ולחשוב מראש מה ירתיע משתמשים, מה יספק להם ביטחון ולתת להם מענה על השאלה הבאה שהם מתכננים לשאול על מנת שימשיכו בתהליך ללא חשש.

הנחיה אחת בכל פעם:

כאשר מופיעות המון הנחיות והוראות אנשים רבים מאבדים עניין וממשיכים הלאה. כאשר ההנחיה מופיעה בפשטות- מחולקת לחלקים ואפילו מופיעה בחלונות קופצים או מודגשת בהתאם לשלב בו הם נמצאים- יותר קל להם להמשיך לבצע את הפעולה ולא לאבד עניין או סבלנות. הרבה יותר ברור לבצע משהו כאשר ברור במאת האחוזים מה מבקשים מכם לעשות. מסיבה זו חשוב שהמשפטים או המילים שמרכיבים את המיקרו-קופי יופיעו רק פעם אחת ורק במקומות המיועדים על מנת לא להעמיס ולסבך- שהרי תפקידם הוא בדיוק ההיפך מכך.

לחשוב כמו הגולש:

מאוד חשוב לזכור בזמן כתיבת המיקרו-קופי לחשוב כמו הלקוח.לא לנסות למכור את המוצר ולחשוב על הצרכים של המותג, אלא לחשוב כמו הלקוח- לכתוב את המילים והמשפטים בצורה הברורה והנגישה ביותר ורצוי גם כמה שיותר מעניינת. ברגע שמסתכלים על השימוש מהצד של המשתמש מייצרים את החוויה בצורה הטובה ביותר. על מנת לעשות זאת נכון חשוב להקפיד במספר דברים:

  • מיקום המיקרו-קופי- בהתאם לפעולה עצמה. אם הוא בא לאשר פעולה או להתריע על שגיאה שלאחריה עליו להופיע לאחריה. אם הוא מיועד להסביר לגבי התשלום או להעביר לשלב הבא עליו להיות ממוקם בהתאם ליד הכפתור המעביר למסך התשלום או לשלב הבא.
  • שימוש בשפה פשוטה- לא לדבר בשפה גבוהה ולא מובנת או ששפת המותג או קיימת כזו. חשוב לספק לגולש את התחושה שהוא שייך ולכן המיקרו-קופי צריך להיות כתוב בשפה שלו בצורה מפורשת וברורה. יש להמעיט בשימוש במושגים מקצועיים שלא כולם בטוח מוכרים ולהתמקד בפעולות הנעה פשוטות שכולם יבינו מה בדיוק הם מתבקשים לעשות.
  • מסרים ברורים- ההגדרה של המיקרו קופי היא פשוטה – להבהיר ולפשט את הדברים. לכן חשוב להקפיד על מילה אחת או משפט אחד קצר, לא להעמיס במסרים ולא להפריז בתיאורים.אפשר להשתמש בהומור ומעט להתחכם אך צריך להיזהר לא להתחכם יותר מדי על מנת שהמשמעות תהיה מובנת וברורה לכלל המשתמשים.

מכיוון שהמטרה היא כאמור להעצים את חוויית המשתמש ולהפוך אותה לקלה יותר, ובהתחשב בעובדה שרוב הגלישה היום נעשית דרך הנייד באתרים מותאמים או דרך שימוש באפליקציות שונות חשוב לבדוק ולוודא את השימוש במיקרו-קופי מהצד של המשתמש. לאחר שכתבתם אותו והטמעתם אותו במערכת תנו למשתמשים חדשים לגלוש גם באתר וגם באפליקציה ולחוות דעה ובדקו אם הכל מובן, אם המיקרו-קופי אכן הקל על השימוש ואם יש מקומות שהוא חסר או מיותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן