Skip to content

מתבן ענק של קיבוץ רביבים הוצת – מזכיר הקיבוץ: "זהו תג מחיר"

המתבן הוצת לפנות בוקר. עקבת רגליים יחפות הובילו מפרצה בגדר למתבן וחזרה לפרצה ומשם דרומה. הקיבוץ נפגע פעמים רבות בידי אלמונים ותמיד בפגיעה וונדליסטית, לא גניבה. זו הפעם השלישית שמתבן מועלה באש. למשטרה אין עדיין חשודים בקיבוץ אומרים: זהו תג מחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתבן קיבוץ רביבים שבדרום הוצת ועלה באש הלילה (חמישי) בידי אלמונים. בקיבוץ מעריכים את הנזק ברבע מיליון שקל ותובעים מהמשטרה להגיע אל המציתים ולהעמידם לדין. לטענת תנועת הימין רגבים, הערבות כמו במקרים קודמים מובילים לכפר הבדואי ביר האדאג' שעל חלק ממבני הכפר הודבקו בעבר בידי אנשי הסיירת הירוקה. מזכיר הקיבוץ: זהו "תג מחיר".
הלילה בסמוך ל01:45, הבחין שומר הלילה של הקיבוץ שאחזה שאחזה במתבן המצוי בגדרת מתבנים השייכת לקיבוץ. השומר הזעיק את קב"ט הקיבוץ ובזעקת טרקטורים ניסו לבודד את האש שאחזה במתבן ולמנוע את התפשטותה למתבנים סמוכים.

צחי רם מזכיר ק. רביבים
צחי רם מזכיר ק. רביבים

"זו לא הפעם הראשונה שאנו נפגעים בידי אלמונים", אמר למגפון צחי רם מזכיר הקיבוץ, "חוונו בעבר 2 שריפות מתבנים, חבלה במכוונת במערכת השקיה שגרמה לשטחים מעובדים להתייבש, ועוד סוגי וונדליזם אחרים". רם: "ברור שזו לא גניבה. האלמונים באים לחבל, לפגוע, להזיק. לא לגנוב. זהו פשוט מעשי "תג מחיר".
"בעבר" ממשיך רם, "חשדנו כי האלמונים הגיעו מכיוון ביר האדאג', כפר בדואי הסמוך מדרום לקיבוץ, העקבות הובילו לכיוון הזה, אבל המשטרה לא הצליחה להגיע לחשודים שהם"
"הבוקר" מספר צחי, גילינו פרצה בגדר בצד הדרומי של הקיבוץ עם עקבות של רגליים יחפות שהובילו פנימה אל המתבן והחוצה ממנו דרך אותה פרצה".

המתבן הבוקר (צילום: קיבוץ רביבים)
המתבן הבוקר (צילום: קיבוץ רביבים)
צילום מסך
צילום מסך

– בכל הפעמים שנפגעתם, המשטרה חקרה?
"כן, אבל לא נמצאו אשמים עד היום".
בתנועת הימין "רגבים" הגיבו ומסרו כי " להבות הענק שהאירו  הלילה את קיבוץ רביבים, הן כתובת אזהרה ענקית שמתריעה על היעדר האכיפה וחוסר המשילות.  משטרת ישראל חייבת להתעורר". מהמשטרה נמסר כי "נפתחה חקירה בנושא".

ח"כ איתן ברושי
ח"כ איתן ברושי

"הפשיעה החקלאית הפכה כבר מזמן לטרור חקלאי. כך יש להתייחס לתופעה שפוגעת כל-כך ההתיישבות בכל חלקי הארץ. ההצתה של המתבן בקיבוץ רביבים מצטרפת למקרים רבים בהם פוגעים עבריינים בתושבי המרחב הכפרי. הצתות, גביית דמי חסות, גניבת כלים חקלאיים ומה לא. ברוב המקומות המקרים חוזרים על עצמם. חברות הביטוח מסרבות לבטח את הנפגעים ועלויות האבטחה נופלות על גב החקלאים ותושבי המרחב הכפרי", הגיב לנושא ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר. "דו"ח מבקר המדינה הראה שיש מחדל גדול בהגנה על המרחב הכפרי ובטיפול בפשיעה החקלאית. אמנם מקיימים דיונים, אבל הריבונות הישראלית לא ממש קיימת באזורים האלו. לתושבי המרחב הכפרי מגיע ביטחון כמו לתושבים בשאר חלקי הארץ ולא ייתכן שתושבי המרחב הכפרי יופקרו לגורלם".

ברושי : בפתיחת מושב הכנסת נפעל להגשת הצעת החוק שתכיר בפעולות כאלו כטרור חקלאי שפוגע בביטחון של ההתיישבות במרחב הכפרי. ממשלת ישראל וכוחות הביטחון חייבים לנקוט בכל האמצעים על מנת למגר את התופעה ולהשיב את הביטחון באזור. חייהם של תושבי המרחב הכפרי אינם הפקר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן