Skip to content

נהג פלסטיני שלא עצר לדרישת חיילים, נורה ודימם למוות מבלי שהוגש לו סיוע רפואי

חייל צה"ל ירה בנהג שנהרג ופגע גם בבת משפחה שנסעה עמו, לאחר שהפלסטיני פשוט לא שעה לקריאה לעצור. מדוע לא טופל מייד הפלסטיני בידי חובש צה"לי, ונותר שרוע על הכביש בטיפול עוברים ושבים, כשהוא מאבד דם ומצבו מדרדר? מדוע האישה לא טופלה ופונתה לבסוף על ידי הסהר האדום שטיפל גם בנהג שדימם למותו? מצה"ל נמסר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר פלסטיני שנהג ברכב מסוג סוזוקי עם לוחית זיהוי ישראלי (צהובה), נורה הבוקר (שלישי) בידי חייל בכוח צה"ל ששהה בסמוך  לכפר נבי צלאח לא רחוק מהתנחלות צור חלמיש לאחר שנחשד על ידי החייל היורה כי ניסה לבצע בו  פיגוע דריסה. בת משפחה שהיתה אף היא ברכב נפצעה בינוני הוחשה לטיפול בבית חולים על ידי הסהר האדום. מבית החולים בלינסון אליו הובהל הפלסטיני נמסר כי מצבו הדרדר והוא מת מפצעיו בהגיעו בית החולים.

6 קליעים בגוף הרכב ועוד צרור שריסק את השמשה האחורית - הרכב בו נהג הפלסטיני
5 קליעים בגוף הרכב ועוד צרור שריסק את השמשה האחורית - הרכב בו נהג הפלסטיני
דקות בודדות לאחר הירי - מוחמד בחיים
דקות בודדות לאחר הירי - מוחמד בחיים
מאבד הכרה
מאבד הכרה

בסמוך לאירוע דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר התקרב רכב לעבר כוח צה"ל סמוך לכפר נבי צאלח באופן חשוד. כוח צה"ל שהיה במקום הגיב בירי לעבר הרכב והחשוד. זוהתה פגיעה בשניים מהנוסעים ברכב והם מטופלים במקום, אין נפגעים לכוחותינו. האירוע מתוחקר".
חמור מכך, מאוחר יותר הודה דובר צה"ל כי הפלסטיני אף לא ניסה לבצע פיגוע דריסה כפי שיוחס לו וכי הוא פשוט לא נענה לקריאה לעצור ונורה מאחור.
דובר צה"ל מסר כי "מבירור ראשוני של האירוע מוקדם יותר היום סמוך לכפר נבי צאלח עולה כי הכוח המוצב בכיכר קיבל דיווח על רכב הנוסע בצורה חשודה והתבקש לעצור אותו.  הכוח שזיהה את הרכב ירד אל הכביש וסימן לו לעצור. לאחר שנהג הרכב לא נענה לדרישות החיילים הכוח הגיב בירי, כתוצאה ממנו נהרג נהג הרכב ונפצעה נוסעת נוספת. תחקור האירוע נמשך".
על פי דיווח פלסטיני, שמו של הנהג הפלסטיני הוא מוחמד עבדאללה מוסא, בן 26 מדיר בלוט שבנפת סלפית. מוחמד שנהג ברכב מסוג סוזוקי בלנו עם לוחית זיהוי ישראלית,  נורה, נפגע בבגבו בחלק גו תחתון  ושכב על הכביש מתבוסס בדמו כשרק עוברים ושבים מנסים לטפל בו. כוח צה"ל ששה במקום לא הזעיק חובש שיטפל בצעיר והוא איבד דם רב בטרם פונה לבית החולים. במהלך הפינוי הדרדר מצבו והוא הומשם במאצי החיאה ולאחר הגיעו לבית החולים בלינסון שבפתח תקוה לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו.


מקבל טיפול מעוברים ושבים
סרטון שהגיע לידי מגפון מעיד בבירור שמיד לאחר הירי, טופל הפלסטיני על ידי עוברי אורח שניסו למנוע את איבוד הדם על ידי הפעלת לחץ על פצע חדירת הקליע ובמהלך הניסיון הוא איבד את הכרתו.  ב09:57 נמסר  למגפון כי מצבו  של הפצוע הדרדר והוא נמצא בהחייאה ב 10:24 נמסר כי הפלסטיני הגיע לבית החולים, שם נקבע מותו.

לשאלות שהופנו בידי מגפון לצה"ל: מדוע לא הוגשה לפלסטיני עזרה מידית בידי חובש צה"ל? עזרה ויתכן והייתה מונעת את מותו.
מדוע בת המשפחה לא טופלה אף היא בידי חובש צה"לי ופונתה בסופו של דבר לטיפול בבית החולים בידי הסהר האדום?
האם בוצע נוהל מעצר חשוד כלפי הרכב?
האם החייל היורה נחקר ונעצר לאחר הירי עד תום התחקיר?
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע מתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים".

בתוך כך אמרו למגפון גורמים בצה"ל כי מספר דקות לאחר האירוע הגיעו למקום צוותי רפואה של צה״ל ומד״א, סרטון נוסף המפורסם כאן לראשונה מעיד כי צוות פראמדיקים וחובשים של הסהר האדום הוא זה שהגיע לראשונה והחל לטפל בפצוע. ניתן לשמוע בסרטון מישהו שואל בעבראית אם נידרש ציוד מסויים ויתכן כי הקול הנו קולו של איש הצוות הרפואי של צה"ל ושל צוות הצלה איו"ש שהגיעו למקום. אלא שאלו הגיעו מאוחר מידי.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן