Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 11 יוני 2017 (מהדורת חוצות)

כותרות המהדורה המדגמים בבחירות לפרלמנט בצרפת: ניצחון סוחף למקרון (חוץ) * משלחת פלסטינית תיפגש עם טראמפ על מנת לדון בחידוש תהליך השלום (מדיני) * נתניהו הציע לממשל טראמפ להותיר התנחלויות מבודדות כמובלעות ישראליות בשטח הפלסטיני (מדיני) * עימות חזיתי בין סגן הרמטכ"ל למפקד יוניפי"ל במהלך הסיור של השגרירה האמריקנית באו"ם נייקי היילי בגבול הצפון (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

המדגמים בבחירות לפרלמנט בצרפת: ניצחון סוחף למקרון (חוץ) * משלחת פלסטינית תיפגש עם טראמפ על מנת לדון בחידוש תהליך השלום (מדיני) * נתניהו הציע לממשל טראמפ להותיר התנחלויות מבודדות כמובלעות ישראליות בשטח הפלסטיני (מדיני) * עימות חזיתי בין סגן הרמטכ"ל למפקד יוניפי"ל במהלך הסיור של השגרירה האמריקנית באו"ם נייקי היילי בגבול הצפון (מדיני) * הגארדיאן: טראמפ ביקש לדחות את ביקורו המדיני בבריטניה ; ר"מ בריטניה וטראמפ מכחישים (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

הלילה: מעונן חלקית.

שני: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

שלישי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

רביעי: מעונן חלקית. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ייתכנו טפטופים עד גשם מקומי קל.

חמישי: מעונן חלקית עד נאה. תחול עליה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

חדשות

בני זוג בשנות ה 30 לחייהם נמצאו בצהריים ללא רוח חיים במלון הרודס באילת. השניים נמצאו אזוקים זה לזו. בתחילה חשבו כי מדובר בהתאבדות משותפת, אלא שבבדיקה פתולוגית התברר כי יש הפרש זמן בין מותם של השניים.הסברה היא גכי הגבר רצח את חברתו ולאחר מכן התאבד

מחשש לפצצה: בתי כנסת בלוס אנג'לס נסגרו זמנית * משטרת לוס אנג'לס סגרה שלושה בתי כנסת יהודיים בעיר בבוקר יום שבת, עקב התראות על פצצה שהתקבלו ברשת. המסרים, "בשפה נוראית ומאיימת", התבררו כהתראות שווא, ובתי הכנסת נפתחו מחדש (nrg)

מפקד חיל הים ההודי יגיע הערב לביקור בישראל וייפגש עם הרמטכ"ל * הודו מתעניינת בכלי השיט והטיס להגנה על אסדות הגז, ולאחרונה דיווחה התעשייה האווירית על כמה עסקאות משמעותיות. במהלך ביקורו, שיימשך חמישה ימים, ייפגש סוניל לנבה גם עם מפקד חיל הים (הארץ)

חברת המחשוב מטריקס תקים את מאגר נתוני האשראי * ספקית שירותי המחשוב מטריקס תקים את מאגר נתוני האשראי הלאומי, כך הודיעו היום (א') החברה ובנק ישראל. * תמורת הקמת מערכת שיתוף נתוני האשראי צפויה מטריקס להכיר בהכנסות בהיקף של כ-133 מיליון שקל (כלכליסט)

אשדוד: קציני הים משבשים כניסת אניית הענק YM Winner * הנהלת חברת נמל אשדוד יחד עם התאחדות התעשיינים פנו לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להוצאת צווים ומתן סעדים בהולים כנגד האיגוד הארצי לקציני הים בהסתדרות * בית הדין נענה לפנייה והוציא צו זמני המורה לאיגוד קציני הים להפעיל את הגוררת "קיסריה" ולאפשר את עגינתה של אניית הענק שממתינה מחוץ לנמל (port2port)

תערוכת טכנולוגיה צבאית בתל אביב – עם מדינות שמוטל עליהן אמברגו נשק * הפעילים שנאבקים שנים בסחר בנשק עם גורמים שנויים במחלוקת לא יכלו לעמוד מנגד מול התערוכה שנערכה בהשתתפות קונגו והרפובליקה המרכז-אפריקאית ומבטיחים: "החגיגה תצטמצם" (מעריב)

המשרד להגנת הסביבה מציע: אניות קטנות יזרימו אמוניה ישירות למפעל חיפה כימיקלים * בית המשפט העליון אסר הגעת אניית אמוניה עד שיובטח ריקון מוחלט של מיכל האמוניה * לטווח הבינוני מדובר על פתרון של אניית אמוניה שתעגון במרחק של 3-10 קילומטרים מהחוף ותזרים למפעלים אמוניה בצנרת ; לטווח הארוך מתוכנן שילוב בין ההזרמה בצנרת להקמת מפעל ייצור אמוניה בדרום (דה מרקר)

עיתונאי אמריקאי: השמאל – איום יותר גדול מהחיזבאללה * בן שפירו, עיתונאי יהודי אמריקאי, התבטא בצורה חריפה כלפי השמאל היהודי בארה"ב, ואמר "הם איום גדול יותר מכל ארגון טרור זמני". שפירו הוסיף ואמר כי "ישראל יכולה הייתה להשמיד את חיזבאללה לו רצתה" (nrg)

פוליטי

נתניהו: חוק העמותות חלש מדי, נאסור לחלוטין על קבלת מימון מממשלות זרות * בדיון עם ראשי המפלגות אמר ראש הממשלה כי הצליח לעצור כספים מנורבגיה לישראל, אך יש צורך באיסור גורף יותר

ליברמן: מספר אישורי הבנייה בהתנחלויות מתחילת השנה הוא הגדול מאז 1992 – "מי שטוען שניתן היה לאשר יותר בנייה בהתיישבות, זה לא למתוח את החבל עד הסוף אלא לקרוע אותו לגמרי"

משרדי מפלגת חד"ש בעראבה עלו באש; נבדק חשד להצתה * במפלגה אמרו כי רעולי פנים פרצו למשרדים ושרפו אותם על תכולתם * מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בהצתה. אין נפגעים בתקרית אך נזק נגרם למבנה

בטחוני

לראשונה: ישראל תבצע ניסוי בחץ 3 – באלסקה * ניסוי בטיל המיירט יבוצע לראשונה מאדמת המדינה המרוחקת. הניסוי משותף לישראל ולסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. * הסיבה לשיגור מאלסקה: השטח מבודד (חדשות2)

מדיני

עימות חזיתי חריג נרשם היום בין סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי למפקד יוניפי"ל במהלך הסיור של השגרירה האמריקנית באו"ם נייקי היילי בגבול הצפון * סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי התווכח עם מפקד כוח יוניפי"ל – לעיני שגרירת ארה"ב לאו"ם. מפקד יוניפי"ל טען כי הגזרה רגועה, אך כוכבי טען כי חיזבאללה מפר ברגל גסה את ההחלטות האו"ם אולם הכוח "לא נכנס לכפרים ולערים" * היילי לבכיר ישראלי: "טוב שנחשפתי לוויכוח ולאמת שהצגתם, זה ישפיע על המהלכים באו"ם" (חדשות2)

נתניהו הציע לממשל טראמפ להותיר התנחלויות מבודדות כמובלעות ישראליות בשטח הפלסטיני * רה"מ העלה בשיחות עם בכירים בממשל את "המודל הבלגי-הולנדי", לפיו התנחלויות שלא יסופחו יישארו כמובלעות ישראליות בשטח הפלסטיני. זוהי עמדה נוקשה יותר מזו שהציג נתניהו במו"מ עם ממשל אובמה, אז הציע כי מתנחלים שירצו בכך יישארו תחת ריבונות פלסטינית * את הרעיון בחן גם במשא ומתן על הסכם המסגרת ב-2014 אך פסל כלא מעשי. הפלסטינים הביעו אז התנגדות נחרצת להצעה (הארץ)

משלחת פלסטינית תיפגש עם טראמפ על מנת לדון בחידוש תהליך השלום * בכיר בפת"ח אמר כי לרשות הפלסטינית יש מגעים רציפים עם הממשל בוושינגטון ולדבריו, הנשיא הוא שביקש את שיגור המשלחת במהלך ביקורו בבית לחם (מעריב)

השרים אישרו: כספים שמופנים לאסירים ביטחוניים יקוזזו מהמסים המועברים לרשות הפלסטינית * על פי הסכמי אוסלו, על ישראל להעביר לרשות את כספי המסים שהיא גובה עבורה. לפי דברי ההסבר להצעה, שתעלה השבוע להצבעה בכנסת, הרשות מפנה כמיליארד שקלים בשנה לאסירים ביטחוניים (הארץ)

מצרים זועמת: משלחת בראשות הניה יוצאת לטהרן * בקהיר לא רווים נחת מהעובדה שבזמן שמשלחת מטעם חמאס נמצאת במצרים כדי לדבר על הקלות במעברים, בחמאס מדברים על ביקור עתידי בטהראן. על רקע זה מאותתים בכירים במדינה לתנועה העזתית: הגיע הזמן לבחור – איראן או אנחנו (nrg)

נתניהו: הגיע הזמן שהאו"ם יבחן את המשך קיומה של אונר"א * לפי ראש הממשלה, הארגון מנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, ולכן יש לפרק אותו. * בנוסף, נתניהו אמר שישראל תגיש מחאה רשמית לאו"ם נגד חמאס אחרי שהתגלתה מנהרה תחת בית ספר בעזה

חוץ

שתי ספינות מלחמה של חיל הים האיראני נשלחו לעומאן

מצרים: נשמור על שליטה באיים בים האדום שיועברו לסעודיה

רוסיה מתעדת תרגילים גדולים של כוחות נאט"ו במזרח אירופה * בתרגיל המרכזי בים הבלטי לוקחים חלק כ-4,000 חיילים מ-14 מדינות בהן ארה"ב. רוסיה צילמה באמצעות מטוסים שלה כמה ממטוסי הקרב שלוקחים חלק בתרגיל שנערך באוויר, בים וביבשה (הארץ)

המשבר במפרץ: לקראת רגיעה? קטאר "מוכנה להבין" את החששות של מדינות המפרץ * כוויית, שמתווכת בין קטאר למדינות שהטילו עליה חרם בשבוע שעבר, אומרת כי המנהיגים הקטאריים מוכנים לדיאלוג * שר החוץ הכוויתי, שייח שבע אל-אחמד, אמר כי ארצו לא תנטוש את מאמצי התיווך עד שהמשבר ייפתר (בלומברג | KUNA)

– אל ג'זירה: קטאר אירחה את טליבאן בשטחה לבקשת ארה"ב

– טהרן עומדת לשלוח לדוחה בירת קטר 5 מטוסי אספקה שיסייעו לנסיכות הקטנה להתמודד עם החרם של מדינות המפרץ, מצרים ולוב. בכל אחד מהמטוסים שהגיעו לקטר 90 טונות של מזון

ארה"ב: 29 עצרות מחאה נגד האסלאם שטפו את ארה"ב * בכמה ערים התעמתו מפגינים שמחו נגד חוקי השריעה עם קבוצות של אנרכיסטים ושמאלנים שעמדו מנגד. * המשטרה עצרה מפגין אחד

בריטניה: יו"ר הלייבור התייחס למצב הפוליטי לאחר הניצחון הדחוק בבחירות של תרזה מיי. "אנחנו לא יכולים להמשיך בחוסר היציבות הזו" * "מאמין שיהיו בחירות השנה או בשנה הבאה"

– נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש בשיחת טלפון עם ראשת הממשלה מיי לדחות את הביקור המדיני שנקבע בבריטניה מ"חשש למחאות", עד שהציבור הבריטי יתמוך בביקורו, זאת למרות שבינואר קיבל את הזמנת המלכה לבקר בממלכה כך דיווח עיתון "הגארדיאן" הבריטי.  * לשכתה של מיי הכחישה את הדיווח: "הביקור מתקיים כרגיל" * טראמפ מכחיש את הדיווח כי לא יבקר בבריטניה מחשש לגל מחאות נגדו

ונצואלה: חודש שלישי למחאה: ונצואלה סוערת – קרבות ואש ברחובות * נשיא וונצואלה ניקולס מדורו מבקש לשנות בסוף החודש את החוקה, מהלך ששופך שמן לשריפות שמשתוללות ברחובות הבירה קרקאס. רחובות הבירה הפכו בחודשיים האחרונים לשדה קרב בין מפגינים ממתנגדיו של מדורו לכוחות הביטחון. לפחות 67 בני אדם נהרגו במהומות האלה, עוד מאות נפצעו או נעצרו במדינה שלכודה במשבר כלכלי (חדשות2)

ירדן: הצבא דיווח כי ירה למוות ב־5 חשודים שהתקרבו לגבול מסוריה

מרוקו: אלפים הפגינו בבירה במחאה נגד שחיתות השלטון

סומליה: כוחות אמריקנים תקפו יעדים של ארגון א-שבאב בסומליה * לפחות 8 פעילי אל-קאעידה נהרגו

סוריה: כוחות המורדים השתלטו על שכונה במערב א-רקה

– חשד שצבא ארה"ב השתמש בפצצות זרחן בתקיפות על א-רקה שבסוריה * תמונות וסרטונים שתיעדו תקיפות אוויריות על העיר בשבוע שעבר, לצד עדויות של תושבים, מגבירים את החשד שכוחות הקואליציה השתמשו בפצצות אלה באזורים מאוכלסים בניגוד לחוק (הארץ)

הפיליפינים: נשיא הפיליפינים: לא יודע על סיוע אמריקני לכוחותינו

צרפת: המדגמים בבחירות לפרלמנט בצרפת: מסתמן רוב מוחלט למקרון ותומכיו בפרלמנט * מפלגתו של נשיא צרפת הטרי ובעלות בריתה קיבלו בין 415 ל-445 מושבים מתוך 550 באסיפה הלאומית. מקרון זקוק לרוב גדול כדי לקדם את האג'נדה החברתית והידידותית לעסקים * מפלגתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, זכתה ב-30 אחוזים מהקולות באסיפה הלאומית * מפלגת השמאל הקיצוני זכתה ב-12% ואילו המפלגה הסוציאליסטית רק 8-7 אחוזים

– מקרון מבטיח: "נבנה אירופה חזקה, שתדבר בקול אחד" * לקראת הבחירות לפרלמנט הצרפתי, שבהן צפוי ראש הממשלה לגרוף הישג אדיר בדמות רוב שלא נראה כמוהו זה שנים רבות, מפגינים דובריו אופטימיות. "אנחנו רוצים לחזור למרכז העולם, כיום אירופה היא במרכז של שום מקום" (nrg)

קונגו: 11 הרוגים במתקפה על בית סוהר בצפון המדינה, 930 אסירים שוחררו

צרכנות

ממחר: הנחה של 12% במחירי המוניות מנתב"ג *  לאחר שבוטלה הנחה גדולה יותר, בגובה של 31% ממחיר הנסיעה, בעקבות מחאות הנהגים תפעיל רשות שדות התעופה תפעיל מודל מחירון מופחת לנסיעות מוניות מנתב"ג. נהגים שיסרבו להעניק את ההנחות "יוגלו" למפלס העליון, הרחק מתנועת הנוחתים בשדה

לא רק עוף: עוף טוב נכנסת לשוק הדגים המוסדי * תיכנס לשוק תחילה עם שני מוצרים וצפויה להיכנס לשוק הקמעונאי למוצרי דגים מוכנים – המוערך על-ידה ב-17 מיליון שקל – לקראת סוף 2018 * מנכ"ל עוף טוב: "כמות המנות הבשריות בשוק המוסדי ירדה בשנים האחרונות, ומכאן הפוטנציאל" (גלובס)

בריאות

המשבר בהדסה: האחיות למנכ"ל הדסה: "הילדים בסכנה" * אחיות המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים תועדו בפגישה סגורה עם מנהל בית החולים רוטשטיין ובו הן קובעות שעכשיו, אחרי עזיבת הרופאים הוותיקים, וכניסתם החפוזה של ממלאי המקום – הילדים בסכנת חיים. * בהקלטות נשמעות האחיות מבקשות במצוקתן גם הן לעזוב את המחלקה (חדשות2)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן