Skip to content

בין חלומות לכוכבות

מסע בגלריות הפריפריה החולונית אחר מוזיקה מזווית אחרת, תערוכות מחווה לצביקה פיק ולבגדי הכוכבות הקלאסיות. ראשון, 10.09.2017. סייר תיעד ומדווח – יובל אראל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשבור שגרה ולפתוח שבוע חדש בסבב גלריות על הבוקר, לאו דווקא במצבור האמנות של תל אביב אלא דווקא באחותה המנומנמת יותר, השקטה והקרתנית – חולון, הפותחת את העונה התשיעית לעיצוב עם תערוכות ייחודיות. אתמקד בשתיים מתוכן, אלו שנגיעה מוזיקלית נחפנה בתוכן.

עופרה חזה בתערוכה של ירון מינקובסקי. צילום: יובל אראל

הסיור מתחיל בתערוכת "רוקם החלומות" במסגרתה מוצגות עבודותיו של מעצב האופנה והלבוש ירון מינקובסקי בידי האוצרת אילנה כרמלי בגלריית המשכן "בית מאירוב" ברח' הרצפלד. תערוכה רטרוספקטיבית ראשונה של ירון מינקובסקי הנמנה על בכירי מעצבי האופנה בישראל מבט על עבר, הווה ועתיד לאורך שלושים שנות יצירה של עיצובים "גדולים מהחיים" עם דגמים מקולקציות אייקוניות ביניהן הבגדים שלבשו דץ ודצה באירוויזיון, החליפה הלבנה של דנה אינטרנשיונל ועד גלימת "בית המקדש" של עופרה חזה המנוחה, מסע של צבעים ועבודת נמלים גאונית.

כאן נולדתי, דץ ודצה בתערוכה של מינקובסקי. צילום: יובל אראל

נקודה מוסיקלית נוספת במסלול הגלריות נוחתת בגלריית החווה ברחוב הנחושת באזור התעשייה של חולון, האוצרים גיא מורג ורפי וזאנה מציגים תערוכת מחווה למוזיקאי צביקה פיק בהיבט של יצירתו, מלבושיו, תקליטיו ושיריו לצד יצירות אמנות שנוצרו במיוחד לכבוד התערוכה. צביקה פיק או המאסטרו בלשונו,  הוא אייקון הפופ הראשון של התרבות הישראלית משנות השבעים ועד היום. תערוכת חובה לכל חובב אמנות פופ אמיתי.

המאסטרו, צביקה פיק בתערוכת מחווה. צילום: יובל אראל
המאסטרו, צביקה פיק בתערוכת מחווה. צילום: יובל אראל
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן