Skip to content

הזכוכית שלא תמיד שקופה

הזכוכית כבר מזמן לא רק שקופה בהופעתה בסצינת האמנות והאומנות בארץ ובעולם. טכניקות מתקדמות מאפשרות ליצור ולייצר מחומר הגלם, גופים חדשים, מפוסלים, מעוצבים, צבעוניים, מחוספסים, אשר לרגע נחשוב כי הם שטיח ארוג, כלי מקרמיקה, סבכה הכלואה בזכוכית או ציור מופשט. איך זה קורה? להלן המתכון שניתן בשקיפות ע"י האומן דוד ברקן.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתכון שניתן בשקיפות:

מצרכים:

מקלות זכוכית, אבקת צ'יינה פיינט מדוללת בשמן, מסור חשמלי לזכוכית, תנור לשריפת זכוכית, שופין חשמלי לזכוכית.

אופן ההכנה:

צובעים את מקלות הזכוכית בצבעים שונים. שורפים את הצבע בתנור, מנסרים את המקלות לפרוסות הנראות כמו סוכריות צבעוניות, מסדרים בתבנית אחד ליד השני, שורפים בתנור ב-880 מעלות. מוציאים ומשייפים לפי הרצון. מומלץ להגיש קר!

"המצרכים"
תוצאת התכת ה"סוכריות"

את דוד ברקן, אומן הזכוכית, הכרתי בקבוצת הפייסבוק "יפן למטיילים" כשהמליץ על מוזיאון הזכוכית בטוימה, יפן, מוזיאון שתוכנן ע"י האדריכל היפני הידוע קנגו קומה. הידע שלו באדריכלות מודרנית יפנית (התגורר ביפן מספר שנים ומומחה לסיורי תיירות ביפן) הרשים אותי ושיחות ההתייעצויות גלשו לתחומי התעניינות נוספים שלנו. לברקן סטודיו לאומנות הזכוכית בשיטת הפיוזינג וביקור בו הניב הצצה לעולם קסום של יצירה מחדש. הפיוזינג היא שיטה להתכת חלקי זכוכית לחומר צמיג ועיצובם מחדש לתוצאה אחרת. זהו עיסוק בעל עלויות יקרות שכן עלויות החומרים ורכישת המיכשור הייחודי גבוהים. על כן, התוצר הסופי נמכר במחירים גבוהים ופועל יוצא מיידי הוא שוק קונים מצומצם. העיסוק בתחום דורש למידה מעמיקה בתחומי הכימיה והפיסיקה כדי לקבל את התוצאה הדרושה ובעיקר, מיומנות טכנית גבוהה ביותר. ברקן השתלם אצל טובי המומחים לאמנות הזכוכית בארה"ב. הציג ב"מקסם הזכוכית" – הביאנלה לזכוכית בחיפה. עבודותיו נמצאות באוספים ברחבי העולם.

כרובית מיציקת זכוכית

קטע ממגש זכוכית - פיוזינג

"אני אוהב את החומר, שקיפותו והיכולת לשלוט בתהליך בטכניקה ולא בידיים" מסביר ברקן, מדוע נמשך לעיסוק בחומר הזה. בתצוגה שלו, כרובית יצוקה, מסכות, מגשים צבעוניים, קערות מרושתות וקוביות עם בועות אויר בתוכן המשתברים באור במנסרה מרהיבה. 

 לפרטים והזמנות ניתן לפנות באימייל לדוד ברקן, כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן