Skip to content

הנשיא פרס – הלילה לוושינגטון. אחריו – ראש הממשלה נתניהו

זה יהיה אחד השבועות הגורליים והמכריעים ביותר עבור ישראל. הנשיא פרס יוצא הלילה לארה"ב. אחריו ייצא גם ראש הממשלה נתניהו. שניהם ינאמו בפני פעילי השדולה הפרו ישראלית - אבל הקטע המכריע בנסיעה יהיה הפגישה שיקיימו שניהם, כל אחד לחוד, עם נשיא ארה"ב ברק אובמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה, זמן קצר לאחר השבעת השופט גרוניס לנשיא בית המשפט העליון, יוצא נשיא המדינה, שמעון פרס לביקור מיוחד בארה"ב. אחריו, לקראת סוף השבוע, ייצא גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוושינגטון – למה שנראה כשבוע מכריע שבו עלול להיקבע גורל המשבר עם איראן.

פרס ונתניהו, שנפגשו בבית הנשיא בהשבעתו של השופט גרוניס לנשיא בית המשפט העליון, ניצלו את הזמן לפגישה שעסקה בעיקר בנסיעתם לארה"ב ולדברים שהם אמורים לומר לנשיא ארה"ב אובמה בנושא האיראני.

פרס ונתניהו בפגישתם בבית הנשיא. תצלום: משה מילנר/לע"מ
פרס ונתניהו בפגישתם בבית הנשיא. תצלום: משה מילנר/לע"מ

במרכז  ביקורו של פרס בארה"ב יהיה נאומו של הנשיא  אשר יפתח את ועידת אייפא"ק (השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב) יחד עם הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, ביום ראשון. לאחר מכן יקיימו הנשיא אובמה והנשיא פרס  פגישת עבודה מדינית. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יופיע בפני השדולה הפרו-ישראלית ואחר כך ייפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לפגישה מכרעת וגורלית.

הנשיא פרס יתייחס בנאומו ובפגישותיו המדיניות לסוגיות מרכזיות העומדות על הפרק ובראשן :סוגיית הגרעין האיראני, תהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים, סוגיות מדיניות- בטחוניות בין ישראל לשכנותיה וכמו כן יפעל להידוק וחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל.

ראשי אייפא"ק החליטו בצעד יוצא דופן להעניק לנשיא המדינה, אות הוקרה ייחודי על מפעל חיים ופועלו למען חיזוקה וביסוסה של מדינת ישראל והתווית הקשרים האסטרטגיים עם ארה"ב.  במסגרת זו יוקרן סרט מיוחד אודות  הנשיא על מסכי ענק ל-12,000 משתתפי הועידה. במהלך שהותו בוושינגטון יהיה הנשיא אורחו של ממשל אובמה וישהה במעון האירוח הרשמי ה"בלייר האוס".

מוושינגטון ימשיך הנשיא לביקור עבודה ב"עמק הסיליקון" שם יערוך  מרתון של מפגשים עם ראשי חברות ההייטק הגדולות והמובילות בעולם.  הנשיא יקרא לראשי החברות להעתיק ולהרחיב את מרכזי המחקר והפיתוח ושלוחות נוספות שלהן לישראל. גולת הכותרת של הביקור בעמק הסיליקון תהיה מפגש בין הנשיא פרס למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג  במרכז פייסבוק העולמי במסגרתו ישיקו השניים דף פייסבוק בינלאומי חדש לנשיא המדינה. העמוד יפנה לכל אזרחי העולם עם דגש  על צעירים ממדינות  ערב, שאין לישראל עמן קשרים דיפלומטים. במסגרת העמוד יקרא להם הנשיא לשוחח עמו, לשאול שאלות  ולהציע רעיונות לקידום השלום בין אנשים, לא רק בין ממשלות.  במקביל להשקה יערוך הנשיא ראיון מיוחד בשידור חי ( Facebook  Live) שיערוך הנשיא יחד עם מספר שתיים בחברה, שריל סנדברג מאולפני החברה בפני מיליוני גולשים בשידור חי בפייסבוק. הנשיא צפוי לענות  לשאלות אישיות של הגולשים ולהתייחס לסוגיות אקטואליות העומדות על הפרק. הנשיא יזמין את הגולשים להיות חברים שלו בפייסבוק ולשמור איתו על קשר.

מיד אחרי ביקורו בעמק הסיליקון יקיים הנשיא סדרת מפגשים עם ראשי הקהילות היהודיות בלוס אנג'לס בהן יציג בפניהם את החזון החדש שהוא מגבש לקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות. הנשיא ייפגש גם עם מובילי דעת קהל ובראשם אנשי תקשורת ובכירי תעשיית הסרטים האמריקאית ובמפגשים אלה יקדם את ההסברה הבינלאומית של מדינת ישראל. ביקור מיוחד יתקיים באולפני  Dreamworks Animation  , במסגרתו יקיים הנשיא סיור באולפני האנימציה, יישא דברים בפני 1500 עובדי האולפנים  ויקיים פגישה עם ראשי כל האולפנים הגדולים בחוף המערבי באירוח ג'פרי קצנברג וסטיבן שפילברג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן