Skip to content

חוק הכריזה: ב-בקא אל-גרביה, החליטו להגביר במחאה את קול המואזין

ראשי ישובים זועמים על החוק הפוגעני שמכוון בלעדית כנגד מסגדים מוסלמיים. ראש עיריית באקה אל-גרביה, מורסי אבו מוך, הורה היום להגביר את קול המואזין. חבר מועצת בג'סר אל-זרקא: "בבקשה להשתיק תותח אלקטרוני בקיבוץ מעגן מיכאל שיורה מאות פעמים ביום פיצוצים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע חוק המואזין שעבר השבוע בקריאה טרומית, הכעס הרב שעורר החוק של נתניהו, ראש עיריית באקה אל-גרביה, מורסי אבו מוך, הורה היום (שישי) להגביר את קול המואזין במסגדים באמצעות רמקולים השייכים לעירייה, כך נודע היום (שישי) למגפון.

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית  "וופא" תושבי היישוב הערבי ישראלי צידדו בהחלטה זו והצפי הוא שערים ערביות נוספות, יצטרפו למחאה,  יציבו מגבירי קול על גגות הבתים כדי להגביר את קול הקריאה לתפילה. אימאם שדיבר בעילום שם מסר: "אנו לעולם לא נכבד ולא ניכנע לחוק הזה גם אם יעצרו אותנו".

מסגד מחמודיה ביפו (צילום יח"צ)
מסגד מחמודיה ביפו (צילום יח"צ)

יצויין כי על פי החוק שעבר השבוע אכיפת החוק עוברת מהרשות המקומית אל המשטרה, כך שבכל מקרה לראשי הרשויות אין שיקול דעת בעניין. מנהיגים ערבים בציבור הערבי הגיבו בזעם וטענו כי פוט מדובר בניסיון נתניהו לגרור את המדינה כולה למלחמת דת שתשכיח את חקירותיו הפליליות ותציבן על פני הרף הנמוך בהתעניינות הציבור.
חבר המועצה המקומית בג'סר אל-זרקא, הסמוך לבית נתניהו בקיסריה, סמי עלי, כתב: בבקשה תשתיקו את התותח. עלי התייחס  לרעש 'בומים' הבוקע מקיבוץ מעגן מיכאל, שמקורו בפיצוצים לגירוש והרחקת הציפורים מבריכות הדגים, הוא מטרד סביבתי ומפגע הסובלים ממנו תושבי ג'סר אל-זרקא 24 שעות ביממה מזה שנים רבות. מקור הרעש הוא התותח האלקטרוני שבקיבוץ, שבא להבריח ציפורים מבריכות הדגה של הקיבוץ.  "רשויות החוק אינן אוכפות ובספק אם הן מודעות שמדובר ברעש ומטרד קבוע המתגבר בעונת נדידת הציפורים.. ולמרות שהתותח מייצר קול בתדר גבוה העובר על הרמה המותרת בחוק, ממוצע של 30 פיצוצים בשעה, כשבלילה- עולה מספר הפיצוצים לשנים בדקה, כלומר 120 בשעה", "על הרעש הזה לא הלינו השכנים בקיסריה ולא הגישו תלונות במשטרה, אך הם דאגו לחוקק חוק נגד קול המואזין שעולה רק 5 פעמים ביום ברמת דציבילים סבירה ונעימה", כותב חבר המועצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן