Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 20 אוגוסט 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה חשוד ניסה לחדור ליישוב עטרת שבבנימין ונמלט (בטחוני) * סוכל פיגוע דקירה בצומת תפוח: המחבל חוסל; ישראלי נפצע קל מרסיס במהלך החיסול (בטחוני) * לקראת ביקור קושנר באזור: הפלסטינים מאיימים לחדש את קמפיין ההכרה באו"ם (מדיני) * זעזוע בוושינגטון: היועץ הבכיר לנשיא טרמאפ, סטיב באנון, עוזב את תפקידו (חוץ) * פינלנד: 2 הרוגים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חשוד ניסה לחדור ליישוב עטרת שבבנימין ונמלט (בטחוני) * סוכל פיגוע דקירה בצומת תפוח: המחבל חוסל; ישראלי נפצע קל מרסיס במהלך החיסול (בטחוני) * לקראת ביקור קושנר באזור: הפלסטינים מאיימים לחדש את קמפיין ההכרה באו"ם (מדיני) * זעזוע בוושינגטון: היועץ הבכיר לנשיא טרמאפ, סטיב באנון, עוזב את תפקידו (חוץ) * פינלנד: 2 הרוגים בפיגוע דקירה; חשוד נורה ונעצר (חוץ) * רוסיה: שמונה פצועים בפיגוע דקירה בעיר סורגוט שברוסיה, הדוקר חוסל (חוץ)
כניס אלפים נמנעה בפתח תקווה, מאות הפגינו מול מעצר מובילי המחאה (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: נאה. הטמפרטורות תהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. הביל במישור החוף. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

שני: בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות אשר ישובו להיות רגילות לעונה. תחול הקלה בעומסי החום.

שלישי: לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

רביעי: בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

חדשות

גזענות במיטבה – תושבי מצפה "נופית" שבגליל תחתון מסרבים לקלוט ערבים בטענה לפגיעה באיכות חיים ובאפנון החתך  הסוציואקונומי של המצפה (הארץ)

גזענות 2 – אין כניסה לפלסטינים: הכביש שמבשר על הקמת גוש חלמיש * מאז הפיגוע בחלמיש נאסר על פלסטינים לנסוע בכביש המחבר שלושה כפרים ומחנה פליטים עם רמאללה. תושבי הכפרים חוששים שינותקו מאדמותיהם כפי שקורה במקומות אחרים בגדה (הארץ)

במשמרת של מפכ"ל דתי: המשטרה מדבררת בשבת * התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנתה למפכ"ל המשטרה שיפעל למניעת חילולי שבת לא רצויים: "אנו שוקלים בימים אלה עתירה לבית המשפט אם המדיניות הפסולה לא תתוקן" (סרוגים)

לשכת רה"מ פועלת להגדיל את התקציב ליישוב מפוני עמונה * לשכת נתניהו ביקשה מהאוצר תוספת של עשרות מיליוני שקלים לצורך הקמת ההתנחלות החדשה למפונים, בנוסף לסכומים שהוקדשו לפינוי המאחז ולמציאת פתרון לתושביו. * לשכת רה"מ: ביקשנו לפעול במסגרת התקציב (הארץ)

פוליטי

בג"ץ: המשטרה ועיריית פ"ת ישיבו עד יום שני לעתירה על עצירת ההפגנות מול בית היועמ"ש (מגפון ניוז)

מחאה נגד היועמ"ש: מאות הפגינו מול תחנת המשטרה בפתח תקוה; המפגינים חסמו כבישים * מאות שוטרים חסמו את דרכם של המפגינים לכיכר גורן, על רקע ההחלטה לאסור את קיום ההפגנה במיקומה הקבוע. מובילי ההפגנות מני נפתלי ואלדד יניב עוכבו לחקירה לפני הגעתם למקום בחשד לשידול להפרת הסדר הציבורי וישהו במעצר עד הבוקר * עו"ד דני חקלאי : הם סירבו להשתחרר  ולחתום על צו הרחקה מפ"ת

יו"ר העבודה, גבאי: "הדרך להילחם בשחיתות לא עוברת דרך מעצר מפגינים"

ח"כ חסון: "יד מכוונת בוחשת במשטרה והופכת אותה לגוף פוליטי"

בטחוני

חשוד ניסה לחדור ליישוב עטרת שבבנימין ונמלט * בליל שבת סמוך לשעה אחת עשרה הגיע חשוד לגדר היישוב עטרת והניח סולם בסמוך לה, ההתראה שהפעיל ניסיון החדירה הבריחה את החשוד, ובכך ייתכן שנמנע פיגוע קשה * מצלמת האבטחה של היישוב תיעדה את מסלול בריחתו של החשוד לכיוון העיר הפלסטינית החדשה רוואבי

סוכל פיגוע דקירה בצומת תפוח: המחבל חוסל; ישראלי נפצע קל מרסיס במהלך החיסול * נער בן 17 מטול כרם הגיע לצומת המרכזי שבשומרון עם סכין וניסה לבצע פיגוע דקירה, הוא נורה – ונוטרל. המפקד נפצע ברגלו במהלך האירוע, ככל הנראה מרסיס * המחבל השאיר מכתב למשפחתו: "יצאתי לנקום"; "השגתי את מבוקשי"; "אל תבכו עליי"

מדיני

לקראת ביקור גרינבלט: מצרים וירדן מתאמות עמדות עם רמאללה * כהכנה להגעתו של השליח האמריקאי למזה"ת, תתקיים בקהיר פגישה משולשת בהשתתפות שרי החוץ של שתי המדינות הערביות והרשות הפלסטינית. "מנסים לגבש עמדה שתוביל לחידוש התהליך המדיני עם ישראל" (nrg)

– שרי החוץ של מצרים, ירדן והרשות הביעו תמיכה במאמצי ארה"ב להשגת שלום

לקראת ביקור קושנר באזור: הפלסטינים מאיימים לחדש את קמפיין ההכרה באו"ם * השגריר הפלסטיני בוושינגטון אמר אתמול שהרשות עשויה לחדש את הקמפיין להכרה בזירה הבינלאומית. (הארץ)

משבר ביחסי ישראל רוסיה: השגריר במוסקבה זומן לשיחה. * שיחת ההבהרה נקבעה לאחר שפולין נישלה את רוסיה מהקמת המוזיאון ואתר ההנצחה לקורבנות מחנה ההשמדה סוביבור. * רוסיה ציפתה מישראל להתערב ולהבהיר רוסיה ציפתה מישראל להתערב ולהבהיר לפולנים שבלי רוסיה הפרויקט ייעצר. (ynet)

נתניהו ייוועד השבוע עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעיר סוצ'י לחופי הים השחור וידונו במצב בסוריה * אחד הנושאים המרכזיים שצפויים לעלות בפגישת המנהיגים הוא דאגותיה של ישראל ביחס להסכם הפסקת האש בדרום סוריה וחששה מפני התבססות איראנית במדינה * בשנתיים האחרונות ראש הממשלה נתניהו הנשיא הרוסי נפגשים מדי כמה חודשים, זאת במטרה למנוע חיכוך בין חילות האוויר הישראליים והרוסיים בסוריה

ר"מ ירדן: "דורשים מישראל להעמיד לדין את מאבטח השגרירות בכל יום" (Ynet)

חוץ

בריטניה תחשוף פרטים נוספים לגבי הברקזיט: בריטניה מתכוננת לחשוף בשבוע הקרוב פרטים נוספים לגבי תוכניות הברקזיט שלה, כשתציג את עמדותיה בשלושה תחומים שלגביהם היא מבקשת לערוך דיונים עם האיחוד האירופי. (כלכליסט)

ארדואן קרא לטורקים בגרמניה להצביע נגד מרקל בבחירות * הנשיא הטורקי קרא ליוצאי טורקיה בגרמניה "ללמד לקח" את המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל: "אני קורא לכם לא להצביע עבור אותם צדדים אשר היו מעורבים בעמדות אגרסיביות ולא מכובדות נגד טורקיה"

שבדיה סירבה לתת מקלט לבת 106, "הפליטה הזקנה בעולם" * בני משפחתה של הפליטה ביבהאל אוזבקי, בת ה-106, סחבו אותה על גבם מאפגניסטן שסועת הקרבות ועד למערב אירופה. כעת הם יאלצו לעזוב (מעריב)

ארה"ב: מאות פונו עקב שריפות במדינות אורגון וקליפורניה

– שני הרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד נמל התעופה של אורגון

– שר האוצר של ארה"ב: "טראמפ לא משווה בין ניאו-נאצים למפגינים שלווים"

– זעזוע בוושינגטון: היועץ הבכיר לנשיא טרמאפ, סטיב באנון, עוזב את תפקידו. * על פי ההודעה הרשמית, ההחלטה התקבלה באופן משותף על ידי באנון וראש המטה ג'ון קלי אך מקורב לבנון טוען כי תכנן להתפטר בעצמו כבר לפני שבוע, אך דחה את ההחלטה בעקבות הדריסה בשארלוטסוויל * טראמפ הודה לבאנון: "היה איתי מאז הבחירות נגד הילרי המושחתת"

– לאחר ההדחה מהבית הלבן: סטיב באנון חזר לאתר הימין הקיצוני "ברייטבארט" בה יוכל להתבטא ללא אילוצים פוליטיים. – "אני בהחלט עומד להרוס את האופוזיציה * טראמפ: "באנון יהיה קול קשוח באתר ברייטברט, הפייק ניוז זקוקים לתחרות!" * באנון: "אני עוזב את הבית הלבן ויוצא למלחמה למען טראמפ נגד מתנגדיו… בגבעת הקפיטול, בתקשורת ובאמריקה התאגידית" * חבריו של באנון מעריכים כי הוא לא ינגח את טראמפ באופן אישי, אלא את הכוחות הממסדיים שמסיטים אותו לטענתו לעמדות מרכז. על הפרק: הקמת ערוץ תקשורת משלו

– בניגוד לארגונים כמו הליגה נגד השמצה שברכו על עזיבת היועץ הלאומן, ארגונים יהודיים המזוהים עם הימין שמרו על שתיקה. הסיבה: בנון התגלה כבן ברית של הימין הפרו-ישראלי בארה"ב (הארץ)

הודו: 23 הרוגים ו-150 פצועים בתאונת רכבת בצפון המדינה

ונצואלה: האסיפה המכוננת העבירה לידיה את סמכויות הפרלמנט * ארה"ב גינתה בחריפות את "לקיחת הסמכויות החוקתיות בידי האסיפה המכוננת החדשה"  * התובעת הראשית לשעבר ברחה לקולומביה מחשש לחייה

ניגריה: הנשיא שב מבריטניה בתום שלושה חודשי טיפול רפואי

סוריה: דיווח: חיזבאללה החל יחד עם צבא סוריה, במתקפה לטיהור עמדות המדינה האיסלמית מצידו הסורי של קו הגבול עם לבנון (אל-מנאר)

– דיווח: צבא לבנון פתח במתקפה צבאית כנגד כוחות דאע"ש על אדמת לבנון בסמוך לגבול הצפון-מזרחי עם סוריה * צבא לבנון: אנו לא משתפים פעולה עם סוריה וחיזבאללה בפעילות נגד דאע"ש (רויטרס)

– העיר הסורית שנותרה מחוץ למלחמה: מלחמת האזרחים בסוריה משתוללת כבר שש שנים, בתיהם של מיליונים הפכו לחורבות, אבל בלטאקיה, המחוז שממנו הגיעה משפחת אסאד, לא מרגישים את המלחמה, בחסות הצבא הרוסי. (חדשות2)

ספרד: המשטרה ממשיכה לחפש אחרי המחבל החשוד כנהג הדורס – יונאס אבו יעקוב, יליד מרוקו בן 22 * נשיא מחוז קטלוניה: נמשך המצוד אחר חשוד נוסף המעורב בפיגוע בברצלונה * ייתכן שהמחבל שנהג ברכב המסחרי היה בין המחבלים שחוסלו בעיירת החוף קמברילס

– דיווח: מוסא אוקאביר בן ה-18 הוא החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברצלונה * על פי גורמי החקירה, הצעיר השתמש בזהותו של אחיו הגדול כדי לשכור את כלי הרכב שבאמצעותו בוצעה המתקפה הקטלנית שגבתה את חייהם של לפחות 14 אנשים

– דיווח בספרד: המחבלים תכננו להשתמש במכלי גז בפיגועים * תוכניתם המקורית של המחבלים היתה למלא רכב מסחרי במכלי גז ולגרום לפיצוץ ענק במרכז הומה אדם

– חוקרים בספרד: תא טרור אחד אחראי לשני הפיגועים * למתקפת הטרור המשולבת אחראית ע"פ החשד חולייה המונה לפחות 8 חברים * חגורות הנפץ שעל המחבלים בקמברליס היו מטעני דמה

– חקירת הפיגועים בספרד: בבית באלנקאר נמצא חומר המשמש את דאע"ש בפיגועים באירופה

– דאעש לנאמניו לאחר הפיגועים בספרד: "תדרסו אותם ללא רחמים"

– מאות מפגינים באזור הפיגוע בספרד: "נהפוך את ברצלונה לקבר של דאעש"

– מועצת הביטחון: מגנים בחריפות את המתקפה בברצלונה

– מלך מרוקו גינה את הפיגועים בספרד ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות

– חיזבאללה לאחר הפיגוע בברצלונה: לפעול להשמדת דאעש

עיראק: ראש הממשלה הודיע על מבצע לכיבוש תל עפר מידי דאע"ש * מנשרים פוזרו באזור תל עפר לקראת המבצע

– ספינה התנגשה באחרת וטבעה, ארבעה נהרגו

פינלנד: 2 הרוגים בפיגוע דקירה; חשוד נורה ונעצר * שני גברים חמושים בסכינים הסתערו על אזרחים במרכז העיר טורקו בדרום פינלנד. שני בני אדם נהרגו ולפחות 6 נפצעו * המשטרה הודיעה על תגבור האבטחה בנמל התעופה בהלסינקי ובתחנות הרכבת * משטרת פינלנד: הדקירה – פיגוע טרור, החשוד – אזרח מרוקאי בן 18 שנכנס למדינה בשנה שעברה ; חמישה נעצרו בפשיטה של המשטרה

צרפת: מחבלים חמושים נכנסו לתחנת רכבת בעיר נים ופתחו באש * חשוד אחד שנשא נשק ברכבת נעצר

קונגו: מניין ההרוגים במפולת הבוץ במזרח המדינה צפוי לעלות על 200

קוריאה: ארה"ב תבצע סימולציה צבאית עם דרום קוריאה וצבאות נוספים

– שרי החוץ של רוסיה וגרמניה שוחחו על משבר צפון קוריאה

רוסיה: שמונה פצועים בפיגוע דקירה בעיר סורגוט שברוסיה, הדוקר חוסל; דאעש לקחו אחריות על הפיגוע * על פי התקשורת המקומית ששניים מהפצועים בעיר סורגוט במצב קשה.

 כלכלה

שערים יציגים (18/08/17): דולר = 3.624 ; ליש"ט = 4.6714 ; אירו = 4.2514 ; פרנק שוויצרי = 3.7675

חברי קונגרס דמוקרטים יוזמים חקירה בעניין העלאת מחירי התרופות לטיפול בטרשת נפוצה וכבר נשלחו מכתבים עם דרישה לקבלת נתונים ל-7 חברות שפועלות בתחום וביניהן טבע * לפי הבדיקה – טבע העלתה את מחיר הקופקסון (20 מ"ג) ב-1,002% מאז הושקה התרופה ב-1996 (bizportal)

התחלת ההתאוששות של ענקית התרופות הישראלית? טבע הודיעה על השקת תרופה גנרית בלעדית בארה"ב * תשיק גרסה גנרית ל-AXIRON * לתרופה המקורית מכירות שנתיות של כרבע מיליארד דולר (גלובס)

חברת החשמל הפסידה 382 מיליון שקל ברבעון השני * החברה רשמה גידול בהוצאות התפעוליות וסבלה מהתייקרות הפחם * מתחילת השנה גדלו הוצאות הדלק של החברה בחצי מיליארד שקל (דה מרקר)

מסתמן: תעריפי החשמל יופחתו ב־3% במהלך שנת 2018 * החלטת הרשות החשמל, הכפופה לשימוע, תואמה עם הנהלת חברת החשמל כחלק משינוי מבנה התעריפים הבסיסי. * וגם: לקוחות יתחילו לשלם לראשונה מחיר קבוע על מונה החשמל (מעריב)

חברת החשמל עקצה את הציבור וניפחה עלויות – אבל תשמור בקופתה מיליארדים * במשך עשור גבתה חברת החשמל מהציבור תעריף מופקע בעבור תחזוקת רשת החשמל, ובמקום להשקיע את הכסף בקווי מתח היא הסיטה אותו למימון הוצאותיה המנופחות * כעת מתכוונת רשות החשמל להוריד את תעריף הרשת ב-8%, ולא להעביר עוד לחברה את הכסף מראש – אלא רק לאחר שתוכיח כי השלימה את העבודה שנדרשה לבצע (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן