Skip to content

הפרס ע"ש אילן רועה הוענק לוילנאי ודבורין

שני כתבים ותיקים של רשות השידור, שמעון וילנאי ודני דבורין, זכו אמש בפרס מנכ"ל רשות השידור ע"ש אילן רועה, כתב קול ישראל בצפון שנהרג  ב- 28 בפברואר  1999 מאת אורה עריף כץ אילן רועה מצא את מותו ברצועת הבטחון של דרום לבנון כשנסע ברכב עם עוד שלושה מפקדים, בהם מפקד יחידת הקישור ללבנון תא"ל ארז […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני כתבים ותיקים של רשות השידור, שמעון וילנאי ודני דבורין, זכו אמש בפרס מנכ"ל רשות השידור ע"ש אילן רועה, כתב קול ישראל בצפון שנהרג  ב- 28 בפברואר  1999

מאת אורה עריף כץ

אילן רועה מצא את מותו ברצועת הבטחון של דרום לבנון כשנסע ברכב עם עוד שלושה מפקדים, בהם מפקד יחידת הקישור ללבנון תא"ל ארז גרשטיין וכן רס"ב עמאד אבו ריש וסמ"ר עמר אל-קבץ. הרכב שבו נסעו עלה על מטען צד והתהפך, וכל הארבעה נהרגו. רועה הצטרף ככתב קול ישראל אל שיירה של כלי רכב של מפקדים בצה"ל  שנסעו לניחום אבלים אצל בכיר לבנוני בכפר שבעא בלבנון. הם נפגעו בדרכם חזרה, בקרבת המוצב "כאוכבא".

 מאז שנפל רועה, שהובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין במושב ינוב, הונהגה חלוקת פרס על שמו לכתבים מצטיינים.  

בטקס חלוקת הפרס שנערך במעמד השרים סילבן שלום, יצחק אהרונוביץ' ואורית נוקד, וראשי רשות השידור, אמר שמעון וילנאי העובד בקול ישראל 42 שנה: "חבר'ה גם לוותיקים בינינו יש מה למכור. יעידו על זה זוכי הפרס השנה" .  וילנאי, המסקר כיום את הגליל והנגב ומקדיש זמן רב לנושא המלחמה בתאונות הדרכים, סיפר כי הוא הביא את אילן רועה ז"ל לעבודה ב"קול ישראל" ותיאר עד כמה הוא חסר לו.

שדר הספורט דני דבורין פנה בטקס אל משפחתו של אילן רועה: "התמונות שראינו  ממש צבטו את הלב אני בטוח שלא רק לי, ולכן משפחתו של אילן יודעת שבקול ישראל ורשות השידור ימשיכו לזכור את אילן יותר מכל אחד אחר.
דבורין, שדרן התוכנית שירים ושערים, סיקר תשע אליפויות עולם בכדורגל, שש אולימפיאדות ולמעלה משלושים משחקי גמר גביע המדינה בכדורגל.

וני בן מנחם מנכ"ל רשות השידור, שהוכתר בעבר כזוכה הפרס ע"ש אילן רועה ממנכ"ל הרשות אורי פורת ז"ל,  אמר כי חסרונו של רועה מורגש במיוחד בתקופה זו : "אילן רועה ז"ל היה חברי הטוב. כל אימת שאני נזכר בו מרחפת לנגד עיני דמותו החייכנית וצחוקו המתגלגל. הוא היה אדם מלא חיות אנרגיה ועזוז".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן