Skip to content

נבחרת הקונדיטורים של ישראל יוצאת לאליפות העולם באפייה באיטליה

נבחרת האופים והקונדיטורים של ישראל תיסע בסוף החודש לאיטליה ותשתתף באליפות העולם באפייה, תחרות יוקרתית המתקיימת מדי ארבע שנים. נבחרת ישראל זכתה באליפות בשנת 2012.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נבחרת האופים והקונדיטורים של ישראל תיסע בסוף החודש לאיטליה ותשתתף באליפות העולם באפייה, מדובר בתחרות יוקרתית המתקיימת מדי ארבע שנים. הנבחרת, ובראשה ג'קי חזן, נשיא איגוד האפים והקונדיטורים בישראל, מגיעה לאליפות העולם עם ציפיות רבות לאחר זכייתה באליפות הקודמת, בשנת 2012. השנה, העפילה נבחרת ישראל לאליפות העולם לאחר שניצחה באליפות אירופה בשנת 2015, ותתמודד מול שבע נבחרות נוספות: יפן, איטליה, שוויץ, סין, הולנד, בלגיה וספרד.

בריוש מנגו ותות (צילום: דן בר-דוב)
טארט תות ומסקרפונה (צילום: דן בר-דוב)
קרואסון כוסמין,גבינה וזיתי קלמטה (צילום: דן בר-דוב)
לחמניות חלב ופירות יער,טעם אליפות (צילום: דן בר-דוב)

הנבחרת הישראלית מורכבת מאופים וקונדיטורים מהמובילים בישראל: נשיא האופים והקונדיטורים בישראל, ג'קי חזן, מאסטר בייקר אלי אברהם, אלוף ישראל באפייה מקס שמעוני, והשף-קונדיטור אדיר כהן.

נבחרת ישראל נשיא האופים והקונדיטורים בישראל, ג'קי חזן, מאסטר בייקר אלי אברהם, אלוף ישראל באפייה מקס שמעוני, השף-קונדיטור אדיר כהן והפסלת יהודית (יוד) זר-אביב (צילום: דן בר-דוב)

ההשתתפות באליפות העולם כרוכה ביכולת הכנה של מגוון מאפים על פי תקנון קשיח, המורה על סוג המאפה, משקלו, צורתו וכמות יחידות להכנה. בנוסף, ייבדקו הפרמטרים של גודל המאפה, חדשנות בתהליך הייצור, מראה חיצוני, טעם ועמידה בתנאי התקנון הנדרשים.

ג'קי חזן, נשיא איגוד האופים והקונדיטורים בישראל, סיפר בהתרגשות על ההכנות: "אנו בעיצומם של האימונים לקראת אליפות העולם, עד כה אנו מגיעים לתוצאות טובות ואני בטוח שנפתיע גם בקרב. נבחרת ישראל משתמשת בחומרי גלם מעולים ובקמחים מיוחדים, ושמה לעצמה למטרה להפתיע גם השנה בחדשנות שתשים את ישראל על המפה. אליפות העולם לא רק תורמת להכרה ביכולות הקולינריה והאפייה של הישראלים, אלא גם מציבה אותנו כשגרירים של מדינת ישראל בעולם, המייצגים אותה כידידותית וחדשנית קולינרית".

מילפיי פטריות ושאלוט (צילום: דן בר-דוב)
חצ'פורי (צילום:דן בר-דוב)
מגוון לחמים מקמחים שונים (צילום:דן בר-דוב)מאפה פיסטוק וצנוברים (צילום:דן בר-דוב)
מגוון לחמים מקמחים שונים (צילום:דן בר-דוב)

הנבחרת הישראלית תציג בתחרות מגוון רחב של מאפים מבוססים על שאור טבעי ולחלקם תוספים דומיננטיים לדוגמת זיתי קלמטה עם תיבול של זעתר, חרדל דיז'ון וסלמי, לחם הולנדי עם דבש וזרעונים, ג'בטות במרקם ייחודי, פיצות וכריכים מיוחדים השמורים בסוד.

בריוש קפה (צילום: דן בר-דוב)

באליפות העולם מציגות הנבחרות גם עבודות ראווה מבצק, משקף את המדינה ממנה הגיע. הפסלת יהודית (יוד) זר-אביב, שהייתה בעבר חברה בנבחרת ישראל, תציג עבודת ראווה מבצק שתשקף את הישגיה ומצוינותה של ישראל בתחומי מדע והיי-טק.

פסל הראווה ידגיש את הישגיה העולמיים של מדינת ישראל, כדוגמת  עגבניות השרי, משחק החשיבה "רמיקוב", DNA (הריבוזום שהתגלה ע"י עדה יונת ממכון ויצמן), רמז לפיתוחי התעשייה האווירית,  WAZE , ועוד.

פסל החדשנות הישראלית העשוי בצק (צילום: דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן