Skip to content

הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו

בגיל 93 נפטר הנשיא ה-9 של מדינת ישראל, כשבועיים לאחר שלקה באירוע מוחי קשה. בני משפחתו ומקורביו שהו לצידו עד לרגעיו האחרונים. פרס, שהפך כבר בגיל 28 לאחד הפוליטיקאים הבכירים במדינה ומונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, כיהן כראש הממשלה, זכה בפרס נובל לשלום ונבחר לנשיאות המדינה ב-2007. הוא היה דמות אהודה, מוערכת וכבודה בקרב מנהיגי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אבל כבד בישראל: הנשיע התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס  הלך הבוקר  (רביעי) לעולמו והוא בן 93, שבועיים לאחר שאושפז בבית החולים תל השומר בעקבות אירוע מוחי. בימים הראשונים לאחר אשפוזו עוד חלה תקווה זהירה להבראתו ונרשם שיפור במצבו, אך ביממה האחרונה חלה הידרדרות משמעותית והלילה ב02:00 לפנות בוקר החלו להגיע הסימנים הראשונים המבשרים על מותו של הנשיא התשיעי. קבוצה קטנה של שוטרים שהתמקמה בלובי בית החולים היו הסנונית הראשונה לכך. כמה דקות לאחר מכן התגודדו בצד השני של הלובי מספר אנשי מד"א שתודרכו בעניין. צוותי תקשורת שקיפלו את הציוד מוקדם יותר שבו במהרה לבית החולים, והתנועה במקום גדלה והתעבתה.  תוך כך נאלצו רופאיו של פרס לקבוע את מותו.

הבוקר ב07:00 בפתח בית החולים שיבא תל השומר אמר חמי פרס, בנו: "בחייו ובמעשיו אבא ציווה לנו את המחר", אמר, "הוא ציווה שנבנה את עתיד מדינת ישראל בתעוזה ובחכמה ושתמיד נסלול נתיבים לעתיד של שלום. היתה לנו זכות להיות בני משפחתו, אבל חשים שהאובדן הוא של עם ישראל כולו"

צילום לע"מ
צילום לע"מ

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה מיהר לפרסם הודעה כשבפתיחתה נאמר: "ישנם מעט אנשים איתם חיינו בעולם ששינו את מהלכי ההיסטוריה העולמית. לא בגלל תפקידיהם באירועים עולמיים אלא בגלל שהרחיבו את הראייה העתידית הנורמלית וכפו עלינו לקבל עוד מעצמנו. שמעון פרס חברי,  היה אחד מאנשים אלו".

הודעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה
הודעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה

פרס היה פעיל למען המדינה ותושביה עד יומו האחרון. בבוקר אשפוזו של פרס, לפני כשבועיים העלה פרס לדף הפייסבוק שלו המלצה לרכישת מוצרים ישראליים. פרס, שעמוד הפייסבוק שלו היה פעיל גם בתקופה האחרונה, אמר בסרטון הווידאו: "אני ממליץ לכולנו, לכולכם, לקנות מוצרים ישראליים כחול־לבן. פשוט מפני שזה יותר טוב. אתם יכולים לתאר לעצמכם ארוחה בלי סלט ישראלי? מה יותר טוב מירקות תוצרת ישראל?". אלא שבאותו ערב הובהל פרס לבית החולים כשהוא סובל מחולשה. בוצעו לו בדיקות דם וכמה שעות לאחר מכן, בעודו באשפוז, הופיעו סימנים לאירוע מוחי והוא נלקח לבדיקות. פרס כיהן כחבר כנסת קרוב ל-48 שנים וכשר ב-12 ממשלות, והיה לאדם הראשון שכיהן גם כראש ממשלה וגם כנשיא. מפוליטיקאי שכינוייו היו "חתרן" ו"לוזר", הוא הפך לדמות ממלכתית הזוכה לכבוד בארץ ובעולם.

פרס ביום אשפוזו (חדשות לפני כולם)
פרס ביום אשפוזו (חדשות לפני כולם)

לאורך כל שנותיו בפוליטיקה, המשיך פרס לכתוב ספרים ושירים. ב-2008 הוא זכה אף להלחנת שיריו על ידי אמנים שונים. פרס, למרות גילו, התעקש תמיד להמשיך ולעבוד בלוח זמנים עמוס פגישות ואירועים. בספטמבר 2009 הוא התעלף לאחר שעמד במשך זמן ממושך על בימת הנואמים. למחרת הוא כבר המשיך בסדר יומו כרגיל. בינואר 2016 עבר אירוע לב קל, נותח ואושפז – אך לאחר מספר ימים שב לעבודתו כנשיא מכון פרס  והמשיך בעבודתו ללא לאות ואת מסעותיו למען השלום בעולם. באוגוסט 2016 הושתל בליבו קוצב לב.

שמעון פרס הותיר אחריו שלושה ילדים: יהונתן, נחמיה (חמי) וצביה (ציקי). רעייתו סוניה הלכה לעולמה בשנת 2011, בזמן שפרס כיהן כנשיא המדינה. רבים ממנהיגי העולם צפוים להגיע להלווייתו של פרס, חתן פרס נובל ויוזם הסכם אוסלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן