Skip to content

שני חיילים נהרגו וארבעה נפצעו בהתהפכות תותח מתנייע

קצין וחייל צה"ל נהרגו וארבעה חיילים נוספים נפצעו בהתהפכות התותח המתנייע במהלך אימון ברמת הגולן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

טנק מסוג תותח מתנייע (תומ"ת) התהפך הלילה רביעי על צדו לתוך תעלה בעומק 7 מטרים בצומת השריון לכיוון שעל.  האסון התרחש בסמוך ל 02:00 לפנות בוקר במהלך תרגיל של גדוד קרן 411 של קורסי מפקדי גדודים ומפקדי פלוגות בצה"ל (קמ"פ-קמ"ג).  יחידת 669 הוזנקה למקום אך לא חילתה איש. מהטנק חולצו 3 לכודים: 2 מהם ללא רוח חיים, 1 במצב קשה ו- 3 חיילים נוספים נפצעו.

צילום: ערן אליאני מבצעי פיקוד צפון
צילום: ערן אליאני מבצעי פיקוד צפון

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר התותח נסע כחלק משיירה משוריינת במהלך תרגיל מפקדי פלוגות וגדודים, בציר העפר המקביל לכביש שבין צומת נפח לצומת וואסט, מדרום לצפון.התותח המתנייע שנפגע השלים את חציית הכביש, אולם לאחר מכן, במקום לפנות מיד שמאלה, נהג הכלי המשוריין פנה ימינה ואז מיד שמאלה במעיין פרסה שבה השלים סיבוב חד של 180 מעלות. בנקודה זו, תוך כדי פניית הפרסה, דיווח הנהג כי סונוור מרכבי השיירה שהיו מולו, ואז התותח נפללתעלה שעומקה 8-6 מטרים.  כתוצאה מההתהפכות נהרגו  מפקד המחלקה והסמל שהיו בצריח התותח הממונע וארבעה לוחמים נוספים נפצעו. אחד משני החללים היה לכוד במשך כשעתיים מתחת לתומ"ת עד שחולץ.

צילום: ערן אליאני מבצעי פיקוד צפון
צילום: ערן אליאני מבצעי פיקוד צפון

בעקבות התאונה הקשה הוחלט בצבא לעצור את האימונים בזרוע היבשה מהיום אחר הצהריים ועד ליום ראשון לצורך ריענון נהלים לכלל החיילים. עוד הוחלט על עצירה של נסיעות בלילה בכלים משוריינים עד להשלמת התחקיר. חקירת מצ"ח נפתחה במקביל לחקירת התאונה על ידי צוות מומחים שהוקם בראשות תת-אלוף מרדכי כהנא. בפיקוד הצפון מתחקר את התאונה צוות בראשות תת-אלוף אבי גיל ותת-אלוף יעקב בנג'ו.

מבית החולים זיו שבצפת נמסר כי לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת פונו בשעות הלילה 3 פצועים מהתאונה. השלושה מטופלים בחדר הטראומה , סובלים מחבלות פנימיות ואורתופדיות קשות .  פצוע אחד במצב קשה, מורדם ומונשם. הצוות הרפואי מייצב את מצבו לאורך השעות האחרונות. פצוע שני במצב בינוני ופצוע שלישי במצב קל. בשלב זה הם עוברים הדמיות והמשך בדיקות בשעה זו, ע"י צוות רופאים כירורגים ואורתופדים.

ביום רביעי לפני שבועיים התהפך לפנות בוקר טנק במהלך אימון של גדוד שריון ברמת הגולן. שלושת החיילים ששהו בטנק נפגעו באורח קל ובצה"ל בדקו האם מדובר בטעות אנוש שגרמה להתהפכות או שמדובר בהתנהלות רשלנית של צוות הטנק. האירוע התרחש במהלך תרגיל פלוגתי של גדוד 53 מחטיבה 188, והוא אירע בשטח אש אחמדייה. מממצאי הבדיקה עלה כי הטנק פספס את הציר שעליו נסע והתהפך. בעקבות זאת ביצע צוות הטנק תרגולת התהפכות.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן