Skip to content

תנועת אומ"ץ ליועהמ"ש: לא לאפשר להקדמת הבחירות למסמס את החקירות בעניינו של נתניהו

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי תכניות אפשריות להקדמת הבחירות לא יוכלו לשמש ל"מיסמוס" חקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה או נבחרי ציבור אחרים. התנועה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה כי יוציא הבהרה בנושא זה בהקדם. בפנייתה מזכירה אומ"ץ כי ע"פ הנחיית היועמ"ש 1.1913 מ-2005, פעילות רשויות אכיפת החוק תתנהל כסדרה גם בתקופת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי תכניות אפשריות להקדמת הבחירות לא יוכלו לשמש ל"מיסמוס" חקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה או נבחרי ציבור אחרים. התנועה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה כי יוציא הבהרה בנושא זה בהקדם.

בפנייתה מזכירה אומ"ץ כי ע"פ הנחיית היועמ"ש 1.1913 מ-2005, פעילות רשויות אכיפת החוק תתנהל כסדרה גם בתקופת בחירות, גם ביחס להליכים בעניינם של נבחרי ציבור ומועמדים לבחירה.

האם יאפשר את מסמוס החקירות נגד נתניהו? אביחי מנדלבליט עם בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
האם יאפשר את מסמוס החקירות נגד נתניהו? אביחי מנדלבליט עם בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

וכך נאמר, בין היתר, במכתב, "נזכירך את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה 1.1913 (נוסח עדכני מדצמבר 2005), שעניינה "מדיניות התביעה והאכיפה לפני בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות". בהתאם להנחיה זו, שגובשה בימיו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז (כיום שופט בית המשפט העליון), מערכת אכיפת החוק אינה מעורבת בזירה הפוליטית. לפיכך, פעילות רשויות אכיפת החוק השונות בתקופת ערב בחירות תתנהל כסדרה גם ביחס להליכים בעניינם של נבחרי ציבור ומועמדים לבחירה, והטיפול בעניינים אלה יהיה ככלל בהתאם למהלך העניינים השוטף, ועל-פי סדרי העדיפויות הנוהגים".

במכתב נאמר: "בהתאם לצורך בנקיטת זהירות, קובעת ההנחיה מערכת של פיקוח על קידום פעולות שונות, חלקן בידי ראש אח"מ במשטרה, חלקן בידי פרקליט המדינה וחלקן בידי היועץ המשפטי לממשלה.

"עוד קובעת ההנחיה כי עם סיומה של חקירה, ואפילו אם חקירה מסתיימת במהלך תקופת הבחירות, רשאית המשטרה לפרסם את מסקנותיה בסיום החקירה, אך זאת תוך הקפדה על הוראות הנחיית היועץ המשפטי 4.1003 שעניינה פרסומים מחקירות, ותוך תיאום מוקדם עם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. כן נקבע כי אין מקום להשהיית ההחלטה בשאלת העמדתם לדין של חשודים, לאחר שתיק החקירה הגיע לידי התביעה.

"נוכח העובדה שבימים אלה מתקיימות חקירות פליליות שאחד החשודים בהן הוא ראש הממשלה, מר נתניהו, ונוכח ההערכה כי היוזמה להקדמת הבחירות נובעת בין היתר, או שתוצאתה עשויה להיות בין היתר הקפאת הליכי החקירה הללו – הנך נדרש להבהיר הן לאנשי המערכת הפוליטית, והן לציבור כולו – כי אין בדעתך לסטות מהמדיניות הכללית בדבר קידומן של חקירות פליליות בעניינם של אנשי ציבור, גם נוכח תקופת בחירות אפשרית המתרגשת עלינו", נאמר במכתב.

"אכן, הנחיית היועץ קובעת מתחם של שיקול דעת ליועץ המשפטי לממשלה ולראשי מערכת אכיפת החוק, הן ביחס לקידומם של הליכים פליליים כאמור, והן ביחס למידת הפרסום שיינתן להחלטות המתקבלות. ואולם לגישתה של תנועת אומ"ץ – קיימת חשיבות עליונה בקידומן של חקירות פליליות בעניינם של אנשי ציבור דווקא בתקופת בחירות. זאת, למען יוכל ציבור הבוחרים לקבל את כל המידע הרלוונטי האפשרי על אודות המועמדים המבקשים את אמונו, ולכלכל בהתאם את אופן הצבעתו.

"לפיכך", אומרים באומ"ץ, "אותו שיקול דעת המוקנה לך כיועץ המשפטי לממשלה בעניינים אלה, צריך להובילך להחליט לקדם ביתר-שאת את אותן חקירות פליליות שבהן מעורבים נבחרי ציבור, הן בעניינו של ראש הממשלה מר נתניהו והן בעניינם של נבחרי ציבור נוספים המצויים בחקירה. האינטרס הציבורי מחייב מיצוי ההליכים בעניינם של נבחרי ציבור, גם בתקופת בחירות – ולא מסמוס החקירות. אנו קוראים לך לפרסם הודעה מטעמך ברוח זו, ויפה שעה אחת קודם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן