Skip to content

עיקר החדשות – רביעי 29 מרץ 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה סופית: יחימוביץ תוכל להתמודד בראשות הבית החברתי לראשות ההסתדרות (פוליטי) * פסגת הליגה הערבית תתקיים היום בירדן (מדיני) * כל 650 עוזרי השופטים שובתים במחאה על הכוונה לפטר את רובם (חדשות) * לשכת עוה"ד דורשת להסדיר את תנאי פרישת שופטים ומאיימת בהשבתה (חדשות) רצח מזעזע בטבריה – גבר כרת את ראש גרושתו והבעיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

סופית: יחימוביץ תוכל להתמודד בראשות הבית החברתי לראשות ההסתדרות (פוליטי) * פסגת הליגה הערבית תתקיים היום בירדן (מדיני) * כל 650 עוזרי השופטים שובתים במחאה על הכוונה לפטר את רובם (חדשות) * לשכת עוה"ד דורשת להסדיר את תנאי פרישת שופטים ומאיימת בהשבתה (חדשות) רצח מזעזע בטבריה – גבר כרת את ראש גרושתו והבעיר את דירתה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: בהיר עד מעונן חלקית. תחול עליה ניכרת של הטמפרטורות והן תהיינה גבוהות מהרגיל בעונה. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן, בעננות בגובה רב.

חמישי: בבוקר חם מהרגיל עד שרבי. במהלך היום יחדור בהדרגה לאזורנו אוויר קריר יותר ולח. ייתכן אובך. ייתכן גשם קל בצפון הארץ.

שישי: מעונן חלקית עם התקררות ניכרת. צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ ובהרים. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

שבת: גשמים מקומיים ירדו בעיקר בצפון הארץ. ייתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

פוליטי

"לנתניהו אופציה פוליטית ללכת למהלך מדיני גדול"* גרינבלט הסיק כי אם טראמפ ייאלץ אותו לשתף פעולה ב"דיל האולטימטיבי", יוכל נתניהו להרחיב את הממשלה ולממש את התוכנית שעליה דן עם הרצוג (מעריב)

הבחירות לראשות ההסתדרות: רשות השיפוט של ההסתדרות: ניצחון לח"כ שלי יחימוביץ' ולח"כ כבל * לאחר סירוב של ראשי הבית החברתי לאפשר את התמודדות יחימוביץ במסגרת הסיעה, התכנסו צירי הבית החברתי בוועידת ההסתדרות, והצביעו ברוב מוחץ של 66 מתוך 87 בעד התמודדות יחימוביץ במסגרת הסיעה * מנגד, יו"ר הסיעה טען כי האסיפה כלל אינה חוקית, מכיון שהחלטה לכינוס האסיפה נמצאת מסמכותו

ביטחוני

חיילת בקורס מודיעין נפטרה אמש בנסיבות לא ברורות. החיילת, טוראי לוטם קורדובר נמצאה חסרת הכרה בחדרה והוחשה לבית חולים שיבא, שם נקבע מותה * קצין רפואה ראשי מינה וועדת חקירה לבירור נסיבות המוות

במהלך הלילה חשפו ותפסו כוחות צה״ל בחטיבה המרחבית "יהודה" בשיתוף שב״כ שלושה בתי מלאכה לייצור נשק במבצע רחב היקף * במסגרת המבצע נתפסו חמש מחרטות אשר משמשות לייצור נשקים וכן נתפסו חלקי נשקים * אחד מבתי המלאכה נסגר ונאטם ע״י הכוחות
במסגרת המערכה כנגד אמצעי הלחימה באיו"ש נתפסו והוחרמו 43 בתי מלאכה לייצור נשק ולמעלה מ-450 נשקים בשנת 2016, ועד כה במהלך שנת 2017, 12 בתי מלאכה ומעל ל110 נשקים.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש 6 מבוקשים
5 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

בשומרון – בעקרבה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס. בעוצרין נעצרו 2 מבוקשים

בעציון – בתקוע נעצרו 2 מבוקשים * בבית לחם נעצר מבוקש אחד

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

מדיני

פסגת הליגה הערבית תתקיים היום בירדן * המפגש בין המנהיגים בעולם הערבי צפוי להתקיים בצדו הירדני של ים המלח. הם צפויים לגנות את ישראל על יחסה לפלסטינים ולאשרר את יוזמת השלום הסעודית (מעריב)

ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן אומר כי הוא ממתין לשמוע מארה"ב עד כמה ישראל מוכנה לרסן את הבנייה בהתנחלויות (רשת ב')

חוץ

אוסטריה תבקש מהאיחוד האירופי אישור להפסיק לקבל מהגרים * הקנצלר האוסטרי הודיע כי המדינה מילאה את המכסות שלה במסגרת התוכנית של האיחוד האירופי לקליטת פליטים המגיעים מהמזרח התיכון וצפון אפריקה

ארה"ב: יו"ר ועדת המודיעין בקונגרס: נמשיך לחקור את התערבות רוסיה

– טראמפ: "אין לי ספק שנחתום בהקדם על רפורמה בתחום הבריאות"

– לא רק הנשיא: כל ממשל טראמפ יחרים את הסעודה המסורתית עם כתבי הבית הלבן

צרפת: ראש הממשלה לשעבר ואלס הביע תמיכה במועמד המרכז מקרון לנשיאות

קונגו: נמצאו גופותיהם של 3 עובדי האו"ם שנעדרו מזה שבועיים

חדשות

גבר  כרת לגרושתו בת ה-30 את ראשה ויצא עמו לרחוב. הוא נעצר לאחר שניסה להצית את ראשה כשהוא מכוסה  בכתמי דם * לזוג אין ילדים (מגפון ניוז)

עובדי חיפה כימיקלים מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים

ערכאות: מחאת העוזרים המשפטיים: כל 650 עוזרי השופטים שובתים במחאה על הכוונה לפטר את רובם * הנהלת בתי המשפט צפויה לפטר בסוף יוני כ-500 מתוך 650 העוזרים המשפטיים המועסקים במערכת בתי המשפט. * יושבת ראש ועד העוזרים: "החלטה קרה ושרירותית שפוגעת לא רק במאות עובדים אלא גם במערכת המשפט ובציבור"

– אחרי פסח: "נשתק את בתי המשפט": לשכת עוה"ד דורשת להסדיר את תנאי פרישת שופטים ומאיימת בהשבתה * השופטים מוחים על ההחלטה להעבירם לפנסיה צוברת, ורבים מהם נמנעים מפרישה עד להסדרת התנאים * עורכי הדין תומכים במאבק השופטים המוחים על תנאי פרישתם של השופטים החדשים, ביחס לתנאי עובדים בכירים אחרים בשירות הציבורי * משמעות המהלך של עורכי הדין, אם יצא לפועל, הוא שיבוש משמעותי של מערכת המשפט בישראל

כלכלה

שניב מבקשת להכריז על חוגלה קימברלי מונופול בתחום מוצרי הנייר – "נתחי השוק הגבוהים של חוגלה בשווקים מקנים לה יכולת להפעיל כוח שוק – ולנצל את מעמדה לרעה" * שניב היא יצרנית הנייר הביתי השנייה בגודלה בישראל – כשהמתחרות העיקריות שלה הן קימברלי קלארק וסנו (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן