Skip to content

פסק הלכה: אישה בבגד קצר, אחראית לקיצור חיי הגברים

הקיץ שהגיע לנתיבות, החריד מרבצם רבנים בעיירה ואלו תלו שילוט אזהרה לנשים. לבוש קצר מרגיז את אלוהים הם מסבירים, ובכלל, רק נפקניות קלות דעת, לא חשובות שמחפשות תשומת לב הולכות בבגד צמוד או קצר, והנורא מכל - גורמת בכך לקיצור חיינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלטי ענק שנפרשו לאחרונה בעיירה נתיבות שבדרום קובעים: לבוש קצר נשי מרגיז את אלוהים ומקצר לגברים את החיים. "אל תאמרי ברוך השם, ותלבשי קצר", מזהיר שלט הקורא לנשים להצטרף ללבוש הטליבן.
"זאת לא חוכמה לומר: אני אוהבת את הקדוש ברוך הוא כי הלבוש הקצר שאת לובשת מרגיז את הקב"ה", מסביר שילוט החוצות בעיירה. כלומר, אין ספק שאלוהים הוא גבר ולבושך הקצר מוציא אותו מכליו. "אישה צנועה צריכה להתגאות בזה שהיא צנועה והיא חשובה ומועדפת על נשים שאינן צנועות", מסביר השילוט לנשים. ובאותיות של קידוש לבנה מסבירים לנשים הסוררות והבלתי חשובות הללו שהעזו ולבשו בגד צמוד, קצר וחושפני כי עצם לבישת הבגדים הללו מקצרת את חיי האנשים. כיצד מתקצרים חיי האנושות עקב כך?, על כך אין הסבר והפרשנות היא בידי המתבונן.

צילום באדיבות ג'רמי ארטייה
צילום באדיבות אורי אלון

השלט קובע 3 איסורים חמורים על נשים, עקב היותן נשים: 1. בגדים צמודים ואפילו חלוק שנצמדים לגוף אסורים בתכלית האיסור, ואין לצאת כך ברבים. 2. חצאיות מיני או מכנס שלובשות נשים קלות דעת, כדי לחפש תשומת לב, אסורים בתכלית האיסור, ולבסוף גם בקיץ הלהט, אם כבר יצאת עם חצאית עליה להיות נמוכה לפחות 16 ס"מ מתחת לקו הברך ואת יתרת העור החשוף כסי מיד בגרב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן