Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 02 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     בדרך לפילוג בעבודה? ח"כים החלו לדון בהדחת גבאי (פוליטי)     בחסדי שמים: סוכל ניסיון חדירה מרצועת עזה לישראל. נעצרו 4 חשודים שחצו את הגדר מעזה כשברשותם סכינים ורימון (בטחוני)     אבו מאזן ינאם במועצת הביטחון של האו"ם בעוד שבועיים וחצי (מדיני)     למרות הנתק עם הפלסטינים: טראמפ שוקל להציג את תוכנית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    בדרך לפילוג בעבודה? ח"כים החלו לדון בהדחת גבאי (פוליטי)

    בחסדי שמים: סוכל ניסיון חדירה מרצועת עזה לישראל. נעצרו 4 חשודים שחצו את הגדר מעזה כשברשותם סכינים ורימון (בטחוני)

    אבו מאזן ינאם במועצת הביטחון של האו"ם בעוד שבועיים וחצי (מדיני)

    למרות הנתק עם הפלסטינים: טראמפ שוקל להציג את תוכנית השלום (מדיני)

    גורם אמריקני בכיר: "ייתכן שצבא אסד מפתח נשק כימי חדש"; "לא פוסלים תגובה צבאית" (חוץ)

חדשות

כתובות נאצה רוססו הלילה מתחת למגדל השמירה הצבאי בחמסום הכניסה לכפר הפלסטיני נאבי סלאח. הכתובות שרוססו על קיר של בית בנבי סאלח: "אין מקום בישראל למשפחת תמימי" המשטרה כרגיל, פתחה בחקירה (מגפון ניוז)

המשטרה פתחה בחקירה.
מחאה לחוק הפולני: ישראל ביקשה לדחות את ביקורו של ראש המועצה לביטחון לאומי של פולין

משרד החוץ הודיע שבתגובה להעברת החוק האוסר לייחס לעם הפולני אחריות לפשעי השואה בסנאט תבוטל פגישת היועץ לביטחון לאומי הפולני עם מקבילו הישראלי שתוכנן לשבוע הבא. * פקידים בירושלים: מדובר בדחייה סמלית. * ישראל עדיין שוקלת האם להחזיר ארצה את השגרירה הישראלית בפולין * ראש ממשלת פולין: "אנחנו מבינים את רגשותיה של ישראל, ופולין לעולם לא תגביל את השיח על השואה"

– המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, הפציר בנשיא פולין לדחות את החוק המפליל את מי שיקשרו בין המדינה והשואה: "למרות הבטחות ממשלת פולין, החששות מהצעת החוק הזו לא טופלו כראוי. אנחנו קוראים לנשיא לחזור בו מחתימה על הצעת החוק ומהפיכתה לחוק"

– בראש הצוות הפולני שידון עם ישראל אודות החוק הפולני יעמוד סגן שר החוץ

– סגן שר החוץ הפולני מועמד להיות שגריר המדינה בישראל, תפקיד שאינו מאויש מאז סיום כהונתו של השגריר הקודם

    בת 14 נעצרה בירושלים ונשלחה לבדה לעזה. אחרי שבועיים התבררה הטעות * הנערה, תושבת א-ראם, נעצרה בעודה מקבצת נדבות * היא הועברה לאחר מכן לעזה, כיוון שכתובת מגוריה היתה רשומה ברצועה * אתמול היא הוחזרה לביתה * על פי עד ראייה במעבר ארז, היא אמרה במפורש כי אינה גרה בעזה (הארץ)

שנה לפינוי מאחז מעונה – בעלי הקרקעות הפלסטינים לא מורשים לנוע בהן בחופשיות. צה"ל – הסיבה: מניעת חיכוך ביןניהם למתנחלים ובינוי מחדש של המאחז הלא חוקי – אבל מתנחלים עולים חופשי לטדמות המאחז וללא מפרע  (מגפון ניוז)

פוליטי

בדרך לפילוג בעבודה? ח"כים החלו לדון בהדחת גבאי

כחצי שנה אחרי שגבאי נבחר ליו"ר, הסכינים במפלגת העבודה שוב נשלפות: חברי כנסת מהמפלגה דנו השבוע באפשרות להדיח את גבאי מתפקידו באמצעות פילוג הסיעה בכנסת. בבדיקה משפטית שערכו בכירים בעבודה, התברר כי אם עשרה חברי כנסת יודיעו על פילוגם, יוכלו ליטול את שמה של המפלגה ואת מוסדותיה, ולהותיר למעשה את גבאי ללא מפלגה. (ישראל היום)

המשטרה תגיש את סיכומי התיקים שבהם נחקר רה"מ בנימין נתניהו – כבר בשבועיים הקרובים

המשטרה מתכוונת להגיש לפרקליטות את סיכומי התיקים 1000 ו-2000, שבהם נחקר נתניהו, בשבועיים הקרובים. ביאח"ה עוסקים כעת בכתיבת מסמך סיכום ארוך ומפורט, שעיקריו יפורסמו, לרבות המסקנה אם נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין

בטחוני

    בחסדי שמים: סוכל ניסיון חדירה מרצועת עזה לישראל. נעצרו 4 חשודים שחצו את הגדר מעזה כשברשותם סכינים ורימון * הארבעה נתפסו בעת שניסו לחדור את הגדר בדרום רצועת עזה. אצל אחד מהם נתפסו שני סכינים ורימון. נבדק מה הייתה מטרת חציית הגדר

    רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל; בתגובה, חיל האוויר תקף עמדת חמאס * זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, אך לא הופעלה אזעקה לאחר שנמצא כי היא צפויה לנחות בשטח פתוח. בחסדי שמים, לא נרשמו נפגעים או נזק.

מדיני

אבו מאזן ינאם במועצת הביטחון של האו"ם בעוד שבועיים וחצי

כחודשיים לאחר הצהרת נשיא ארה"ב על ירושלים כבירת ישראל, יגיע יו"ר הרש"פ למליאת מועצת ההחלטה לזמנו התקבלה פה אחד בקרב כל המדינות החברות במועצה. * הנשיא התורן של המועצה, נציג כווית, אמר כי חשוב שהמועצה תשמע את אבו מאזן עצמו במהלך הדיון על המזרח התיכון * שגרירת ארה"ב באו"ם: "לאבו מאזן חסר האומץ להגיע לשלום"

פוטין ואבו מאזן ייפגשו בעוד שבוע וחצי בסוצ'י

הקרמלין דיווח כי הנשיא ולדימיר פוטין צפוי לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעיר סוצ'י ביום שני בעוד שבוע וחצי

למרות הנתק עם הפלסטינים: טראמפ שוקל להציג את תוכנית השלום

טראמפ שוקל להציג את תכנית השלום גם אם הנתק עם הפלסטינים יימשך * בכירים אמריקנים: כל מדינה שרוצה שלום מבינה שאין תחליף לתיווך ארה"ב (חדשות10)

שר החוץ הפלסטיני: אין שלום ללא ירושלים

שר החוץ הפלסטיני, אמר בכנס שרי חוץ ערביים שנערך בקהיר, כי ההנהגה הפלסטינית תפעל בזירה הבינלאומית נגד החלטת טראמפ בנושא ירושלים, וכי ירושלים תהיה בירת הנצח של פלסטין, לאיש אין זכות לפגוע בה. – אין שלום ללא ירושלים

    מנהיג חמאס אסמאעיל הניה אמר בהתייחסות ראשונה להחלטת ארה"ב להכניסו לרשימת הטרור כי ההחלטה בטלה ואינה שווה כלום. * בעצרת של ארגון חמאס שהתקיים אמש הערב בעזה נגד ההחלטה אמר הנייה "שהאמריקנים יטבלו את ההחלטה במים וישתו אותם"

חוץ

גורם אמריקני בכיר: "ייתכן שצבא אסד מפתח נשק כימי חדש"; "לא פוסלים תגובה צבאית"

נציגים בכירים בממשל האמריקאי אמרו כי על פי מידע שנאסף בעקבות תקיפות אחרונות שבוצעו בסוריה, נראה כי צבאו של נשיא סוריה ממשיך בשימוש בנשק הקטלני, אך במינון קטן יותר. * ההערכות במדינה הן כי משטר אסד מפתח סוג חדש של נשק כימי קטלני יותר המאפשר טשטוש עקבות. * לדבריהם, אם הקהילה הבינלאומית לא תפעל לקדם את הלחץ על אסד, כלי נשק כימיים של סוריה יהיו עלולים להגיע לחופי ארה"ב * בכיר אמריקני: ארה"ב שומרת על זכותה לנקוט בפעולה צבאית נגד משטר אסד על מנת למנוע שימוש בנשק כימי בסוריה

רוסיה באזהרת מסע לאזרחיה: ארה"ב 'צדה' אזרחים רוסים ברחבי העולם

משרד החוץ במוסקבה פרסם אזהרת מסע חריגה לאזרחי המדינה ובה הזהיר מפני מעצרים במדינות זרות לבקשת הממשל האמריקאי, בין היתר בחשד לפשעי סייבר. לדברי הרוסים, 10 אזרחים נעצרו מאז תחילת 2017 במהלך נסיעה לחו"ל

דו"ח מסווג מחולל סערה בממשל האמריקני; התנהלות לא חוקית של ה-FBI בחקירת המעורבות הרוסית

טראמפ צפוי לאשר פרסום מסמך המבקש לערער על אמינות ה-FBI ולטעון כי הבולשת ניצלה את כוחה כדי לעקוב אחר אחד מיועצי הנשיא בבחירות. * המסמך, שאותו חיברו רפובליקנים בבית הנבחרים, מצביע לכאורה על התנהלות לא תקינה של הבולשת בנוגע לחקירת קשרי טראמפ ורוסיה במהלך הבחירות. הדמוקרטים טוענים כי דוח נגדי שחיברו סותר את טענות עמיתיהם, אך פרסומו נאסר

    שר החוץ האמריקני: הנוכחות ההולכת וגדלה של רוסיה באמריקה הלטינית מדאיגה את הבית הלבן

    דרום אפריקה: כאלף כורים חולצו ממכרה זהב במרכז המדינה לאחר שנלכדו במקום בעקבות הפסקת חשמל

    ארה"ב תפעל להגדלת היקף המכירות הצבאיות לסינגפור

    הבית הלבן: ראש ממשלת אוסטרליה יבקר החודש בוושינגטון

    צרפת תעניק הקלות כלכליות לסוחרים איראנים, זאת מבלי להפר את הסנקציות שהטילה ארה"ב

    אוסטריה: בכיר במפלגת הימין התפטר בעקבות קשריו עם ניאו-נאצים

    ארה"ב: 3 הפרקליטים המייצגים את  שותפו של פול מנפאורט שניהל את מסע הבחירות של הנשיא טראמפ, התפטרו מתפקידם * הם הודיעו כי יגישו לבית המשפט מסמכים חסויים המסבירים את החלטתם (פוליטיקו)

    טורקיה: שני חיילים נהרגו מטיל ששיגרו הכורדים בעיראק

    – חשד לפיגוע בטורקיה: פיצוץ עז נשמע במבנה ממשל בבירה, לא ידוע על נפגעים * כלי תקשורת בטורקיה דיווחו על פיצוץ עז שנשמע ממשרד של רשויות המס. עדי ראייה טענו כי הגורם לפיצוץ הוא דליפת גז, שהובילה לניפוץ זכוכיות המבנה (מעריב)

    סוריה: משרד החוץ התלונן לאו"ם ולמועצת הביטחון על כך שהמבצע הצבאי של הטורקים בצפון המדינה הינו תקיפה מובהקת כלפי סוריה. ע"פ הדיווח, סוריה רואה בזאת תקיפה של טורקיה כלפיה, והיא תתייחס לכוחות הטורקים שבצפון המדינה בהתאם

    צרפת: לפחות חמישה אנשים נהרגו בהתרסקות שני מסוקים צבאיים בדרום המדינה

    קוריאה: משלחת רשמית מצפון קוריאה יצאה לרוסיה לצורך שיחות

    – צפון קוריאה: "נעשה מאמצים לשיפור היחסים הבין-קוריאניים". פעולות ארה"ב מסכנות את שיפור היחסים עם הדרום

בריאות

    משרד הבריאות מקדם: הגיל המותר למכירת סיגריות יעלה ל-20 * סגן שר הבריאות הסכים לתמוך בהצעה להעלות את הגיל המותר מ-18 ל-20 וגורמים במשרד טוענים כי הוא מעוניין לקדם את החקיקה כדי שתיכנס לתוקף כבר בתוך חודשיים. * ההצעה צפויה לעלות בוועדת השרים כבר בראשון הקרוב

כלכלה

    שערים יציגים (02/02/18): דולר = 3.43 ; ליש"ט = 4.8803 ; אירו = 4.2843 ; פרנק שוויצרי = 3.6957

    ביטקוין צונח: ערך המטבע הווירטואלי ירד מתחת ל-8,400 דולר * לחץ המכירות בשוק המטבעות הווירטואליים נמשך גם הערב בעוצמה, הביטקוין השלים התרסקות של יותר מ-50% משיאו. כך גם שאר המטבעות הווירטואליים חוו הערב לחץ מכירות חד.

    התוכנית להורדת מחירי החלב: עדיפות לרפתות גדולות והורדת מכסים * משרד האוצר יעניק 400 מיליון שקל ב-2025-2020 לרפתנים שייצאו מהענף ולהגדלה והקמה של רפתות גדולות * רפתנים משפחתיים מתנגדים לתוכנית (דה מרקר)

בעולם

    אין מספיק שלג בחרמון? תכירו את התותח שייצר אותו בעצמו * אתר החרמון יערוך ניסוי ראשון בתותח לייצור שלג, כדי לתת מענה לזמנים בהם מפלס השלג נמוך במיוחד. התותח שיובא לארץ מייצור איטלקי נחשב לאחד המתקדמים בעולם, ובתנאים טובים הוא יהיה מסוגל לייצר כ-3 מטרים מעוקבים של שלג. (החדשות)

    רוסיה מציעה: טיסה לחלל פלוס הליכת חלל ב-100$ מיליון דולר. מנכ"ל חברת Energia (שהטיסה ב-1961 את האדם הראשון לחלל) אומר כי החל מהשנה הבאה הם יוכלו להטיס תיירי חלל ל-10 ימים לתחנת החלל הבינלאומית: "קיימים לא מעט אנשים עשירים שיהיו מעוניינים בחוויה" (כאן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן