Skip to content

צפון קוריאה: אנו מוכנים למלחמה

בתגובה לתרגיל הצבאי השנתי המשותף לבעלות הברית שהחל ביום שני הודיעה פיונגיאנג שהיא מוכנה לכל תרחיש מלחמתי. קים ג'ונג און הורה ליחידותיו "להכות בכוח רב באויב אם הוא יעז לחדור ולו מיקרון אחד למימיה הטריטוריאליים של המדינה" מאת גרשון גירון התרגיל הצבאי המשותף שמבצעות בימים אלה דרום קוריאה וארצות הברית מוציא את צפון קוריאה משלוותה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה לתרגיל הצבאי השנתי המשותף לבעלות הברית שהחל ביום שני הודיעה פיונגיאנג שהיא מוכנה לכל תרחיש מלחמתי. קים ג'ונג און הורה ליחידותיו "להכות בכוח רב באויב אם הוא יעז לחדור ולו מיקרון אחד למימיה הטריטוריאליים של המדינה"

מאת גרשון גירון

מוכנים לשלוף
מוכנים לירי. תמרונים צבאיים בגבול

התרגיל הצבאי המשותף שמבצעות בימים אלה דרום קוריאה וארצות הברית מוציא את צפון קוריאה משלוותה. "מאות אלפי חיילים מצוידים בנשק גרעיני עומדים הכן", ציינה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה בידיעה שפרסמה. פיונגיאנג רואה בתרגיל המשותף הכנה למתקפת מנע נגדה.

הקהילייה הבינלאומית מנהלת זה שנים משא ומתן עם צפון קוריאה במטרה להביא לעצירת תוכנית הגרעין שלה. סיבוב השיחות האחרון בין צפון קוריאה לארצות הברית הסתיים ביום שישי בלא תוצאות. היו אלה השיחות הראשונות שהתקיימו בדרג בכיר מאז מות שליטה של צפון קוריאה, קים ג'ונג איל והעברת השלטון לבנו הצעיר, קים ג'ונג און, לפני כחודשיים.

מותו של קים סיבך את תוכניות ארצות הברית לחידוש המשא ומתן עם צפון קוריאה, לרבות שיחות רשמיות על הפסקת פעילותה הגרעינית של פיוניאנג וחידוש אפשרי של משלוחי המזון האמריקני למדינה.

קים - האיש על גב הסוס
שלא יחדרו ולו מיקרון אחד. קים ג'ונג און

על פי ההצעה האמריקנית, הייתה אמורה צפון קוריאה לחדול מהעשרת אורניום בתמורה לסיוע במזון. פרטי העיסקה היו אמורים להתפרסם סמוך למועד מותו של קים.

בתמרון השנתי, שהחל ביום שני, משתתפים 2,100 חיילים אמריקניים ומקביליהם הדרום קוריאנים. וושינגטון עומדת על כך שהתמרונים הם בעלי אופי הגנתי ואין להם שום קשר לאירועים גיאופוליטיים.

התמרונים הנוכחיים מתוכננים להימשך עד ה-9 במרס. סבב נוסף של תמרונים ייפתח מחר ויימשך עד סוף אפריל.

דרום קוריאה וארצות הברית נוהגות לקיים תמרונים משותפים דרך קבע, וצפון קוריאה מוקיעה אותם תמיד כהתגרות.

סוכנות הידיעות של צפון קוריאה דיווחה בשבת ששליט המדינה, קים ג'ונג און, ביקר יחידות צבא בדרום המדינה. בין השאר, ביקר השליט הצעיר ביחידה שהפגיזה אי דרום קוריאני בנובמבר 2010, פעולה שבה נהרגו שני אזרחים ושני חיילי מארינס של צבא הדרום. צפון קוריאה טענה אז שכוחותיה הגיבו לתמרון צבאי של הדרום באזור.

בעת שהותו עם הכוחות ציווה עליהם קים "להכות בכוח רב באויב אם הוא יעז לחדור ולו מיקרון אחד למימיה הטריטוריאליים של המדינה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן