Skip to content

תושב נהרייה נחקר ומת במעצר – המשטרה: הועבר לשב"ס ונפטר. השב"ס: לא מוכר, הוא לא הגיע אלינו

לא יאומן כי יסופר – דניאל אדרי נעצר בידי תחנת נהרייה. הובא לפני שופטת שהורתה לשירות בתי הסוהר להעבירו לבדיקת רופא בעת מעצרו. אלא שאדרי כנראה לא הגיע כלל לבית המעצר ונפטר ככל הנראה בתחנת המשטרה. במשטרה טענו: הוא הגיע לבית החולים חי ונפטר שם. ברמב"ם מכחישים – הוא הגיע ללא רוח חיים. בשב"ס: לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (שבת) נפטר בתא המעצר קישון דניאל אדרי (57) תושב נהרייה שנעצר ביום חמישי האחרון בחשד למעורבות בהצתת רכב בעיר. היום (ראשון) הוא הובא למנוחות בטקס צנוע בבית הקברות של נהרייה הסמוך לקיבוץ כברי.

אדרי הובא להארכת מעצר בידי משטרת נהריה ביום שישי האחרון ועורך דינו שמונה לו מטעם הסנגוריה הציבורית, עורך הדין מוטי לוי, ביקש מבית המשפט כי במי דה ויוחלט על הארכת המעצר שיורה לשב"ס לבדוק היטב את מצבו הרפואי של אדרי שנעצר והובא למעצר כשהוא חולה מאוד.

 

דניאל אדרי ז"ל
דניאל אדרי ז"ל

שופטת בית משפט השלום בחיפה, מירב קלמפבנר נבון הורתה על הארכת מעצרו כמבוקש והדגישה בשורה מודגשת היטב כי  "נדרשת שימת לב שלטונות השב"ס למצבו הרפואי של החשוד, על מנת שיינתן לו הטיפול הרפואי לו הוא נזקק".  אדרי נכלא לכאורה בבית מעצר קישון ובשבת בבוקר התמוטט בתאו ומת.  אתמול בסמוך ל – 10:30 בבוקר, הגיעו שוטרים לבית אחותו של אדרי ובישרו לבני המשפחה ההמומים כי דניאל נפטר ועליהם לאשר למשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות באבו כביר. "אם לא תאשרו, נפנה בראשון לבית המשפט לקבלת צו והדבר יעכב לכם את הלוויה" סיפרו למגפון בני המשפחה. הם אשרו את הנתיחה והמתינו לקבל גופת יקירם לקבורה.

דוברות המשטרה אליה פנה מגפון, עוד בשבת השיבה כי: " המנוח נעצר בחשד להצתת רכב בשבוע שעבר בנהריה.המנוח התמוטט במעצר ופונה לביה"ח  שם נקבע מותו.נסיבות מותו נבדקות".

החלטת השופטת והוראותיה להעבירו לבדיקת רופא שב"ס. אדרי לא גיע לשב"ס
החלטת השופטת והוראותיה להעבירו לבדיקת רופא שב"ס. אדרי לא גיע לשב"ס


הסניגוריה הציבורית – ייצגנו אותו בהארכת המעצר ועד למקרא הכתבה לא ידענו שהוא מת

בעקבות פרסום הידיעה במגפון, פנתה הערב הסניגוריה הציבורית למגפון ומסרה כי אדרי הוא "לקוח" של הסניגוריה וכי עורך הדין מוטי לוי מטעם הסניגוריה יצג אותו בדיון להארכת מעצרו שנערך כאמור בחיפה.
"למקרא הידיעה במגפון", נמסר מהסניגוריה, "הופתענו לגלות שדניאל אדרי נפטר".  עורך הדין לוי, אליו פנו הערב מהסנגוריה בשאלה אם הוא מודע לכך ש"לקוחו" נפטר, הופתע אף הוא: "איש לא דיווח לי שמרשי נפטר" הוא הגיב.

מגפון פנה הערב לשב"ס ולשאלות מגפון: מדוע לא דווח עורך הדין לוי בדבר מותו של מרשו, ומדוע לא דוברר מקרה המוות, ענה אסף ליברטי דובר השב"ס בקצרה: "אף אחד לא מת. פייק ניוז".
– אני נכחתי הערב בלוויה, נכחתי ואף עזרתי לטמון את הנפטר בקברו…
"אצלנו אף עצור לא מת".

תעלומה: היכן נחקר העציר במשך יומיים וחצי והיכן מצא את מותו?

דובר משטרת חוף, חיים פונימונסקי, אליו פנה הערב מגפון בשאלה, היכן נפטר העציר?, ענה : "בבית החולים (רמב"ם)" אלא שבבית החולים שללו לחלוטין את טענת המשטרה ומסרו שאדרי הגיע אליהם ללא רוח חיים.
"אדרי הגיע אלינו ללא דופק וללא נשימה", הסבירו בבית החולים. "בדרך אלינו מד"א ניסו לבצע בו החייאה ללא הצלחה. וכאן ניסינו לנחיות אותו מס' דקות אך ללא הועיל והמשטרה לקחה אותו לנתיחה לאחר המוות", כך מסר דוד רטנר דובר בית החולים.

 

ראובן מלאך - ידרוש שופט חוקר
ראובן מלאך - ידרוש שופט חוקר

עוד נודע למגפון כי מס' תעודת הזהות של אדרי לא היה מוכר עד הערב לשב"ס כלל ועיקר. אולי זו הסיבה ככל הנראה שבשב"ס הכחישו שמישהו נפטר אצלם וקראו לכך: פייק ניוז.
לשאלות האם אדרי הגיע לרופא לצרכי בדיקה בהוראת השופטת?, היכן הוא שהה בעת מעצרו? אם איננו ידוע לשב"ס, היכן הוא שהה במעצר מרגע מעצרו ועד מותו, זאת למרות שהיה אמור להיות מועבר לשב"ס?  האם הוא נבדק על ידי רופא וקיבל טיפול בעת מעצרו במשטרה והיכן הוא נפטר? לשאלות האלו טרם נמסרה תגובה מהמשטרה.  תוך כך, מסר עורך הדין ראובן מלאך, שמונה מטעם המשפחה לבדוק את הנושא, כי הוא עומד לדרוש מבית המשפט למנות בדחיפות שופט חוקר לפרשה כולה.

  לקראת חצות הגיב המשטרה ומסרה כי: "המנוח נעצר ביום חמישי האחרון, בחשד לאירוע הצתת רכב שהתרחש בשבוע שעבר בעיר נהריה. שלשום (יום ו׳) לאחר שהוארך מעצרו בשלושה ימים בבימ״ש, הוא נלקח לבדיקת רופא, ובהמשך לבדיקה פסיכיאטרית – שם נמצא כשיר למעצר. אתמול הוא התמוטט בבית המעצר בחיפה באופן פתאומי ופונה מידית לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב״ם, שם נקבע מותו. גופתו הועברה אמש לנתיחה באבו כביר. נדגיש כי בעת מעצרו, קיבל המנוח טיפול תרופתי בהתאם להנחיות. בנוסף, לאחר מותו, מונה במשטרה קצין בודק, כמקובל במקרים מעין אלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן