Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 16נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה חוזר לפוליטיקה? אהוד ברק: "אני בשל וכשיר להוביל את המדינה יותר מכל אחד אחר – כולל נתניהו" (פוליטי) דיווח: מבקר המדינה ניסה לשכור לוביסט שיפעל נגד חקיקה הפוגעת במעמדו (פוליטי) בית משפט בספרד השהה את החרם נגד ישראל (מדיני) יעלה להצבעה בארה"ב: קיצוץ בסיוע לרשות בעקבות מימון משפחות מחבלים (מדיני) הסוף למשבר בארץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חוזר לפוליטיקה? אהוד ברק: "אני בשל וכשיר להוביל את המדינה יותר מכל אחד אחר – כולל נתניהו" (פוליטי)

דיווח: מבקר המדינה ניסה לשכור לוביסט שיפעל נגד חקיקה הפוגעת במעמדו (פוליטי)

בית משפט בספרד השהה את החרם נגד ישראל (מדיני)

יעלה להצבעה בארה"ב: קיצוץ בסיוע לרשות בעקבות מימון משפחות מחבלים (מדיני)

הסוף למשבר בארץ הארזים?: ראש ממשלת לבנון המתפטר יעזוב את סעודיה ויגיע לצרפת (חוץ)

ההפיכה בזימבבוואה: הנשיא ואשתו מוחזקים במעצר בית, טנקים מפטרלים בבירה; סגן נשיא זימבבואה המודח צפוי לעמוד בראש ממשלה זמנית (חוץ)

לוי אשכול ב-67': לא ניתן לעזה מספיק מים, והערבים יעזבו (חדשות)

דרמה בשוק העיתונות והפרסום החרדי: החל ממחר, עיתון הפלס בהפצה רוויה בכל רחבי הארץ בסוף שבוע במתכונת ייחודית ואפקטיבית (פרסום ושיווק)

חדשות

לוי אשכול ב-67': לא ניתן לעזה מספיק מים, והערבים יעזבו

ארכיון המדינה חושף את התלבטויותיהם של רה"מ אשכול, שר הביטחון דיין והשרים הבכירים בחודשים שאחרי המלחמה. פרוטוקולים של דיוני השרים אחרי מלחמת ששת הימים שמתפרסמים מגלים שדיין ביקש לעודד פלסטינים לעזוב ואשכול רצה לסלקם. שרים אחרים פחדו מכניסת ערבים לממשלה * בין ההצעות שעלו: סיפוח יו"ש, הקמת מדינת פלשתינית ומסירת השטח בחזרה לירדן

נתניהו נפגש לראשונה עם הנכים המתנגדים למתווה העלאת הקצבאות (Ynet)

על השולחן: הממשלה לא פועלת להקפאת כספים שמועברים לטרור * ח"כ דיכטר: "איך אנחנו אמורים לפעול, ככנסת, כאשר אנו מזהים שריפה ביער, רואים את האש מתפשטת, יודעים שיש לנו סופר טנקר שאפשר להביא אותו, ואתם אומרים לנו לחכות. כמה זמן השריפה הזו תמשיך להתפשט לפני שתכלה את כל היער?" (nrg)

בדרך חזרה לצפון השומרון; מסתמן: ביום א' תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק להחזיר את חופש התנועה ביישובים שפונו בהתנתקות. כתבה על הנעשה בצפון השומרון (ישראל היום)

לא רק דוחות חנייה: פקחי הזבל החדשים של תל אביב * בעירייה החליטו להילחם בהצטברות הזבל ברחובות העיר. פקחי החנייה עברו הסבה וכעת הם אוכפים את הנקיון ברחובות. (החדשות)

דוח הרחפנים: משרד רה"מ על דוח המבקר: "נושא הרחפנים מוכר ומטופל" * המשטרה על דוח המבקר בנשוא הרחפנים: "רואים בו חשיבות עליונה

פוליטי

חוזר לפוליטיקה? אהוד ברק: "אני בשל וכשיר להוביל את המדינה יותר מכל אחד אחר – כולל נתניהו"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מי שבחודשים האחרונים נודע בעיקר כאחד המבקרים הגדולים ביותר של בנימין נתניהו, אמר בראיון כי אינו פוסל הקמת מפלגה חדשה, ולהתמודד בראשה על הנהגת המדינה. ברק הצביע על סקר הנמצא בידיו, בו הוא טוען כי סיכוייו לנצח את נתניהו גדולים * כשנשאל האם יהיה מוכן להתפייס עם גבי אשכנזי כדי להחליף את נתניהו, והשיב כי ישקול זאת ברצינות כשתגיע העת (החדשות)

– אבי גבאי, יו"ר העבודה: "מברך על כניסה של אדם ראוי לפוליטיקה – לא קרתה שום דרמה". (החדשות)

– רמון תוקף את אהוד ברק: "אין איש שהתעלל יותר במפלגת העבודה" * השר לשעבר התייחס לראיון של רה"מ לשעבר בו אמר שהוא הכי מתאים להנהיג: "הוא פילג את המפלגה והכתיר את נתניהו". (מעריב)

– השר קרא: "‏מדוע רה"מ הכי כושל ומביך חושב שהוא כשיר להנהיג?" (מעריב)

– איתן כבל: "ברק פוליטיקאי קטן שהוכיח פעם אחר פעם שהוא לא מתאים להנהיג" (סרוגים)

דיווח: מבקר המדינה ניסה לשכור לוביסט שיפעל נגד חקיקה הפוגעת במעמדו

השופט בדימוס יוסף שפירא פנה בצעד חריג ללוביסט בכיר והציע לו לעבוד בתשלום ולשכנע ח"כים לרדת מהצעות חוק המגבילות את תפקידו. הלוביסט הסביר כי הדבר אינו ראוי * משרד המבקר: "הוא אומר את דעתו לפני כל ח"כ" (חדשות10)

מסתמן: "חוק ההמלצות" ירוכך: החוק שכונה "חוק ההמלצות" לפיו ייאסר על המשטרה להעביר לפרקליטות המלצה בסיום חקירה מתקדם בכנסת, אך מסתמן שירוכך. המטרה – למנוע התנגדות אפשרית של המפלגות כולנו והבית היהודי. * על פי הניסוח החדש המשטרה תוכל להמליץ אך ייאסר עליה לפרסם את המלצותיה בציבור. שוטר שידליף פרטים יוכל להאסר למשך שנה (החדשות)

תיק 1,000: המשטרה חוקרת מדוע החבר של הבן של נתניהו קיבל עבודה בחברה השייכת לחבר של ראש הממשלה * חקירות נתניהו נמשכות, וכעת מתברר שהמשטרה מתעניינת לא רק בקשר בין המיליארדר ג'יימס פאקר לראש הממשלה ומשפחתו, אלא גם בשאלה נוספת – מדוע מונה חבר קרוב של בנו של נתניהו בשנות ה-20 לחייו למנהל פיתוח עסקי בחברת CPH שבבעלות המיליארדר והשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש * משפחת נתניהו: "מבול ההדלפות נמשך בעיתוי לא מקרי"

מדיני

בית משפט בספרד השהה את החרם נגד ישראל

בית המשפט של עיריית 'לה רודה דה אנדלוזיה' במחוז סביליה שבספרד השהה את יישום החרם שאימצה המועצה המקומית נגד ישראל. החלטתו של השופט באה בהמשך לשורה של פסקי דין וחקיקות נגד החרם בספרד, צרפת, בריטניה וארצות הברית, כשבנימוקו אמר שהחרם מהווה אפליה פסולה ולכן לא ניתן ליישמו. * השר לנושאים אסטרטגיים וביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר: "ההחלטה הזו היא עוד סימן לשינוי המגמה במלחמה נגד החרם בשנתיים האחרונות" (nrg)

יעלה להצבעה בארה"ב: קיצוץ בסיוע לרשות בעקבות מימון משפחות מחבלים

לפי הצעת החוק שאישרה ועדת בית הנבחרים, ארה"ב תקצץ כ-300 מיליון דולר מסך הסיוע לפלסטינים עד שזו תפסיק לשלם למשפחות מחבלים (חדשות10)

טראמפ: "התחלתי במאמצים להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים" (חדשות10)

חבר פרלמנט צרפתי: "לנסוע לישראל כדי לתמוך במחבלים – בושה" * מאיר חביב, חבר פרלמנט יהודי בצרפת, תקף בנאומו נבחרים ממפלגות השמאל שמתכוונים להגיע לישראל ולהביע תמיכה במרואן ברגותי וסלאח אל-חמורי (חדשות10)

מסורבי הכניסה לישראל דורשים התערבות מממשלת צרפת * פעילים שרצו להיכנס לישראל במטרה להיפגש עם האסיר מרוואן ברגותי סורבו. כעת הם פונים לממשלת צרפת בדרישה לפתרון (nrg)

חוץ

הסוף למשבר בארץ הארזים?: ראש ממשלת לבנון המתפטר יעזוב את סעודיה ויגיע לצרפת

סעד אל-חרירי יגיע בימים הקרובים לארמון האליזה בפריז, לאחר שהוזמן על ידי מקרון. * בארמון האליזה אישרו כי הנשיא מקרון הזמין את ראש הממשלה הלבנוני, שעדיין מצוי בסעודיה, לפגישה עמו ועם יורש העצר הסעודי. "סביר שיבקר במדינות נוספות לפני שיחזור ללבנון" * אל חרירי הודיע בסוף השבוע שעבר על התפטרותו מראשות הממשלה בשל "חשש לחייו". לאחר ההתפטרות נפוצו שמועות לפיהן הסעודים הכריחו את ראש הממשלה להתפטר ומחזיקים בו בניגוד לרצונו

– נשיא לבנון: "מקווה שביקור חרירי בצרפת יוביל לסיום המשבר"

ההפיכה בזימבבוואה: הנשיא ואשתו מוחזקים במעצר בית, טנקים מפטרלים בבירה; סגן נשיא זימבבואה המודח צפוי לעמוד בראש ממשלה זמנית

רוברט גבריאל מוגאבה, אחד הרודנים הוותיקים בעולם, נמצא במעצר בית במה שנדמה בניסיון הפיכה לאחר שהרודן ניסה למנות את אשתו לתפקיד בכיר.  * מומחים מעריכים כי בקרוב ימונה סגן הנשיא, שפוטר בשבוע שעבר ונחשב מקורב לצבא, לעמוד בראש הממשלה הזמנית. מול הבנקים משתרכים תורים ארוכים של אזרחים המבקשים להוציא כסף מזומן

– משרד החוץ קרא לישראלים להימנע מלהגיע למדינה

– האיחוד האפריקני: לפתור את המשבר בזימבבואה באופן דמוקרטי

דיווח: בריטניה תעביר לאיראן כ-400 מיליון ליש"ט לשחרור האזרחית שנעצרה (Ynet)

ארה"ב: המשטרה ויתרה על דוחות חניה – בתמורה לצדקה * השוטרים בעיר בפנסילבניה הודיעו לתושבים כי במקום לשלם קנסות, הם מתבקשים לתרום צעצועים לצדקה (חדשות10)

– מנהטן: מגדל טראמפ היוקרתי מתרוקן מדיירים * 21 דירות עומדות ריקות במגדל טראמפ היוקרתי במנהטן. מתחילת מסע הבחירות של הנשיא הנבחר ב-2015 ערך הדירות ירד – וכיום מגיע לשפל המזכיר את המשבר הכלכלי הגדול (וואלה)

טנזניה: 11 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל

יוון: 14 הרוגים בשיטפונות עזים * שבוע שלם של גשמים כבדים הגיעו הלילה לשיאם עם סופה עזה שגרמה לשיטפונות שהביאו למותם של לפחות 14 איש במספר ערים ממערב לאתונה.

ניגריה: לפחות 10 הרוגים בפיגוע התאבדות בצפון המדינה

סומליה: מל"ט של צבא ארה"ב תקף מטרות של ארגון "א-שבאב" בסומליה (ערוץ 7)

קוריאה: בכיר בצבא ארה"ב: "על דיפלומטיה להיות המאמץ העיקרי מול צפון קוריאה"

– טראמפ: לא נאפשר לצפון קוריאה להחזיק בעולם כבן ערובה לסחיטה גרעינית

– דרום קוריאה: "ארה"ב חייבת את הסכמתנו לתקיפת פיונגיאנג" * יו"ר מפלגת השלטון בקוריאה הדרומית אמרה כי הנשיא טראמפ חייב לבקש את הסכמת מדינתה לפני שיתקוף את קוריאה הצפונית (חדשות10)

דרום קוריאה: 1,500 בני אדם נותרו ללא בית בעקבות רעש האדמה אתמול

רוסיה: מטוס התרסק ברוסיה: השורדת היחידה – ילדה בת 3 * שישה בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל במזרח הרחוק של רוסיה. הילדה שניצלה הייתה בדרכה לסבתה, נפגעה באורח לא קשה ופונתה לבית חולים. החוקרים בוחנים מדוע התרסק כלי הטיס (ישראל היום)

צרכנות

אושר ניהול ייצוגית נגד אל-על בגין שינוי תוכנית הנוסע המתמיד * בתביעה הייצוגית, בהיקף 1.28 מיליארד שקל, נטען כי אל-על ערכה שינויים בתנאי תוכנית מועדון הנוסע המתמיד שלא כדין, בין היתר כשהגדילה את מספר הנקודות הדרושות להשגת כרטיסי בונוס (גלובס)

פרסום ושיווק

דרמה בשוק העיתונות והפרסום החרדי: החל ממחר, עיתון הפלס בהפצה רוויה בכל רחבי הארץ בסוף שבוע במתכונת ייחודית ואפקטיבית

החל ממחר (יום ו') יחל עיתון הפלס בהפצה רוויה בכל רחבי הארץ בסופי שבוע (ולא רק בירושלים), מה שצפוי להגדיל באופן דרמטי את שיעורי החשיפה של העיתון, כשהחלוקה תתבצע בצורה ממוקדת ואפקטיבית יותר, במקביל לחיסכון בעלויות ההפצה. * החל ממחר יקבלו מנויי העיתון בכל רחבי הארץ גיליון נוסף בימי שישי (החלק היומי, ללא המגזינים) אותו יוכלו להעביר לשכנים מתעניינים או להניחו במרחב הציבורי המשותף, ע"פ בחירתם. ההפצה החדשה תחליף את ההפצה הרוויה שהיה עד היום רק בירושלים * העיתון החרדי-שמרני הפלס, הוקם לפני למעלה מ-5 שנים, אך גורמים מתחרים הפעילו נגדו עם הקמתו חרם פרסומות, לו שותפים כמעט כל חברות הפרסום. בחודשים האחרונים, לבקשת פוליטיקאים המתנגדים לערכים של העיתון, ניסה היועמ"ש לאפשר ללפ"מ לקחת חלק בחרם, אך לאחר שהובהר בפניו כי מדובר בחרם וקרטל לא חוקי השהה היועמ"ש את החלטתו. * לפני למעלה מחצי שנה, בוצע מעצר מוזמן של בכירים בעיתון (לאחר שקוראים של העיתון פנו [לאחר קבלת אישור מבית המשפט] לחברות מסחריות, והפנו את תשומת ליבם לעובדה כי הם נוטלים חלק בחרם וקרטל לא חוקי), במהלך הפשיטה נבזזה כל מערכת העיתון, אך למרות זאת, העיתון המשיך לצאת כסדרו. * העיתון הוקם ע"י הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א, ועובר לפני הדפסתו ביקורת רוחנית, ע"י ועדת הרבנים.

בריאות

זיהום של חיידק הגורם לדלקת ריאות חריפה התגלה במרכז הרפואי לגליל בנהריה * הזיהום התגלה במערכת המים החמים של אחד ממבני בית החולים. בשלב זה לא נמצא אף חולה שנדבק בחיידק, ועל פי גורמים בבית החולים המקרה בטיפול (הארץ)

נדל"ן

מחירי הדירות באוגוסט-ספטמבר הוסיפו לעלות * באוצר קיוו כי הגרלות הענק של מחיר למשתכן – התותחים הכבדים ביותר שהממשלה השתמשה בהם עד כה כדי ללחוץ לירידות מחירים – ישפיעו בצורה מובהקת על הנתונים. בפועל, לדאבונם, זה לא קרה (דה מרקר)

כלכלה

ביום חמישי הבא: שטרות חדשים בעריכים של 20 ו-100 ש"ח יופצו לציבור * השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים, צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

הקרב על המיליארדים: ישראל שכרה עו"ד חדש בבוררות מול איראן * ישראל שכרה את התובע הכללי של ממשלת בריטניה לשעבר, עורך הדין היהודי־בריטי פיטר גולדסמית, כדי שייצג אותה בבוררות מול איראן, בסכסוך הנוגע לחברת קצא"א. במוקד ההליך נמצא סכסוך על מיליארדי דולרים בשל מחלוקת על הבעלות וחלוקת הרווחים מחברת קצא"א, שהוקמה כשותפות ישראלית-איראנית בתקופה השאה הפרסי  * לפני כארבע שנים קיבל צוות הבוררים היושב בשווייץ החלטה המכירה בזכותה של איראן לקבל מישראל פיצוי של כ–50 מיליון דולר בגין הנכסים שהותירה בישראל לאחר המהפכה האסלאמית. עם זאת, הסכומים המלאים עליהם נאבקים הצדדים גדולים הרבה יותר. (דה מרקר)

הסתיים הסכסוך המסחרי בין תנובה ורשת יוחננוף * כשבועיים לאחר שרשת יוחננוף הפסיקה לרכוש סחורה מתנובה, מוצריה חזרו למדפי הרשת (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן