Skip to content

עיקר החדשות – ראשון 02 אפריל 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה פשרת התאגיד עובר לבג"ץ: היועמ"ש תומך בפשרה, המשנה לנשיא העליון לשעבר מתנגד (פוליטי) * חשש מפיגוע בנמלי התעופה בבריטניה ; נמלי תעופה וכורים גרעיניים בבריטניה הונחו להגביר את האבטחה מחשש לטרור (חוץ) * רשויות מקומיות תובעות מסייעות בגני ילדים לעבוד כל חופשת הפסח, בניגוד להסכם אתן (חדשות) * החרדים מתכננים להחריף את ההפגנות: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פשרת התאגיד עובר לבג"ץ: היועמ"ש תומך בפשרה, המשנה לנשיא העליון לשעבר מתנגד (פוליטי) * חשש מפיגוע בנמלי התעופה בבריטניה ; נמלי תעופה וכורים גרעיניים בבריטניה הונחו להגביר את האבטחה מחשש לטרור (חוץ) * רשויות מקומיות תובעות מסייעות בגני ילדים לעבוד כל חופשת הפסח, בניגוד להסכם אתן (חדשות) * החרדים מתכננים להחריף את ההפגנות: בעקבות המשך מעצר חרדים עקב סירובם להתגייס לצבא, החרדים מאיימים להפגין באזור נתב"ג: "תצטרכו לשנות מועד טיסה" (חדשות | חרדים)

חדשות

כנס חירום של עובדי התאגיד נערך היום * גיל עומר, יו"ר כאן: "המועצה תעשה כל מה שצריך  על מנת שהגוף הזה ימשיך לעבוד במתכונת שתוכננה כי זה מה שנכון וצודק במדינה דמוקרטית. אנחנו נאבקים כדי שמאות לא יזרקו לרחוב רק בגלל שמספר אנשים לא מוצאים חן בעיני מישהו * מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ:  "נודע לנו על המתווה הזה ביום חמישי ואנחנו פועלים בשלושה מישורים: הכלכלי-העלות של ההסכמות תהיה עצומה ואי אפשר להגיד ששומרים על קופה הציבורית. המסלול המשפטי -ההסכמות האלה לא עומדות בסטנדרט של מדינה דמוקרטית ונבחנות כל האפשרויות המשפטיות. גם אתם העובדים, לא יתכן שתפוטרו ללא סיבה מוצדקת ואין פה סיבה מוצדקת" * ברוך שי מנהל חטיבת החדשות "כאן": "לפי הפרסומים אני ועומר בן רובי הראשונים שיודחו אם יעבור חוק חדש. אני לא איש פוליטי. אתמול ההפגנה שהייתי היתה הראשונה ב-15 השנים האחרונות

בית המשפט הורה למשטרה לעצור את יזמית הנדל"ן לשעבר, ענבל אור. זאת לאחר ששוב לא התייצבה לדיון בענייניה. אור תוכל להשתחרר ממעצר בערבות כספית של 50 אלף ₪ (מגפון ניוז)

הזמנתם טיסה לפסח הקרוב? לא רק שתעמדו בתור ארוך לבידוק הביטחוני, כנראה שתצטרכו גם לפלס את דרכיכם אליו בין מתפרעים חרדים מהפלג הקיצוני, זאת לאור החלטת 'הוועדה למען עולם התורה', להפגין בנתב"ג ולשבש את התנועה בימים הקרובים, שכידוע צפויים להיות עמוסים במיוחד לפני החג ובמהלכו. * מטרת ההפגנות במקום ע"פ פרסומים הוועדה היא להביא למודעות העולם "ההתנכלות השלטונית ומניעת זכויות דתיות מהחרדים" * ההפגנות מגיעות בעקבות מעצרי סרבני גיוס חרדים * החרדים מזהירים: "במידה והפרסום המוקדם, שנועד לתועלת הציבור, יגרום להיערכות עוינת בשטח שתפריע ותמנע את קיום צעדי המחאה, ניאלץ לבצע את המחאה במועדים שונים ללא פרסום הודעה מראש"

רשויות מקומיות תובעות מסייעות בגני ילדים לעבוד כל חופשת הפסח, בניגוד להסכם אתן * אלפי סייעות לגננות נדרשות לעבוד בפסח בקייטנות שמארגנות רשויות מקומיות. אבל לפי ההסכם הקיבוצי, עליהן לעבוד רק ביום הראשון וביום האחרון של חופשת החג * "מחובת ההסתדרות לפעול למניעת הרעה בלתי חוקית בתנאי העסקתן" (הארץ)

מחאת עובדי חיפה כימיקלים: מאות עובדים הפגינו בצומת גהה וחסמו את הכביש בקריאה למנוע פיטורי כ-1,500 עובדים ערב הפסח. – . "הפסח הזה כולנו מובטלים", אמרו העובדים. "לאף אחד לא אכפת, ראש הממשלה תתערב" * נתניהו: "עושים הכול כדי למנוע את פיטורי 1,500 העובדים ערב פסח  ; זאת פגיעה בתעשייה שעדיין לא התארגנה"

מרד מנהלי הרכבת הקלה בגוש דן: מסרבים לחשוף מה קורה בפרויקט * מנהל הקו האדום סירב להעביר נתונים לחברת הבקרה שמלווה אותו מטעם משרדי התחבורה והאוצר * מנכ"ל נ.ת.ע והמשנה לו זומנו לדיון חירום, אך השניים לא התייצבו – ואף מנעו מסירה של דו"ח בקרת איכות על תפקודם (דה מרקר)

בחסות הסיוע למאגר הגז כריש: מסלול ירוק לעשר תחנות כוח חדשות * הממשלה תצביע היום על תוכנית סיוע למאגרי גז חדשים, ובראשה הקמה של צינור תת־ימי להולכת גז לחוף, במימון ציבורי של 100 מיליון שקל * הבשורה הגדולה בתוכנית קשורה דווקא למשק החשמל – היות שהממשלה תכשיר באמצעותה תכנון מזורז של תחנות כוח פרטיות, בעיקר בצפון (דה מרקר)

ביטחוני

חמאס: "בשעות הקרובות נגיע לסוכני ישראל"

פלסטינים יידו אבנים לעבר רכב במזרח ירושלים, אישה נפצעה קל

כוחות הביטחון פשטו הלילה על ביתו של המחבל מהפיגוע בירושלים

במבצע שהתקיים הלילה בשכם נאטמה חנות ספרים אשר יוצרו בה חומרי נפץ וחומרי הסתה.

נתניהו הכריז: "שרביט קסמים תיכנס לתוקף היום אחה"צ" (מעריב)

ליברמן על המתיחות בדרום: "אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים מדיניות ביטחון באחריות ובנחישות"

ליברמן על חיסול מאזן פוקהא: "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים, שייחפש אצלו" * שר הביטחון התייחס בביקור בדרום לחיסולו של בכיר חמאס בתל אל-הווא על ידי אלמונים, ורמז כי ישראל אינה עומדת מאחרי המעשה

המדינה לבג"ץ: נמשיך לקצר את תקופות מעצרי הפלסטינים בגדה * הקיצורים המוצעים ייעשו בעיקר במעצר ראשוני בעבירות שאינן ביטחוניות ובתקופות המעצר עד תום ההליכים. המהלך לא יביא להשוואה מלאה בתקופות המעצר, שלטענת המדינה תפגע בביטחון (הארץ)

הלילה הגיעו כוחות צה״ל והמנהל האזרחי לביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים

בנוסף, במבצע שהתקיים הלילה בשכם נאטמה חנות ספרים אשר יוצרו בה חומרי נפץ וחומרי הסתה * אטימת החנות היא מרכיב נוסף בתוך מבצע מדצמבר האחרון אשר במסגרתו נחשפה וסוכלה ע"י צה"ל ושב״כ רשת חמאס שתכננה פיגועים בירושלים ובחיפה. החנות שימשה את התשתית לתכנון הפיגועים שהיה בכוונתם להוציא

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף מג״ב, שב״כ ומשטרת מחוז ש״י באיו"ש 5 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר לעבר אזרחים וכוהב״ט.

בעציון – בבית סאחור נעצר מבוקש. בבית פג׳אר נעצר מבוקש

בבית אומר נעצרו 3 מבוקשים

המבוקשים הועברו לידי כוהב״ט

בנוסף, בתאריך 20.03.17 נזרק מטען לעבר מעבר ג'למה שבגזרת החטיבה המרחבית "מנשה". מספר שעות לאחד זריקת המטען, נעצר החשוד בביצוע המעשה. ביום שישי בלילה, תפסו כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ שבעה מטעני צינור בייצור עצמי בביתו של החשוד שבמחנה הפליטים ג'נין

פוליטי

פשרת התאגיד: עובדי התאגיד קיימו כנס חירום וצפויים לפנות השבוע לבג"ץ * – היועמ"ש: אין מניעה שנתניהו יעסוק בסוגיית התאגיד – "ישנם נושאים שבהם רה"מ רשאי להיות מעורב" –  "עצם העיסוק בחוק השידור הציבורי אינו מעורר חשש לניגוד עניינים – "העובדה שהוא אינו מכהן כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו" * עם זאת, היועמ"ש אינו מתייחס במסמך לפרשה 2000

– גלאון: "קביעת היועמ"ש לגבי נתניהו והתאגיד ביזיונית, מנדלבליט לא ראוי לתפקיד"

– המשנה לנשיא העליון לשעבר נגד תמיכת היועמ"ש בחיסול התאגיד * השופט בדימוס מצא אמר כי במקום למנוע את התערבות רה"מ בתקשורת "הוא נתן לזה לגיטימציה". (הארץ)

– איכות השלטון נגד היועמ"ש: תגובה שכולה לוליינות מילולית

– ח"כ כבל פנה לשר התקשורת ואיים לעתור לבג"ץ כדי למנוע את סגירת חטיבת החדשות

– ברק נגד נתניהו: "הוא יצא במתקפה על הלב של הדמוקרטיה"

– ועד העיתונאים בקול ישראל: מודאגים מהשארת רשתות הרדיו מחוץ לגוף החדש

– הפגנת עובדי רשות השידור: נמשכת הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד ראש הממשלה המביעים תמיכה במתווה נתניהו וכחלון שימנע את פיטורי רוב עובדי רשות השידור

– השר אקוניס: חופש הביטוי המרהיב אינו נתון בסכנה

– חה"כ מרגלית: נתניהו עושה הכל כדי שהתקשורת תתעסק בעתידה במקום בעתידו

– דוד ביטן: "אם יו"ר התאגיד משווה את נתניהו לארדואן אז אין מה להוסיף"

– המתווה החדש לתאגיד השידור עקום ומעוות, אבל צפוי לעבור בבג"ץ * הפגיעה בעצמאות השידור ומעורבות נתניהו בתאגיד, בעודו נתון בניגוד עניינים ובחקירה פלילית, הן רק כמה מהטענות נגד ההסכמות עם לכחלון. אלא ששופטי בג"ץ לא ימהרו לעשות שימוש בטענות האלה (הארץ)

חוץ

טראמפ ייפגש מחר עם א־סיסי: זו הפגישה הראשונה בין שני הנשיאים מאזכניסתו של טראמפ לבית הלבן, לאחר שהשניים שוחחו בטלפון זמן קצר לאחר השבעתו לנשיאות ארצות הברית * נשיא מצרים א-סיסי נחת בארה"ב לקראת הפגישה

ארה"ב: אושרה תביעה נגד טראמפ בגין הסתה לאלימות נגד מפגינים

– היועץ לביטחון לאומי לשעבר לא חשף תשלומים מהתקשורת הרוסית

בחריין: דיווח: איראן תומכת במורדים השיעים בבחריין * על פי דיווח ה"וושינגטון פוסט", בטהראן מחמשים ומאמנים את המורדים השיעים, המנסים להפיל את המשטר הסוני במדינה מזה כשש שנים (חדשות10)

בריטניה: דיווח: חשש מפיגוע בנמלי התעופה בבריטניה ; נמלי תעופה וכורים גרעיניים בבריטניה הונחו להגביר את האבטחה מחשש לטרור * העיתון "טלגרף" דיווח כי סוכנויות המודיעין בממלכה הורו ביממה האחרונה על הגברת הכוננות בנמלי התעופה ובכורים הגרעיניים במדינה, בעקבות המידע המודיעיני לפיו בידי דאע"ש טכנולוגיה להסתרת פצצות שלא מתגלות במכונות השיקוף * החשש: ארגוני הטרור יצליחו לייצר פיגוע במתקן רגיש בממלכה * חשש נוסף: מומחי סייבר בשירות דאעש מחפשים פרצות באבטחה של תחנות חשמל גרעיניות

– "ספק אם דאעש המציאו חומר נפץ שניתן להחדיר למטוס" * מומחי אבטחה ישראלים מעלים תהיות על הדיווחים מארה"ב, שלפיהם ההחלטה על איסור הכנסת מכשירים אלקטרוניים לטיסות מהמזרח התיכון נובעת מפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים של דאעש שאינם מתגלים בבדיקות הביטחוניות (nrg)

מצרים: בית משפט במצרים קבע: העברת האיים לסעודיה עדיין בתוקף * בית משפט במצרים אישר שוב להעביר את האיים טיראן וסנאפיר לסעודיה

סרביה: הבחירות לנשיאות: ניצחון צפוי לראש הממשלה המכהן ווּצִ'יץ

פרגוואי: שר הפנים ומפקד המשטרה הודחו בעקבות הרג בכיר באופוזיציה, במהלך הפגנות אלימות ליד הפרלמנט

קולומביה: מספר ההרוגים במפולת הבוץ עלה ל-254 * יותר מ-200 נעדרים

כלכלה

מנכ"לית בנק לאומי: "לא פורשת, פעם ראשונה שאני מרוצה מהתוצאות" * "רואים בכל המערכת הבנקאית גידול ברמת הסיכון באשראי הקמעונאי", אומרת המנכ"לית. * לאומי סיים את 2016 ברווח של 2.8 מיליארד שקל – הגבוה ביותר במערכת הבנקאית (מעריב)

"עושים סדר בשטרות לקראת הפסח" – בנק ישראל נערך להשקת השטרות החדשים בערכים 20 ₪ ו- 100 ₪ * לקראת השקתם של שני העריכים הבאים בסדרת השטרות החדשה ממשיך בנק ישראל לפעול על מנת להבטיח מוכנות של מכונות הממכר ומכשירי המשיכה השונים במשק.

– ובינתיים: מאז השקת השטר החדש בעריך 50 ש"ח, הוחלפו כ- 90% מהשטרות שבמחזור, בשטרות מסדרה ג'. * מאז השקת השטר החדש בעריך 200 ש"ח, הוחלפו כ – 60% מהשטרות שבמחזור, בשטרות מסדרה ג'. * מכשירי המשיכה האוטומטיים למשיכת מזומנים, בכל התאגידים הבנקאיים, מנפקים לציבור שטרות בערכים 200 ש"ח ו- 50 ש"ח מהסדרה החדשה בלבד. * בנק ישראל קורא לציבור המחזיק שטרות מעריכים 50 ש"ח ו– 200 ש"ח מסדרה ב' של השקל החדש להחליפם בשטרות מהסדרה החדשה, ללא עמלה, בקופות הבנקים המסחריים, חברת הדואר ובקופת הציבור בבנק ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן