Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 04 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה פרשת הצוללות: שר לשעבר נחקר הבוקר במשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט; היום או מחר צפויים גם קצינים מכהנים בצה"ל למסור עדות במשטרה (פוליטי) בתגובה לפיצוץ הגרעין: דרום קוריאה ערכה תרגיל להשמדת אתר ניסויי הגרעין של הצפון; צפון קוריאה מתכננת שיגור טיל בין-יבשתי נוסף (חוץ) כוננות: הוריקן "אירמה" בדרך לאיים הקאריביים; עשויה גם להגיע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פרשת הצוללות: שר לשעבר נחקר הבוקר במשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט; היום או מחר צפויים גם קצינים מכהנים בצה"ל למסור עדות במשטרה (פוליטי)

בתגובה לפיצוץ הגרעין: דרום קוריאה ערכה תרגיל להשמדת אתר ניסויי הגרעין של הצפון; צפון קוריאה מתכננת שיגור טיל בין-יבשתי נוסף (חוץ)

כוננות: הוריקן "אירמה" בדרך לאיים הקאריביים; עשויה גם להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב (חוץ)

חדשות

מחאת הנכים: כביש החוף לדרום נחסם לפני מחלף גלילות בשל הפגנה * בהמשך כביש 2 מחלף הסירה וכביש 4 מחלף ראשון לציון, הכבישים נפתחו לתנועה

המאבק על העלאת הקצבאות נמשך: הנכים חסמו את כביש 2 (ממחלף הסירה לכיוון דרום), והמשטרה מדווחת גם על עומסים ממחלף פולג. * אתמול דחו מארגני מחאת הנכים את המתווה של נתניהו: "נמשיך להיאבק עד שקצבת הנכות תושווה לשכר המינימום"

דרעי: נאסור על העסקת מבקשי מקלט שיסרבו לעזוב את המדינה * מבקשי המקלט שיסרבו לעזוב יקבלו עם שחרורם מסהרונים אשרה ובה הבהרה כי ניתן לאכוף את איסור ההעסקה. (הארץ)

פוליטי

פרשת הצוללות:

שר לשעבר נחקר הבוקר במשטרה בפרשת הצוללות וכלי השיט; היום או מחר צפויים גם קצינים מכהנים בצה"ל למסור עדות במשטרה

התפתחות נוספת בתיק 3000: שר לשעבר הגיע הבוקר לחקירה במשרדי להב 433. * גם סגן ראש המל"ל לשעבר ואחד החשודים המרכזיים בפרשה, אבריאל בר יוסף, נחקר הבוקר.

פרשת המעונות:

מסתמן: רעיית רה"מ תואשם במרמה בהיקף של 400 אלף שקל בפרשת המעונות

אם לא יהיו התפתחויות דרמטיות, בשבועות הקרובים צפוי היועץ המשפטי מנדלבליט להודיע לרעיית רה"מ שתועמד לדין בכפוף לשימוע * בכיר במשטרה: פרשת המעונות נמשכה אחרי פיטורי מני נפתלי (הארץ)

גורם בכיר: עד המדינה ארי הרו מחריף את החשדות נגד ראש הממשלה נתניהו (הארץ)

חוץ

בתגובה לפיצוץ הגרעין: דרום קוריאה ערכה תרגיל להשמדת אתר ניסויי הגרעין של הצפון; צפון קוריאה מתכננת שיגור טיל בין-יבשתי נוסף

התגובה לניסוי פצצת המימן של צפון קוריאה: צבא דרום קוריאה ערך תרגיל נרחב במהלכו ביצע שיגור של טילים בליסטיים המדמה תקיפת אתרי הגרעין של השכנה מצפון. * סיאול הודיעה כי תקיים בקרוב תמרונים משותפים נוספים עם צבא ארה"ב בתגובה לפיצוץ המתקן הגרעיני על ידי הצפון אתמול.

– צבא קוריאה הדרומית הודיע כי בפיונגיאנג מתכננים שיגור בליסטי נוסף.

– התוכנית להצבת מערכת הגנה נגד טילים בדרום קוריאה תאושר היום * קוריאה הדרומית: נתקין 4 סוללות נוספות של מערכת הגנה אווירית

– סין: לא נמצא חומר רדיואקטיבי בגבול עם צפון קוריאה

– מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום בניסוי פצצת המימן של קוריאה הצפונית

– טראמפ לר"מ יפן: "ארה"ב תגן על עצמה ועל בעלות בריתה במלוא יכולותיה"

– דרום קוריאה: "נגמר פרק הדיבורים, יש להגיב בחריפות נגד תוקפנות קוריאה הצפונית"

כוננות: הוריקן "אירמה" בדרך לאיים הקאריביים; עשויה גם להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב

בעוד טקסס מתאוששת מסופת ההוריקן "הארווי" באיים הקאריביים מתכוננים לבואה של הסופה "אירמה" – הוריקן בדרגה 3 – שצפוי להגיע מחר לאזור, ועשויה גם להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב.

– מרכז בקרת ההוריקנים בארה"ב מסר כי הרוחות ב"אירמה" מגיעים כעת למהירות של 185 קמ"ש וצפויות להתחזק בהמשך. הסופה נמצאת במרחק של 1,145 ק"מ מזרחית לאיי ליווארד שבקאריביים וזזה במהירות של 22 קמ"ש לכיוון מערב. * המרכז הלאומי לבקרת הוריקנים בארה"ב מסר כי הסופה צפויה להמשיך צפונה לכיוון איי הבתולה ופורטו ריקו וכי הוא עוקב אחר התפתחותה. השירות המטאורולוגי של אנטיגואה וברבדוס מסר כי "אירמה" יביא עימו גשמים כבדים ורוחות חזקות.

– מושל פורטו ריקו, ריקארד רוזלו אמר כי הרשויות הממשלתיות בשטחים שבשליטת ארה"ב מוכנות לטפל בכל מקרי החירום שתגרום הסופה. גונזלו קסטילו, השר לעבודות ציבוריות ברפובליקה הדומיניקנית אמר כי הם החלו לבצע עבודות בכבישים ולנקות את כל ניקוזי הביובים. הוא אמר כי הנשיא דנילו מדינה יקיים היום ישיבה עם סוכנויות החירום במדינה לדון בהכנות לסופה. (בלומברג)

איראן לארה"ב: לא נאפשר למטוסי ריגול להיכנס לשטחנו

ארה"ב: טראמפ ביטל את תוכניתו של אובמה להענקת אישורי עבודה למהגרים

סוריה: מושל דיר א-זור: הצבא יכבוש את העיר המבוצרת מידי דאע"ש תוך 48 שעות

כלכלה
שר האוצר משה כחלון: בישיבה הקרובה של רשות מקרקעי ישראל נאריך את תכנית "מחיר למשתכן" עוד לסוף שנת 2019

צרכנות

שבוע לאחר השקת המותג הפרטי – הקולה אזלה ממדפי שופרסל * שבוע לאחר השקת משקאות הקולה תחת המותג הפרטי של שופרסל, והמוצרים חסרים על מדפי הרשת. (כלכליסט)

חרדים

דוד קרויס,  פעיל אנטי ציוני חרדי, בנו של יואליש קרויס, נעצר בחשד שהצית בובת חייל כבובת המן במדורת ל"ג בעומר * הפעיל נעצר כשהתייצב בתחנת המשטרה בירושלים בכוחות עצמו, כשהוא מלווה בחרדים נוספים * קרויס חשוד כי הצית בובת חייל ושרף אותה במדורת ל"ג בעומר. בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר את מעצרו ביומיים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן