Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 23 ביולי, 2017

זרים ברכבת, אל ג'ארו: להביא את החיים לבמה, מועדון הגלישה של עזה, לגיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 זרים ברכבת | Strangers on a Train, ערוץ Yes3 + Yes VOD

אחד מסרטיו הטובים ביותר של אלפרד היצ'קוק. מותחן מרתק ורב השפעה, על פי הרומן של פטרישה הייסמית' ("הכישרון של מר ריפלי", "קרול"), במרכזו הוגים שני גברים זרים שנפגשו ברכבת את הרצח המושלם – כל אחד ירצח את האדם שהשני רוצה להיפטר ממנו, וכך המשטרה לא תוכל לקשר בין הנרצח לרוצח. עם שובו הביתה מגלה אחד מהגברים שאשתו נרצחה, ועתה שותפו למזימה מצפה ממנו למלא את חלקו בעסקה. שחקנים: פארליי גרייג'ר, רות' רומן, רוברט ווקר. ארה"ב, 1951. סרט מעורר מחשבה, עשוי היטב בכל קנה מידה, ובהחלט מקור לאינספור חיקויים. ציון: 

22:00 אל ג'ארו: להביא את החיים לבמה | Al Jarreau: Bring Your Life to the Stage, ערוץ Hot8 + Hot VOD

סיפור חייו ויצירתו של הזמר והמוזיקאי אל ג'ארו, במסע דרך שלוש תחנות עיקריות: לוס אנג'לס – שם הוא מקליט אלבום חדש; סן פרנסיסקו – שם התרחשו אירועים מעצבים בצעירותו שהפכו אותו לאדם שהוא כיום, ומילווקי – עיר הולדתו שם שר לראשונה בכנסייה כשהיה בן 4 בלבד. תוך שימוש בקטעי וידאו נדירים מחדרי החזרות, נפגוש את האמן והאימפרוביזטור ונבין את מקור ההשראה של יצירותיו. ארה"ב, 2015.

22:00 מועדון הגלישה של עזה | Gaza Surf Club, ערוץ Yes דוקו + Yes VOD

הצצה אל עולמם של חובבי הגלישה ברצועת עזה. לאורך החוף בעזה גדל דור חדש של צעירים שמוצאים מפלט מחיי היומיום הקשים – על גבי גלשן הרוח. במועדון הגלישה של עזה אפשר למצוא, בין השאר, את איברהים בן ה-23, שעובד למחייתו כמציל אך החלום שלו הוא לבנות מועדון מכובד שישמש כמקום מפגש לנוער העזתי. איברהים רוצה לטוס להוואי ולהתאמן בגלישה על הגלים הענקיים, אך לצערו אינו יכול לצאת מעזה. פניותיו לטוס לאמריקה, דרך מצרים, סורבו כבר 5 פעמים. סבה, בת ה-15, מגיעה גם היא לגלוש בים העזתי אך בפניה ניצב מכשול נוסף – התדמית השלילית שיש לגלישת נשים במגזר הערבי. למזלה אביה נחוש לעזור לה ולפתוח בפניה אפשרויות לעתיד. הסרט מציג את העוני, הבתים העלובים, הדרכים הלא-סלולות והעזובה של עזה אל מול העושר והחופש שמציעים הים הפתוח והגלים. בימוי: פיליפ נדט ו-מיקי יאמין. 87 דקות, גרמניה, 2016.

22:00 לגיון | Legion, ערוץ Yes Oh + Yes Binge

דרמת מתח מבית FX שנוצרה על ידי נואה האוולי ("פארגו"). סיפורו של דיויד הלר (דן סטיבנס, "אחוזת דאונטון"), צעיר הסובל מבעיות נפשיות המאובחן כבר בגיל צעיר כסכיזופרן, אבל ייתכן שהוא בעצם יותר מאדם רגיל. דיויד בילה את רוב חייו במוסד סגור לחולי נפש, אך לאחר מפגש מוזר עם סיד (רייצ'ל קלר, "פארגו") – חולה אחרת במחלקה, הוא מתחיל להבין שקיימת אפשרות שהקולות שהוא שומע והחזיונות שהוא חווה הם אמיתיים. כאשר היכולות העל-טבעיות שלו מתחילות להתגלות, מספר ארגונים מנסים לשים עליו את ידיהם. הבחירה לתאר את המאורעות מנקודת מבטו של הלר מטשטשת את גבולות המציאות. הסדרה מבוססת (באופן חופשי מאד על הקומיקס המקורי, שבו הלר בכלל היה ישראלי יליד חיפה) על סדרת קומיקס מבית היוצר של מארוול, וקשורה ליקום של "אקס מן". הסדרה חודשה לעונה שנייה. ציון איי.אם.די.בי.: 8.6/10, עגבניות רקובות: 90%/100%, מטה-קריטיק: 82/100


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן