Skip to content

אש על הקרח: תחנת מחקר של צי ברזיל בקוטב הדרומי עלתה בלהבות

שריפה פרצה בתחנת המחקר שמחזיק הצי של ברזיל מאז 1984 במפרץ גן עדן באנטרקטיקה,שני קציני צי נהרגו, 44 אחרים פונו במסוק מאת גרשון גירון בשנת 1968 נהרו המונים לצפות בסרט המתח "תחנה זברה אינה עונה". הסרט, שקיבל שתי מועמדויות לפרס אוסקר, עסק בצוללת היוצאת לחלץ מדענים בריטיים שנלכדו על כיפת הקרח של הקוטב הצפוני, לאחר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שריפה פרצה בתחנת המחקר שמחזיק הצי של ברזיל מאז 1984 במפרץ גן עדן באנטרקטיקה,שני קציני צי נהרגו, 44 אחרים פונו במסוק

מאת גרשון גירון

אש על הקרח
אש על הקרח

בשנת 1968 נהרו המונים לצפות בסרט המתח "תחנה זברה אינה עונה". הסרט, שקיבל שתי מועמדויות לפרס אוסקר, עסק בצוללת היוצאת לחלץ מדענים בריטיים שנלכדו על כיפת הקרח של הקוטב הצפוני, לאחר שתחנתם עלתה באש. אתמול התרחש אירוע דומה באי המלך ג'ורג' שבאנטארקטיקה, שעה שדליקה שפרצה בתחנת מחקר של צי ברזיל הביאה להריסת חלקים גדולים ממנה ולמותם של שני קצינים ששבהו בה.

דובר הצי מסר כי הלהבות פרצו בבוקר בחדר המכונות המאכלס את הגנראטורים של תחנת "קומנדנטה פראז" שבמפרץ האדמירליות שבאי המלך ג'ורג'.

לשכת נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, מסרה כי שני קציני צי נהרגו ושלישי נפצע בשריפה, והוסיפה שהתחנה תיבנה מחדש. ארבעים וארבעה עובדי התחנה הועברו לתחנת אדוארדו פריי של צ'ילה. מהצי נמסר, כי מאמצי כיבוי השריפה נדחו מחמת מזג האוויר.

שר ההגנה של צ'ילה, אנדרס אלאמנד, אמר לכתבים שהאש "כילתה לגמרי" את הבסיס. עיתון המופיע בסן פאולו אישר את הדברים. אבל דובר הצי הברזילאי טען שהדיווחים "חסרי בסיס", ומיד עם שיפור מזג האוויר, "נעריך את נזקי האש למבנה התחנה". עם זאת, הוא אישר דיווח שהופיע בעיתון הברזילאי אסטדאו, שלפיו אסדה שנשאה דלק שיועד לתחנה טבעה בסערה בדצמבר.

על פי העיתון, האסדה הובילה במיכליה 10,000 ליטרים דיזל כאשר התהפכה ושקעה כ-900 מטרים מתחנת קומנדנטה פראז. איש לא שהה על האסדה שנגררה אל הבסיס על ידי ארבעה כלי שיט קטנים של צי ברזיל.

נכון לעכשיו, לא אותרה דליפת דלק. , ושתי ספינות אמורות להגיע לאזור בעוד כשבוע כדי להציף את האסדה במטרה למנוע דליפה של הדלק הטבוע אל מי הים, מה שעלול לגרום לזיהום סביבתי קשה, מסר העיתון בלי לדווח על מקורותיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן