Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 12 יוני 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה תוצאות סופיות בצרפת: מקרון מוחץ את המפלגות הוותיקות (חוץ) * דיווח: בנו של טראמפ חשוד בהסטת כספי צדקה לאביו (חוץ) * נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א־סיסי בקהיר בשנה שעברה (פוליטי) * נתניהו יקדם בניית שכונה חלופית סמוך לנתיב האבות, לקראת פינוי שכונה בגוש עציון (פוליטי) * ארדן ביטל פגישה עם חברי פרלמנט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

תוצאות סופיות בצרפת: מקרון מוחץ את המפלגות הוותיקות (חוץ) * דיווח: בנו של טראמפ חשוד בהסטת כספי צדקה לאביו (חוץ) * נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א־סיסי בקהיר בשנה שעברה (פוליטי) * נתניהו יקדם בניית שכונה חלופית סמוך לנתיב האבות, לקראת פינוי שכונה בגוש עציון (פוליטי) * ארדן ביטל פגישה עם חברי פרלמנט גרמנים שסירבו להגיע למזרח ירושלים (מדיני) * תרזה מיי הרכיבה ממשלה – ומינתה את אחד מיריביה המרים לשר (חוץ)  כמות החשמל המונפק לרצועת עזה תופחת (בטחוני)

חדשות

מבקשי המקלט נגד "חוק הפיקדון": העובדים הזרים ומעסיקיהם הפגינו בת"א נגד החוק המחייב ניכוי של עשרות אחוזים משכרם, לקרן שאותה יקבלו רק כשיעזבו את הארץ (חדשות10)

בלגן בנתב"ג: נהגי מוניות הפגינו ולא אספו נוסעים

המדינה קיבלה 99.8% מהבקשות לייצוא נשק מישראל בחמש השנים האחרונות * משרד הביטחון סירב ל-98 בקשות לייצוא נשק בשנים אלו. מדי שנה מוגשות 40 אלף בקשות לשיווק אמצעי לחימה ל-190 מדינות, מתוכן אושרו בחמש השנים האחרונות יותר מ-90% (הארץ)

המשטרה חושדת כי "ההתאבדות" של בני הזוג במלון הרודס באילת, היא רצח * הסיבה: בין מות הבחורה לבן זוגה יש הפרש של כ 24 שעות

בטחוני

הקבינט המדיני ־ ביטחוני החליט אמש (ראשון) לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה. זאת, בהתאם להמלצת צה״ל ועל מנת לשמור על מעמדו של אבו מאזן בקרב הפלסטינים  * בסוף החודש שעבר התראיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לרשת BBC בערבית, והתייחס למשבר החשמל ברצועת עזה. לדבריו, "ישראל תיאלץ להפחית את אספקת החשמל לרצועת עזה" * אלוף מרדכי הסביר את עיקרי המניעים להחלטה: "למרבה הצער, חמאס לוקח מדי חודש 100 מיליון שקל מהעם ברצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית. הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון

פוליטי

נתניהו יקדם בניית שכונה חלופית סמוך לנתיב האבות * רה"מ נעתר לבקשת השרה שקד, שאמרה בישיבת הממשלה כי יש לכנס את ועדת הערערים, כדי לבחון שטח חלופי שישמש לבניית בתים למפוני השכונה בגוש עציון, אשר 17 ממבניה צפויים להיהרס בהוראת בג"ץ. * שקד: "למדנו ממקרה עמונה" (nrg)

נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א־סיסי בקהיר בשנה שעברה * הביקור נערך כחלק מהמאמץ לקדם יוזמת שלום אזורית ועל רקע המגעים להקמת ממשלת אחדות. א-סיסי לחץ על השניים לנקוט את הצעדים המדיניים והפוליטיים הנדרשים לקידום תהליך השלום (הארץ)

נתניהו בוחן הצעת חוק לצמצום העתירה לבג"ץ * ראש הממשלה פנה לראשי הקואליציה בבקשה לבחון את ההצעה של ח"כ מיקי זוהר, לפיה רק בעלי עניין ישירים לעתירות יוכלו לעתור לבג"ץ. * השר לוין: "צעד ראשון, נכון ומתבקש בדרך להשבת הסדר הדמוקרטי על כנו"

מדיני

גורם בכיר בממשל האמריקני: "בצד הישראלי ובצד הפלשתיני יש כאלו שמנסים לפגוע באפשרות לשלום ולגרום להסטת המאמצים ממסלולם" * ביטל את הדיווחים על כך שציפי לבני מייעצת לשליח המיוחד גרינבלט או ממלאת תפקיד בקידום המו"מ (ישראל היום)

ארדן ביטל פגישה עם חברי פרלמנט גרמנים שסירבו להגיע למזרח ירושלים * ארדן: "לא אתן יד לחרם אירופי על מזרח ירושלים" * חברי הפרלמנט אמורים לבקר בישראל ביוזמת ארגון פרו־ישראלי (ישראל היום)

חרף החשש מהסלמה ברצועה בשל משבר החשמל הקבינט החליט להיענות לבקשת אבו מאזן ולצמצם את אספקת החשמל לרצועה * בצה"ל הזהירו את השרים מהשלכות קיצוץ נוסף באספקת החשמל, אך בכירים ישראלים הודיעו כי לא ניתן להיכנס לנעלי הרשות. זאת, על אף שמחיר יום לחימה בעזה יהיה גבוה מעלות פתרון המשבר (הארץ)

חוץ

מצרים: נשמור על השליטה המנהלית באיים טיראן וסנאפיר

המשבר במפרץ: בחריין הקפיאה חשבונות בנק הקשורים לקטאר

– מלך מרוקו הציע לתווך בין מדינות המפרץ

ארה"ב: תובע פדרלי לשעבר: "קיבלתי שיחות טלפון חריגות מטראמפ"

– דיווח: בנו של טראמפ חשוד בהסטת כספי צדקה לאביו. התובע הכללי של מדינת ניו יורק החל לחקור טענות כי כספים שגויסו בידי קרנות צדקה שנוהלו על ידי בנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אריק טראמפ, הועברו לחברת אביו. כך דיווחה  סוכנות הידיעות הצרפתית * גורמים המעורבים בפרשה אמרו כי האדם שהורה על חיוב הקרן בשכירות של מאות אלפי דולרים הוא דונלד טראמפ בעצמו. (ערוץ7)

– מלניה טראמפ ובנה עברו להתגורר בבית הלבן באופן רשמי * כמעט חצי שנה לאחר שעבר מניו יורק לוושינגטון, מצטרפים אשתו ובנו של נשיא ארצות הברית לבית הלבן. "מחכים לזיכרונות שנעשה בביתנו החדש"

אתיופיה: ראש ממשלת אתיופיה: טפלו קודם בהפרות זכויות האדם במערב * דסלן דחה את הביקורת העולמית וטען שאין בארצו אסירים פוליטיים ודיכוי אתני. לדבריו, עד 2020 תושלם רפורמה שתביא לגיוון בפרלמנט (הארץ)

בריטניה: תרזה מיי הרכיבה ממשלה – ומינתה את אחד מיריביה המרים לשר * רה"מ השאירה את שריה הבכירים בתפקידיהם, אבל מינתה את מייקל גוב – מתומכי הברקזיט וממבקריה הבולטים לשר לאיכות הסביבה. * המגעים להקמת קואליציה נמשכים (מעריב)

פוארטו ריקו: משאל עם בפוארטו ריקו: 97% בעד הפיכת האי למדינה ה-51 בארה"ב * במשאל עם שהתקיים במדינת האי קבעו מרבית המצביעם (97.2%) כי הם מעוניינים להיות המדינה הפדרלית ה-51 של ארה"ב. עם זאת, רק 23 אחוז השתתפו, עקב חרם של המתנגדים על ההצבעה * משאל העם נערך ביוזמת מושלו הצעיר של האי, אך הוא סימבולי וטעון את אישורו של הקונגרס. * ההערכות: וושינגטון לא תקדם את המהלך

צרפת: תוצאות סופיות בצרפת: מקרון מוחץ את המפלגות הוותיקות * ספירת הקולות בסיבוב הראשון נגמרה, ומפלגתו החדשה של הנשיא צפויה לזכות בכ-75% מהמושבים בפרלמנט ולהחליף כמעט את כל הממסד הפוליטי הקיים. * הסוציאליסטים יאבדו 95% מכוחם, ומזהירים: "יהיה למקרון יותר מדי כוח, לא יהיו ויכוחים דמוקרטיים אמיתיים" (nrg)

– ראש הממשלה הטרי עמנואל מקרון זכה ככל הנראה ברוב גדול באסיפה הלאומית של צרפת: בסיבוב הראשון הגיע לנתון מרשים – לקראת הסיבוב הבא והמצומצם יותר שייערך בשבוע הבא. לה פן: מודאגת משיעור ההצבעה הנמוך

– מועמד הסוציאליסטים לנשיאות צרפת הפסיד את מושבו באסיפה הלאומית

·- מרקל בירכה את הנשיא מקרון על הצלחת מפלגתו בבחירות לפרלמנט

– ראש ממשלת צרפת: "למרות אחוזי ההצבעה הנמוכים – המסר של העם ברור"

בריאות

תרגיל ההתחמקות מסימון מזון מזיק – שעלול לפגוע בבריאות שלנו * בעוד כחצי שנה ייכנסו לתוקף תקנות משרד הבריאות, שיחייבו יצרני מזון לסמן במדבקה אדומה מוצרים עתירי סוכר, נתרן ושומן *התקנות מתבססות על מודל הפועל בצ'ילה – ואולם כעת מתברר כי כדי להימנע מחובת הסימון, חברות רבות בצ'ילה החליפו את הסוכר בממתיקים מלאכותיים (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן