הוונוס של פאטמה אבו רומי איננה אישה. היא גבר בדמותו של אביה המבוים בסצינות המושפעות מציוריהם הקלאסיים של וולאסקז וטיציאן. הדמות השוכבת על יצועה המכוסה בבדים רכים מתקיימת בדמות אביה הישן על גבי כיסויי מיטה צבעוניים ומכוסה חלקית. וונוס של אבו רומי מסמלת אהבה, אהבה לאביה אליו היא קשורה ומעריכה, ממנו היא שואבת את האנרגיות המניעות אותה והוא מופיע ברבות מיצירותיה.
ציורי השמן הקלסיים מוקפדים בדיוקם, בעלי גווני אדום מלכותי המאפיין את מרקמם האורנמטי של בדי האיסלאם. האוצרת ד"ר יעל גילעת מסבירה "בציוריה של אבו רומי, אין עירום נשי. גבר בגלבייה לבנה, שרוע על מיטה עטויה כיסוי חגיגי מפואר, מפנה את גבו, הוא מותש, חלש, חולה – אבל עדיין בכוחו להפוך לאיקונה של התנגדות". אבו רומי משתמשת בהיפוך, הוונוס שלה איננה כליל היופי, אלא משמשת כבבואת המציאות.
השימוש בדמות גבר כ"וונוס" ביצירות אמנות, הופיע כבר ב-1617 ביצירתו של האמן ההולנדי הנדריק גולציוס " ונוס והאהבה – יופיטר ואנטיופ". (הערה: לי הדמות נראית כגבר בעל שדיים, יכול להיות שיהיו כאלה שיחלקו על דעתי).
הצייר והפסל הבולגרי העכשווי קרסימיר קולב החי ועובד באוסטריה, יוצר ב-2011 את "מרס וונוס" כהומאז' לטיציאן. ביצירתו, אף הוא משתמש בהיפוך תפקידים: וונוס "כובשת" את מארס – האהבה גוברת על המלחמה.
פאטמה אבו רומי ילידת 1977, גרה בישוב טמרה בגליל המערבי. הנדסאית עיצוב פנים והדרכלית ובוגרת בהצטיינות מהמכללה לאמנות אורנים 2005. השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות. ב-2011 הציגה תערוכת יחיד "סיפור אישי" בגלריה לאמנות אום אל פחם. ב-2012 הציגה את תערוכת היחיד השניה שלה "בין כאב ליופי" במוזיאון לאמנות האיסלאם.
עבודות נוספות מהתערוכה ניתן לראות באתר הגלריה לאמנות אום אל פחם