Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 25 בספטמבר, 2016

מחשבות על ארכיטקטורה, להרוג ולדפוק קופה, המטרו האחרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 מחשבות על ארכיטקטורה Thoughts about Architecture, ערוץ 8 

שיחות בין צמד הארכיטקטים מהגדולים בעולם כיום, ז'אק הרצוג ופייר דה מרון (האצטדיון האולימפי בבייג'ין, מוזיאון טייט בלונדון) לבין הבמאי עמוס גיתאי, שהינו גם בעל תואר דוקטור בארכיטקטורה. משרדם של הרצוג ודה מרון מעסיק כ-600 ארכיטקטים ומטפלים בפרויקטים רבים. השיחות נסובות בחלקן באספקטים מופשטים, כגון: משמעות היופי ובחלקן בהשוואה ביצירה בין קולנוע לארכיטקטורה. הסרט ממחיש את עשרות הפרויקטים המיוחדים שתוכננו על ידי הרצוג ודה מרון ואת חוויותיהם מפעילות זו. ישראל, 2016.

22:00 להרוג ולדפוק קופה Making a Killing: Guns, Greed and the NRA, ערוץ Yes דוקו 

כיצד משפיעים יצרני הנשק והמיליארדים שהם עושים מהם על חיי היומיום של כל אמריקני? בכל יום בארה"ב, 80 איש מוצאים את מותם כתוצאה מאלימות הקשורה בנשק. חברות הנשק הכוחניות, בתמיכת איגוד הרובאים הארצי (ה-NRA) ומוּטָבים פוליטיים מסכלים כל חקיקה אחראית שעלולה לפגוע בשורת הרווח שלהם. הבמאי רוברט גרינוולד("אשה בעלת אמצעים") מציג מצד אחד סיפורים אישיים טראגיים שנגרמו בעקבות הנשק הלא מוגבל, בהם ירי לא מכוון, אלימות במשפחה, התאבדויות, ירי המוני; ומן הצד שני – תחקיר עמוק ופרובוקטיבי על אלה שמרוויחים הון תועפות מכל העניין. 103 דקות, ארה"ב, 2016.

22:00 המטרו האחרון La Dernier M
étro, ערוץ Yes3 

אחד מסרטיו המאוחרים של הבמאי הצרפתי הגדול פרנסואה טריפו עם שניים מגדולי שחקני צרפת – קתרין דנב וז'ראר דפרדייה. הסרט, המביא את סיפורה של שחקנית הנשואה למנהל תיאטרון יהודי בימי הכיבוש הנאצי בצרפת, היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. הוא סחף את פרסי הקולנוע הצרפתי של אותה שנה, שם זכה בכל הקטגוריות המשמעותיות כולל הסרט, הבמאי והשחקנים. צרפת, 1980. יצירה מלודרמטית מהפכנית, קצת איטית או חסרת צבעים, עם זאת מביאה את צדה האפל של האנושות. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן