Skip to content

גובר המתח בסכסוך פוקלנד: ארגנטינה גירשה שתי ספינות בריטיות שביקרו באיים

שתי ספינות תענוגות בריטיות, ששהו בנמל פוקלנד, לא הורשו להיכנס לנמל בארגנטינה. הארגנטינים: יישמנו את החוק מאת גרשון גירון שלטונות ארגנטינה סירבו להתיר את עגינתן של שתי ספינות בריטיות בנמל אושואיה, בירתה של ארץ האש. זאת, לאחר ששתי הספינות, ה"אדוניה" וה"סטאר פרינסס"  ביקרו קודם לכן באיי פוקלנד. האיים מצויים בשליטה בריטית, אך ארגנטינה טוענת כי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי ספינות תענוגות בריטיות, ששהו בנמל פוקלנד, לא הורשו להיכנס לנמל בארגנטינה. הארגנטינים: יישמנו את החוק

מאת גרשון גירון

בירת ארץ האש
המושלת אסרה את כניסת הספינות. אושואיה, בירת ארץ האש

שלטונות ארגנטינה סירבו להתיר את עגינתן של שתי ספינות בריטיות בנמל אושואיה, בירתה של ארץ האש. זאת, לאחר ששתי הספינות, ה"אדוניה" וה"סטאר פרינסס"  ביקרו קודם לכן באיי פוקלנד. האיים מצויים בשליטה בריטית, אך ארגנטינה טוענת כי הם שייכים לה.

"אנו מודאגים מאוד מכך שהשתיים לא הורשו לעגון בנמל אושואיה" אמר דובר משרד החוץ בלונדון, "אין שום הצדקה להתערבות בסחר חופשי ולגיטימי. דיפלומטים בריטים בארגנטינה עושים כמיטב יכולתם לברר בדחיפות את נסיבות האירוע, ואנו עומדים בקשר עם חברות הספנות המעורבות". שתי הספינות, המשמשות להפלגות תענוגות, שייכות לתאגיד קרניבל, שבשליטת איש העסקים מיקי אריסון.

המתיחות בין בריטניה לארגנטינה גוברת לקראת אפריל, מועד בו מלאו שלושים שנה לתחילת המלחמה בין השתיים על השליטה באיים שבדרום האוקיינוס האטלנטי.

ארגנטינה הגיבה בכעס גם להצבת הנסיך ויליאם, טייס חיפוש והצלה בחיל האוויר המלכותי, בבסיס בפוקלנד, ולבואה המתוכנן בחודש הבא של משלחת חברי פרלמנט בריטים.

עשויה לבלי חת
לונדון פוקחת עין. ספינת המלחמה "דאונטלס", בדרכה לאיי פוקלנד

נציגי מחוז ארץ האש הארגנטינאי הסביר ש"יישמו את החוק" כאשר מנעו מה"סטאר פרינסס" ומה"אדוניה" להיכנס לנמל. "מושלת ארץ האש, אנטרקטיקה ואיי דרום האוקיינוס האטלנטי, פביאנה ריוס, החליטה לא להתיר את עגינת שתי האוניות בנמל אושואיה (3,200 קילומטרים דרומה לבואנוס איירס)", אמרו.

"מעולם לא נמנעה כניסת אוניה שלנו לנמל בארגנטינה", אמרה ג'ולי בנסון דוברת החברה המשיטה את ספינות התענוגות.

מהשלוחה הבריטית של חברת קרניבל נמסר שה"אדוניה" מפליגה עכשיו אל פונטה ארנס שבצ'ילה, תחנתה הבאה בשיט בן 87 ימים סביב דרום אמריקה. ה"סטאר פרינסס", שיצאה מנמל ריו דה ז'נירו ב-18 בפברואר, מצויה בעיצומה של הפלגה בת 14 לילות.

בריטניה שולטת באיי פוקלנד, הממוקמים כ-400 ק"מ מערבית לארגנטינה, מאז שנת 1833. בשנת 1982 כבש כוח צבאי ארגנטיני את האיים, ובתגובה שיגרה בריטניה צבא משלה כדי להחזירם לידיה. במלחמה, שהתחוללה במשך 74 ימים והסתיימה בניצחון בריטי ובכיבוש מחדוש של האיים, נהרגו 649 חיילים ארגנטינאים, 255 בריטים ושניים מתושבי האיים.

בריטניה דחתה לאחרונה את קריאת האו"ם לפתוח בשיחות על דה-קולוניזציה של האיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן