Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 03 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה התפתחות דרמטית בפרשת הצוללות (תיק 3000): בעקבות עדות גנור, שישה חשודים עוכבו לחקירה ביניהם מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר תחת נתניהו (פוליטי) המתיחות בחצי האי הקוריאני מחריפה: צפון קוריאה: ערכנו ניסוי בפצצת מימן שאפשר להרכיב על טיל בין-יבשתי (חוץ) מכה לחברת החשמל: בית המשפט אישר תובענה ייצוגית בגין ייקור מיותר של החשמל לטובת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

התפתחות דרמטית בפרשת הצוללות (תיק 3000): בעקבות עדות גנור, שישה חשודים עוכבו לחקירה ביניהם מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר תחת נתניהו (פוליטי)

המתיחות בחצי האי הקוריאני מחריפה: צפון קוריאה: ערכנו ניסוי בפצצת מימן שאפשר להרכיב על טיל בין-יבשתי (חוץ)

מכה לחברת החשמל: בית המשפט אישר תובענה ייצוגית בגין ייקור מיותר של החשמל לטובת חגיגות שכר בחברה (צרכנות)

ה־FDA מזהיר: כחצי מיליון קוצבי לב נמצאים בסכנת פריצה של האקרים (בריאות)

חדשות

לראשונה: תכנית רב שנתית לתשתיות; ישראל תשקיע 116 מיליארד שקל בפיתוח תשתיות עד 2021

לפי תוכנית רב שנתית שפרסמה הממשלה, יש 147 פרויקטים המתוכננים בישראל בין 2017 ל-2021, ורובם בתחום התחבורה והאנרגיה. * ברשימה נכלל כל פרויקט תשתית במדינה שעלותו מעל 100 מיליון שקלים, העלות הכוללת עומדת על 116 מיליארד שקלים.  * כ-60 אחוזים משיעור ההשקעה בתשתיות הם בפרויקטים באזור ת"א והמרכז, רק אחוז אחד הושקע ביו"ש

עובדים פונו ממפעל "עוף טוב" בשדרות עקב דליפת אמוניה

פוליטי

התפתחות דרמטית בפרשת הצוללות (תיק 3000):

בעקבות עדות גנור, שישה חשודים עוכבו לחקירה ביניהם מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר תחת נתניהו

בעקבות עדותו של עד המדינה מיקי גנור, המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה שישה חשודים בפרשה, וחיפוש נערך בבתיהם ובמשרדים, לאחר ששמם עלה בעדותו של עד המדינה בפרשה

בין הנחקרים נמצא מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, ששמו אסור לפרסום, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר צ'ייני מרום, ויועצי תקשורת. (מגפון ניוז)

מנהל לשכת ראה"מ לשעבר שעוכב בפרשה, הכחיש לפני מספר שבועות בשיחה עם חדשות2 כל קשר לפרשה: "אלה עובדות ידועות".  * דרוקר: "מי שנעצר עבד תחת נתניהו תקופה ארוכה בתפקיד בכיר ביותר"

פעיל ב"ליכודניקים החדשים" הציע למתפקד להצביע לרשימה המשותפת * אחד הפעילים המרכזיים בקבוצה השעה את עצמו לאור תוצאות תחקיר שנחשף על ידי פעיל בליכוד. "אין סיבה שמישהו שעמדותיו שמאלה ממרצ יתפקד לליכוד, זה לא ראוי", התנצל (מעריב)

מדיני

זעם ברשות הפלסטינית בעקבות חיזוק סמכויות ועד היישוב היהודי בחברון: "ישראל תוביל לפיצוץ"

ברשות הפלסטינית, בפת"ח ובממשל בחברון קראו לקהילה הבינלאומית למנוע את המהלך הישראלי לחיזוק סמכויות ועד היישוב היהודי בחברון. דובר הפתח תקף: "צעד גזעני והרסני" והמושל הזהיר: "זו ההחלטה המסוכנת ביותר מאז 1967" (חדשות2)

חוץ

המתיחות בחצי האי הקוריאני מחריפה:

צפון קוריאה: ערכנו ניסוי בפצצת מימן שאפשר להרכיב על טיל בין-יבשתי

פיוגניאנג מאשרת כי ביצעה ניסוי בפצצת מימן, פצצה שעוצמתה פי 100 משל פצצת אטום. וטענה כי היא יכולה להרכיב אותה על טיל בין יבשתי. מדובר בניסוי גרעיני שישי מ-2006, וראשון בניסוי גרעיני של פצצת מימן, וזאת לאחר שנה בו לא ערכה המדינה ניסויים גרעיניים.

בעקבות הניסוי, הורגשה רעידת אדמה בעוצה של פי 10 מהפעם הקודמת * לפי דיווח של צבא דרום קוריאה, מוקד רעש האדמה היה באתר הניסוייים הגרעיניים הצפון קוריאני ונגרם ככל הנראה בשל ניסוי גרעיני גדול שערכה המדינה המבודדת. * מינהל רעידות האדמה בסין הודיע אף הוא כי ככל הנראה מדובר ברעש אדמה מלאכותי, שהתרחש בגובה אפס. * יפן: הפיצוץ בניסוי שביצעה צפון קוריאה היה חזק פי 10 מאשר בניסוי הקודם

לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, המנהיג קים ג'ונג-און בחן בעצמו את הפיתוח החדש, המאפשר להרכיב פצצת מימן על טיל בליסטי. "נפתח נשק גרעיני לפי רצוננו", אמר מנהיג המדינה.

המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה תתכנס לישיבת חירום

ראש ממשלת יפן: ניסוי גרעיני של צפון קוריאה הוא בלתי מקובל

דרום קוריאה: נפעל ליצור בידוד מוחלט של צפון קוריאה

גרמניה דחתה את בקשת טורקיה להקפיא את נכסיו של יריבו של ארדואן

זימבבואה: בזימבבואה נערכים ליום שאחרי מות הנשיא מוגאבה * במדינה מתכוננים לקרב הירושה בין בכיר במפלגת השלטון לגרייס מוגאבה, אשת הנשיא החולה בן ה-93. אך האזרחים חוששים ממאבק ירושה עקוב מדם, שיפגע עוד יותר במדינה מוכת העוני (הארץ)

מקסיקו: לפחות שבעה הרוגים בסופה הטרופית "לידיה" שהכתה במערב המדינה

סומליה: 26 חיילים נהרגו במתקפת חמושים של אל-שבאב על בסיס צבאי סמוך לעיר הנמל קיסמאיו

צרכנות

מכה לחברת החשמל: בית המשפט אישר תובענה ייצוגית בגין ייקור מיותר של החשמל לטובת חגיגות שכר בחברה

בפסיקה דרמטית שניתנה לאחר שמונה שנים של דיונים, אישר בית המשפט העליון לדון בתביעה ייצוגית ענקית נגד חברת החשמל * הסיבה: חריגות שכר בסך 3.5–5 מיליארד שקל – שגרמו לייקור מיותר של החשמל * ביהמ"ש דחה גם את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, שהתייצב לצד חברת החשמל וטען כי אין לאשר הליך ייצוגי נגדה. * בנוסף חייב בית המשפט את חברת החשמל בהוצאות משפט על סך 400 אלף ש"ח, נוסף על 120 אלף ש"ח שכבר חוייבה החברה בבית המשפט המחוזי

בריאות

ה־FDA מזהיר: כחצי מיליון קוצבי לב נמצאים בסכנת פריצה של האקרים

מינהל המזון והתרופות האמריקני בארה"ב, ה־FDA, פרסם אזהרה שלפיה כחצי מיליון קוצבי לב מתוצרת חברת "אבוט" פרוצים לחדירה של האקרים, וכי יש לבצע עדכון תוכנה כדי להגן עליהם. (ישראל היום)

נדל"ן

חוק מס דירה שלישית: כחלון וביטן ידונו בקידום המיסוי של דירה שלישית * סיעות הקואליציה מחויבות בהסכם הקואליציוני לתמוך בהצעות כחלון בתחום הנדל"ן, ולכן הן ייאלצו לתמוך בהצעת החוק (דה מרקר)

בעולם

האסטרונאוטית האמריקנית, נחתה בכדוה"א אחרי 228 יום בחלל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן