Skip to content

ראש מועצת ריינה הואשם בסחיטה באיומים והפרת אמונים

מכתב האישום עולה כי חאלד טאטור תבע ממועמדת שניגשה למכרז של המועצה להסיר מועמדות על מנת לאפשר למועמד אחר להיבחר, כשהיא סירבה איים עליה והפחידה. פרקליטו גיל דביר: לא הייתה כאן סחיטה באיומים ולא מרמה והפרת אמונים. ההתנהלות שלו כנבחר ציבור הייתה ללא רבב, הפרקליטות הזדרזה להגיש כתב אישום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כתב אישום בגין סחיטה באיומים והפרת אמונים, הוגש  היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד חאלד טאטור (56)ראש מועצת ריינה שבצפון. מכתב האישום עולה כי טאטור שהיה מעוניין במועמד אחר לתפקיד מנהל/ת יחידת הנוער במועצה, ביקש ממועמדת לתפקיד מנהלת יחידת הנוער במועצה שתסיר את מועמדותה אותה הגישה בהתאם למכרז שפרסמה המועצה על פי חוק. טאטור הבהיר לה כי הוא מעוניין במועמד אחר שהגיש אף הוא את מועמדותו לתפקיד.

בכתב האישום נטען, כי באפריל 2014 קרא ראש המועצה למתלוננת ושוחח עמה במשרדו של מזכיר המועצה, שהינו קרוב משפחתה של המתלוננת, וביקש ממנה שתסיר את מועמדתה למכרז.
במקביל, הוא הבטיח לה כי ידאג לקדם אותה במינויה בהמשך למנהלת השכלה במרכז לקידום נוער במועצה. האישה ביקשה לחשוב על הדברים ובהמשך הודיעה לנאשם כי אין בכוונתה להסיר את מועמדותה.

מימין ראש מועצת ריינה - חאלד טאטור, משמאל - עו"ד גיל בר
מימין ראש מועצת ריינה - חאלד טאטור, משמאל - עו"ד גיל דביר

מספר ימים לאחר מכן, הודיע מזכיר המועצה למועמדת כי טאטור מבקש לשוחח אתה וקרא לה להגיע למשרדו. לאחר שהגיעה פנה אליה טאטור ושאל אותה באם בכוונתה להמשיך להתמודד במכרז והודיע לה שהוא תומך במועמד השני, בנוסף, במהלך השיחה ניסה ראש המועצה לסחוט את המתלוננת ולשכנעה לוותר על מועמדתה למכרז ואף איים על המתלוננת באומרו: "תמשיכי ונראה מה יהיה", זאת בניסיון להניעה להסיר את מעמודתה. כך על פי כתה האישום. בהמשך באותו יום, קרא מזכיר המועצה למתלוננת בשנית למשרדו והנאשם ביקש ממנה לחזור בה ממועמדותה למכרז כשהוא מבהיר כי הבטיח את המכרז למועמד השני. לאחר שהיא סירבה פנה אלי ראש המועצה בכעס ואמר לה: "כנסי, כנסי.. כנסי (למכרז א.מ), את לא יודעת מה בעתיד, אל תבואי אליי עם שום דבר. תגישי מועמדות, זכותך, נראה אחרי המכרז מה יהיה". בהמשך הגיש לה טאטור במעמד קרובה, מזכיר המועצה, מסמכים המהווים טופס ויתור והסרת מועמדות והיא מתוך חשש ופחד נאלצה לחתום עליהם.

"במעשיו המתוארים, איים הנאשם על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בפרנסתה והטיל אימה עליה בדרך אחרת, כדי להניע את המתלוננת לעשות מעשה ולהסיר את מועמדתה למכרז, והמתלוננת עשתה כפי שנדרשה בשל איומיו של הנאשם", נכתב בכתב האישום.

 פרקליטו של טאטור, ראש המועצה, עורך הדין גיל דביר הגיב לכתב האישום ואמר שלא הייתה כאן סחיטה באיומים ולא עניין של מרמה והפרת אמונים, וכי כל ההתנהלות שלו כנבחר ציבור הייתה ללא רבב, הוא התנהל כמו שצריך ומכרזים קוימו.

"אנחנו ננהל את כל עניין הראיות בין כתלי המשפט כמו שמקובל וצריך, אנחנו סבורים שלא הייתה כאן סחיטה באיומים ולא עניין של מרמה והפרת אמונים. כל ההתנהלות שלו כנבחר ציבור הייתה ללא רבב, הוא התנהל כמו שצריך ומכרזים קוימו, היא בסופו של יום נדחתה בהליך מכרז תקין לחלוטין ובסופו של דבר נבחרה מישהי שעמדה בקריטריונים שהמכרז ביקש. לא מישהי מטעמו, לא מישהי שהוא מכיר ולא מישהי שאפשר לטעון שהיא הגיעה מהצד שלו או על פי בחירה שלו ולכן אני חושב שהזדרזו כאן להגיש כתב אישום ואנחנו נתמודד עם, אני מניח בבית המשפט", אמר הפרקליט.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן