Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 21 במאי 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     דיווח: פיצוצים חזקים נשמעו הבוקר באתר סייבר איראני בדרום דמשק; בין ההרוגים אנשי חיזבאללה (חוץ)     סוריה: חמשה פיצוצים בשדה תעופה צבאי בחמה בסוף השבוע; מערכות טילי קרקע-אוויר של מיליציות איראניות נפגעו (חוץ)     אחרי ארה"ב וגואטמלה: שגרירות פרגוואי תעבור היום לירושלים (מדיני)     דיווח: הממשל האמריקני יחשוף את תכנית השלום בחודש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

    דיווח: פיצוצים חזקים נשמעו הבוקר באתר סייבר איראני בדרום דמשק; בין ההרוגים אנשי חיזבאללה (חוץ)

    סוריה: חמשה פיצוצים בשדה תעופה צבאי בחמה בסוף השבוע; מערכות טילי קרקע-אוויר של מיליציות איראניות נפגעו (חוץ)

    אחרי ארה"ב וגואטמלה: שגרירות פרגוואי תעבור היום לירושלים (מדיני)

    דיווח: הממשל האמריקני יחשוף את תכנית השלום בחודש הבא (מדיני)

    מועצת זכויות האדם של האו"ם קוראת להקמת ועדת חקירה בינלאומית על ההרג בעזה (מדיני)

    דרום קוריאה ביטלה את התרגיל הצבאי עם ארה"ב כדי למנוע מתיחות עם צפון קוריאה (חוץ)

    דיווח: חמש מעצמות יציעו לאיראן סיוע כספי בתמורה להשהיית פיתוח הטילים הבליסטיים (חוץ)

    דיווח: היום יפורסם האסטרטגיה האמריקנית החדשה למו"מ עם איראן (חוץ)

    בייג'ין הנחיתה לראשונה מפציצים באי בים סין הדרומי לקראת תרגיל "הכנות לקרב על ים סין הדרומי" (חוץ)

    חקירת המעורבות בבחירות בארה"ב מסתעפת: התובע המיוחד בודק האם מדינות נוספות מלבד רוסיה ניסו לסייע לטראמפ לנצח בבחירות; "חוקרי FBI החרימו מחשבים בישראל"; טראמפ: "ציידי המכשפות לא מצאו תיאום עם רוסיה, אז מחפשים בכל העולם" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי. הלילה: מעונן חלקית בעננות בגובה רב.

    שלישי: תחול עלייה קלה בטמפרטורות, ייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ.

    רביעי: מעונן חלקית עד בהיר. בבוקר שרבי. מהצהרים ייכנס אוויר קריר יותר ולח בעיקר במישור החוף, השפלה וצפון הנגב.

    חמישי: בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך עדיין יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

מזג אוויר: חם מהרגיל; ירידה בטמפרטורות בהמשך השבוע

החום הכבד שהורגש במהלך חג השבועות ימשיך ללוות אותנו גם השבוע. מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות, וייעשה שרבי. בחמישי תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך עדיין יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה (וואלה)

חדשות

ביןם שבת (19.05.18) התקבל דיווח במשטרת ישראל על גניבתם של 11 עיזים מחקלאי ממושב יודפת שבצפון. מיד נפתחה חקירה במג"ב במסגרתה התקבל מידע מודיעיני שהביא אמש לפעילות מבצעית רחבה של שוטרי מג"ב ביישוב מורשת שבגליל התחתון

במהלך הפעילות במורשת בוצע חיפוש במכלאה מאולתרת בה נמצאו 11 עיזים חשודים כגנובים ועז נוסף שככל הנראה נגנב מאותו החקלאי לפני כחודש

במקום נעצרו שלושה חשודים(2 בגירים ו- 1 קטין) בגניבת העיזים ו- 12 העיזים הוחזרו לבעליהם.

בחיפוש בבית אף נמצאו מספר שתילי מריחואנה במשקל של כ- 2 ק"ג

החשודים כאמור נעצרו אמש להמשך חקירה והיום, בבית משפט השלום בטבריה תבקש המשטרה להאריך את מעצרם

שוטרים התעמתו עם מפגינים ערביים בחיפה; אחד המפגינים נפצע לאחר מעצרו; מח"ש תפתח בבדיקה

עשרות השתתפו ביום שישי בהפגנה בעיר חיפה נגד הרג הפלסטינים בהפגנות בגבול רצועת עזה. המפגינים אף ניסו אף לחסום צירים. 21 מפגינים נעצרו * לדברי המארגנים, מספר פעילים הוזהרו לפני ההפגנה שלא להשתתף בה * בציבור הערבי קוראים לחקור את התנהלות המשטרה, וטוענים כי השוטרים הפעילו אלימות קשה כלפי המפגינים ונגד מי שנעצרו בה. * המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של 19 מהעצורים, אך בית המשפט שחרר את כולם * המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע בשחרור 7 מהמפגינים

– מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, תועד מובל למעצר בידי שוטרים בעודו הולך על שתי רגליו. למחרת הוא אושפז בבי"ח, לאחר שהוכה בידי שוטר אחרי המעצר. בדיון בהארכת מעצרו, הוא התמוטט ופונה לבית חולים – והדיון נעצר

– המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את הטענות על האלימות מטעם המשטרה נגד המפגינים

– ח"כ זחאלקה: המשטרה מונעת מאזרחים ערבים להזדהות עם עזה

שוטרים מנעו מיו"ר הרשימה המשותפת לבקר פצועים בבית החולים

חבר הכנסת איימן עודה הגיע לבית החולים לבקר מפגינים שנפצעו, אך שוטרים במקום מנעו ממנו את הכניסה והתעמתו עימו. עודה מצידו החל לזלזל בשוטרים. * שר המשטרה פנה ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד עודה "הגיע הזמן שח"כים מהרשימה המשותפת ישלמו מחיר על מעשיהם ועל התנהגותם הגסה" * וליברמן כתב כי "כל יום שאיימן עודה ושות׳ מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה. מקומם של המחבלים האלה הוא לא בכנסת אלא בכלא. הגיע הזמן שישלמו את המחיר על מעשיהם". ח"כ עודה השיב: "חבל שלא כתב שתוך 48 שעות אני בכלא – אז בכלל הייתי יודע שאין מה לדאוג".

ח"כ טיבי לפרלמנט האירופי: המשטרה הישראלית פוגעת בזכויות יסוד לרבות זכות המחאה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה ליו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט האירופי, בעניין מעצרם של 21 המפגינים בחיפה. טיבי התלונן כי "משטרת ישראל הפעילה כח נגד המפגינים וגם נגד נבחרי ציבור ערביים, זו פגיעה בזכויות יסוד לרבות זכות המחאה"

בטחוני

    דיווח: מזכ"ל האו"ם דורש מלבנון – מנעו מחיזבאללה להתחמש * ע"פ הדיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט מזכ"ל האו"ם פנה לממשלת לבנון: "איסרו על חיזבאללה להשיג נשק"

    אסיר ביטחוני מת בבית החולים אסף הרופא; חשש ממהומות בבית הכלא * כשבועיים וחצי לאחר שהותקף סוהר בכלא אשל, האסיר הביטחוני שמואשם בתקיפתו מת בבית החולים בו אושפז בשל בעיות לב * השב"ס תגבר כוחות באגפים הביטחוניים של כלא אשל שבו הוחזק * צעקות ודפיקות על הדלתות נשמעו באגפים ביטחוניים בבתי הסוהר אשל וקציעות בעקבות הידיעה על מותו * הרשות הפלסטינית לענייני אסירים, האשימה את "שלטונות הכיבוש" בהרג האסיר, וקראה להקמת ועדה חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבות מותו

    המהומות בגבול עזה: 56 עזתים נפצעו במהלך הפגנות בעזה ביום שישי הראשון לחודש הרמדאן. שבעה פצועים בעלי אזרחות ירדנית הועברו לממלכה לטיפול רפואי * בהפגנות השתתפו אלפי מפגינים ב-5 מוקדים.

    – ראש הלשכה המדינית של חמאס נשא את דרשת יום השישי במסגד הגדול בעיר עזה, והתייחס להפגנות על הגדר: "הצעדה לא תיפסק עד שיוסר המצור מרצועת עזה בצורה מלאה, לא נקבל חצאי פתרונות". הנייה גם הכחיש כל הסכם עם מצרים לצמצום העימותים בעזה. ואמר, "איננו מפחדים מהשמועה לפיה ישראל העבירה מסרים למצרים כי אם ימשיכו הצעדות – ישראל תחסל את מפקדי חמאס. גדלנו על ערכי השהידים, דמנו לא יקר מדם העם העזתי" * לדבריו, "פתיחת מעבר רפיח לחודש הרמדאן הוא צעד משמעותי בדרך להסרת המצור על עזה"

    הנחיות חמאס לקראות מהומות יום הנכבה נחשפו: הפלסטינים התעקשו כי המחאה מול הגדר היא "מחאה עממית", אולם כעת האמת נחשפת באופן סופי: חמאס הפיץ הנחיות מדוקדקות, מלוות במפות, למפגינים. * בין ההנחיות: הליכה מאחורי שופלים, הצטיידות בסכינים – ומיקומי נאומי הניצחון, בתוך ישראל (החדשות)

    – מתו מפצעיהם שני פלסטינים נוספים שנפצעו בהפגנות בעזה בתחילת השבוע שעבר * בכך עלה ל-64 מניין ההרוגים בהפגנות שנערכו במחאה על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולציון יום הנכבה ה-70.

מדיני

אחרי ארה"ב וגואטמלה: שגרירות פרגוואי תעבור היום לירושלים

נשיא פרגוואי, נחת אמש בישראל לרגל העברת השגרירות. טקס הפתיחה ייערך בשעה 12:00 במשכן החדש בגן הטכנולוגי מלחה * שגרירות גואטמלה עברה בשבוע שעבר באופן רשמי לירושלים, יומיים לאחר חנוכת שגרירות ארה"ב בעיר * בנוסף אישים פוליטיים ברומניה, צ'כיה והונדורס הודיעו בחודשים האחרונים על בדיקת אפשרות למהלך דומה, אולם עד כה הוא לא הבשיל באף אחת מהמדינות.

דיווח: הממשל האמריקני יחשוף את תכנית השלום בחודש הבא

נשיא ארה"ב, טראמפ, צפוי להציג את תכנית השלום שלו "עסקת המאה" למזרח התיכון עם תום חודש הרמדאן, בחודש הבא. * התזמון עשוי להשתנות אם יהיו התפתחויות באזור. * הוגי התכנית קושנר וגרינבלט, כבר פעלו מתדרכים בחשאי בעלות ברית של ארה"ב בפרטיה (AP)

דיווח: ארה"ב מקדמת יוזמה אזורית לטיפול במשבר בעזה

על פי פרסום בעיתון אל-חיאת, בכירים אמריקאים ביקרו במדינה ערבית כדי לקדם הקמה של ועדה עצמאית שתנהל את ענייני הרצועה. אף גורם פלסטיני לא אישר את הדיווח (הארץ)

מועצת זכויות האדם של האו"ם קוראת להקמת ועדת חקירה בינלאומית על ההרג בעזה

מועצת זכויות האדם הצביעה ברוב עצום בעד הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירועים ברצועת עזה בהם נהרגו 62 מפגינים פלסטינים, מתוכם לפחות 50 מחבלים מטעם חמאס. 29 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 14 מדינות נמנעו, ורק ארה"ב והונגריה הצביעו נגד. * במהלך הדיון אמר נציב זכויות האדם כי "זריקת בקת"בים וחציית גדר לא מצדיקים ירי בהמונים" הנציגה הישראלית אמרה בתגובה כי "אנו מגנים על אזרחנו כמו כל מדינה אחרת ופועלים על פי החוק הבינלאומי".

– עריקאת: "החלטה נכונה של מועצת זכויות האדם, ישראל תישא באחריות"

– שגרירת ארה"ב באו"ם בתגובה: "מועצת זכויות האדם לכאורה של האו"ם החליטה לפתוח בחקירה נגד מדינה דמוקרטית בעלת לגיטימציה להגן על עצמה בגבולותיה נגד תקיפות טרוריסטים. זה עוד יום מבייש לזכויות האדם"

– נתניהו: "מועצת זכויות האדם היא גוף צבוע ומוטה, ומגבה את הטרור ופוגע בישראל"

– משרד החוץ: "דוחים את החלטת המועצה, שהוכיחה שוב שהיא גוף בעל רוב אנטי ישראלי", "התוצאות ידועות מראש, ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת"

בשל העברת השגרירות לירושלים: מרוקו הקפיאה ברית ערים תאומות עם גואטמלה

"בעקבות ההחלטה של גואטמלה להקים שגרירות באל-קודס (ירושלים), מועצת העיר של רבאט החליטה פה אחד על הקפאת הבחינה של פרויקט ערים תאומות עם גואטמלה-סיטי, מתוך הזדהות עם העם הפלסטיני", כך הודיע סגן ראש העיר הבירה של מרוקו. (רויטרס)

– אלפים במרוקו הפגינו נגד העברת השגרירויות מתל אביב לירושלים * מפלגות האופוזיציה הוציא עשרת אלפים בני אדם לרחובות קזבלנקה עם שלטים "אל קודס היא בירתה הנצחית של פלסטין".

    הפגנות ענק בטורקיה נגד ישראל * רבבות הפגינו בטורקיה בעצרת תמיכה בפלסטינים בעיר, וקראו קריאות "מוות לישראל". * בעצרת קרא ארדואן למדינות המוסלמיות לפעול למניעת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים ולתמוך בפלסטינים . "לא רק העולם המוסלמי אכזב את הפלסטינים – כל העולם עשה זאת".

    – ארדואן בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי: הודיע כי יפנה לעצרת הכללית של האו"ם בעקבות מעבר השגרירות האמריקנית לירושלים והאירועים בעזה והוסיף: "כל צעד לעבר צדק במועצת הביטחון של האו"ם נחסם על ידי ארצות הברית"

    – עבדאללה השני, מלך ירדן, בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי: "האלימות והתוקפנות שבוצעו על ידי ישראל נגד אחינו הפלסטינים בעזה וברשות הפלסטינית חייבות להיפסק. הקהילה הבינלאומית צריכה לעמוד במחויבויותיה להיסטוריה"

חוץ

דיווח: פיצוצים חזקים נשמעו הבוקר באתר סייבר איראני בדרום דמשק; בין ההרוגים אנשי חיזבאללה

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה כי פיצוצים נשמעו הבוקר דרומית לדמשק. ככל הנראה מדובר על מתקן של לוחמה אלקטרונית, שבו מעורבים כוחות איראניים * באירוע שפרטיו עדיין לא ברורים נהרגו שלושה אנשי חיזבאללה בניהם מפקד בכיר ועוד עשרות נפצעו

סוריה: חמשה פיצוצים בשדה תעופה צבאי בחמה בסוף השבוע; מערכות טילי קרקע-אוויר של מיליציות איראניות נפגעו

סדרה של חמישה פיצוצים הרעידה את שדה התעופה הצבאי בעיר חמה בערב שבת. המשמש להמראת מטוסי קרב שתוקפים את המורדים בסוריה באזור חמאווי ואידליב. ולפי דיווחים, נפגעו מערכות טילי קרקע-אוויר של מיליציות איראניות. מחסני נשק, מספר רב של מטוסים, מרגמות ומגדלי פיקוח. מסוקים של צבא המשטר פונו מהבסיס מחשש שייפגעו בפיצוצים * כלי תקשורת בסוריה מדווחים כי בין 11 לחמישים בני אדם נהרגו בסדרת הפיצוצים, ועשרות נוספים * ארגון המורדים בשם "פלוגות הג'יהאד" נטל אחריות לפיצוצים. בהודעה שפרסמו נכתב כי אנשי הארגון הצליחו לחדור אל מעבר לקווי האויב ולמלכד מחסני נשק ודלק, אולם במשטר טוענים כי "מדובר בתקלה טכנית שהובילה לשריפה במחסן תחמושת"

דרום קוריאה ביטלה את התרגיל הצבאי עם ארה"ב כדי למנוע מתיחות עם צפון קוריאה

התרגיל הצבאי המשותף לצבאות ארה"ב דרום קוריאה ויפן, היה אמור לכלול מפציצים B-52, אולם בכדי להימנע ממתיחויות לפני הפסגה המתוכננת בין נשיא ארה"ב טראמפ למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און המתוכננת להתקיים בעוד שלשה שבועות בסינגפור. הוחלט על ביטול התרגיל * בגלל התרגיל ביטלה צפון קוריאה פגישה עם בכירים דרום קוריאניים ואיימה לבטל גם את הפסגה הצפויה עם טראמפ (וול סטריט ג'ורנל)

    בצל איומי צפון קוריאה: מון וטראמפ שוחחו על הפסגה הצפויה * נשיאי ארה"ב וקוריאה הדרומית שוחחו בטלפון במטרה להבטיח שהמפגש בין טראמפ למנהיג הצפון יתקיימו בחודש הבא כמתוכנן

דיווח: חמש מעצמות יציעו לאיראן סיוע כספי בתמורה להשהיית פיתוח הטילים הבליסטיים

לפי העיתון הגרמני "ולט אם זונטאג", נציגים מצרפת, בריטניה, גרמניה, סין ורוסיה ידונו השבוע באוסטריה על דרכים שעשויות להציל את הסכם הגרעין לאחר פרישתה של ארה"ב * בפגישה שתיערך בווינה ידונו הנציגים בהסכם שיעניק לאיראן תמיכה כלכלית בסכום של מיליארדי דולרים בתמורה לריסון תוכנית הטילים שלה ותמיכתה בארגוני טרור במזרח התיכון * ארה"ב לא תשתתף בדיונים, ולא ברור אם איראן תשלח נציגים

דיווח: היום יפורסם האסטרטגיה האמריקנית החדשה למו"מ עם איראן

מזכיר המדינה פומפאו צפוי לפרסם היום אסטרטגיה חדשה של הממשל להגיע להסכם חלופי עם איראן. * הנאום יהיה נאום מדיניות החוץ הראשון של ראש ה-CIA לשעבר בתפקיד, ויעסוק בהרכבת קואליציה גלובלית על מנת ללחוץ על טהרן להיכנס למו"מ על "מבנה ביטחוני חדש" * הוא צפוי לפעול לצרף את יפן וערב הסעודית במו"מ מול טהראן

    שר האוצר הצרפתי: בודקים אפשרויות לפיהן האיחוד האירופי יפצה חברות אירופיות שייפגעו מהסנקציות של ארה"ב על איראן

    תאגיד הגז והאנרגיה הצרפתי "אנג'י" הודיע כי יסיים את חוזיו מול איראן. זאת נוכח פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין וההחלטה לחדש את הסנקציות עליה. (רויטרס).

    ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית: "אם אירופה תיכשל בנסיונה להמשיך את קיומו של הסכם הגרעין, נעשיר אורניום בשיעור של 20%"

    מוסקבה: הנשיא פוטין ונשיא צרפת ידונו בענייני איראן, סוריה ואוקראינה בביקורו של עמנואל מקרון בסנט פטרסבורג, בסוף השבוע

בייג'ין הנחיתה לראשונה מפציצים באי בים סין הדרומי לקראת תרגיל "הכנות לקרב על ים סין הדרומי"

בייג'ין הנחיתה לראשונה מפציצים באי בים סין הדרומי, שבמוקד עימות טריטוריאלי, במסגרת תרגיל שכונה "הכנות לקרב על ים סין הדרומי" * לפי חיל האוויר הסיני, אחד המפציצים, H-6K, הוא בעל יכולות גרעיניות. * כחלק מהתרגיל המפציצים, תרגלו נחיתה והמראה באי וביצעו הפצצות בים. ובהודעת חיל האוויר הסיני נכתב כי מטרתו היתה "לשפר את היכולות שלנו להגיע לכל טריטוריה, לבצע תקיפות בכל זמן נתון ולתקוף בכל הכיוונים". * הפנטגון: מחוייבים לאזור חופשי ופתוח (גרדיאן)

חקירת המעורבות בבחירות בארה"ב מסתעפת: התובע המיוחד בודק האם מדינות נוספות מלבד רוסיה ניסו לסייע לטראמפ לנצח בבחירות; "חוקרי FBI החרימו מחשבים בישראל"; טראמפ: "ציידי המכשפות לא מצאו תיאום עם רוסיה, אז מחפשים בכל העולם"

סוכני לשכת החקירות הפדרלית הגיעו גם לישראל במסגרת בדיקת הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות. החוקרים החרימו מחשבים של חברה המתמחה ברשתות חברתיות, שבעליה נכח בפגישה עם בנו של הנשיא * שלושה חודשים לפני הבחירות נפגש בנו של הנשיא עם נציג של איחוד האמירויות וסעודיה עם תורם רפובליקני ועם מומחה מדיה חברתית מישראל במגדל טראמפ. * מקורות אמרו שחברה המקושרת למומחה הישראלי גיבשה תוכנית להטייה של דעת קהל ברשתות חברתיות בעלות של מיליוני דולרים (ניו יורק טיימס)

– נשיא ארה"ב הגיב להתפתחות: "עיתון הניו יורק טיימס הכושל יצר סיפור ארוך ומשעמם המוכיח שלמרות ציד המכשפות נגדי, הם לא מצאו שום קשר ביני לבין רוסיה, ועכשיו הם מחפשים בשאר העולם – מתי זה ייפסק? אמריקנים אמיתיים צריכים להתנגד להונאה הזו"

    דיווח: חקירת החשדות לשיבוש מצד טראמפ בחקירת המעורבות הרוסית תסתיים בתוך כ3.5 חודשים * עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר ל"ניו יורק טיימס": כי רוברט מולר, התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, יסיים את החקירה עד ה-1 לספטמבר, בכדי שלא להשפיע על בחירות אמצע הקדנציה.

    "פייק" טראמפ: אדרוש לבדוק האם ה-FBI ריגל אחר הקמפיין שלי * טראמפ: אדרוש ממשרד המשפטים לבדוק האם הבולשת הפדרלית או משרד המשפטים עקבו אחר הקמפיין שלי והאם הוראות שכאלה הגיעו מאנשי אובמה

     משרד המשפטים האמריקני הורה לבדוק האם חקירת ה-FBI בפרשה הושפעה על ידי גורמים פוליטיים

    סקוטלנד: לא שוללים משאל עם נוסף על עצמאות מבריטניה * שר החוץ הסקוטי: נשקול מחדש משאל עם על עצמאות מבריטניה כשתתבהר התמונה בנוגע לברקזיט

    אחרי חודשיים וחצי: המרגל הרוסי לשעבר שהורעל בבריטניה שוחרר מבית החולים * סרגיי סקריפל שוחרר מבית החולים בסליסברי שם היה מאושפז בחודשיים האחרונים לאחר שהורעל בגז עצבים יחד עם בתו במרכז מסחרי בעיר. * בתו שהורעלה אף היא, שוחררה כבר בחודש שעבר * התקרית יוחסה לרוסיה שהכחישה מעורבותה. * פוטין: "אם היה מורעל בגז עצבים – היה מת. מקווה שהוא יישאר בריא ושלם"

    איטליה: ההסכם הקואליציוני שמתגבש בין מפלגת חמשת הכוכבים והליגה הצפונית, כולל סעיף אודות גירוש מסיבי של מהגרים בלתי חוקיים

    איראן: בהלה באיראן: 9 מתו, עשרות במצב אנוש בגלל אכילות פטריות רעילות * משרד הבריאות בטהרן אמר כי הפטריות צצו בהרים אחרי גשמי האביב. חלק מהמאושפזים זקוקים להשתלת כבד ע"מ להציל את חייהם (מעריב)

    הודו: ראש ממשלת מדינת קרנטקה שבהודו התפטר שלושה ימים לאחר הבחירות – רגע לפני הצבעת אי אמון שבה מפלגת המיעוט שלו, מפלגת השלטון הלאומנית של רה"מ מודי ה-BJP, הייתה צפויה להפסיד. (כאן)

    ונצואלה: הנשיא ניקולאס מדורו ניצח בבחירות במדינה * למרות חוסר הפופולריות של הנשיא, שתחת הנהגתו חווה המדינה משבר הומניטרי חמור, הנשיא מדורו נבחר שוב בשל החרמת הבחירות ע"י האופוזיציה לאחר שנאסר על שני מתמודדיה המרכזיים מלהתמודד בה * האופוזיציה טוענת לאי-סדרים בבחירות * סגן שר החוץ האמריקני אמר כי ארה"ב לא תכיר בתוצאות הבחירות בוונצואלה

    סוריה: דיווח: צבא ארה"ב והמורדים בסוריה לכדו את דובר דאעש (וואלה)

    – דיווח: פעילי דאעש פונו מהמעוז האחרון של הארגון ליד דמשק * צבא סוריה השיג שליטה מחודשת באזור הבירה דמשק, לאחר שמעוז דאע"ש האחרון באזור פונה – כך מדווח ארגון זכויות האדם במדינה. בצבא הכחישו כי הושג הסכם מסודר עם הלוחמים שהתבצרו במעוז * בפיצוץ במטה דעאש במחנה הפליטים אל ירמוכ בדרום דמשק, נהרגו לפחות 30 בני אדם, כשלפי הארגון הפיצוץ נגרם כתוצאה מירי טנק רוסי מדגם UR-77.

    – רוסיה קוראת לכוחות הזרים לצאת מסוריה: "זה כולל את איראן וחיזבאללה" * אלכסנדר לברטינייב, שליחו הנשיאותי של הנשיא רוסי ולדימיר פוטין, טען כי הקרמלין דורש מצבאות ארה"ב וטורקיה, כמו גם אלו של טהרן וארגון הטרור הלבנוני, להתפנות מסוריה (מעריב)

    – טראמפ יפסיק את הסיוע לאזורים בצפון-מערב סוריה * גורמים בממשל אמרו כי נשיא ארה"ב יקצץ עשרות מיליוני דולרים מתכניות שיקום בשטחים שבהם שולטים פלגים אסלאמיים, ויתמקד באזורים ששוחררו מדאעש בידי כוחות פרו-אמריקניים. זאת בהתאם להודעת טראמפ מהחודש שעבר, לפיה בכוונתו להסיג את כוחות מדינתו מסוריה בעקבות תבוסת ארגון המדינה האיסלאמית (CBS)

    סעודיה: סעודיה עצרה שבעה בני אדם החשודים כי קיימו קשרים עם גורמים זרים * הרשויות בסעודיה עצרו שבעה בני אדם בחשד שקיימו קשרים עם גורמים זרים. סוכנות הידיעות של סעודיה דיווחה כי החשודים הציעו תמיכה כלכלית לאויבי המדינה מעבר לים. * עוד נמסר כי החשודים גייסו עובדי מדינה שעבדו במקומות רגישים. (רויטרס)

    – מערך ההגנה האווירי יירט בשעות האחרונות שני טילים בליסטיים ששיגרו המורדים החות'ים אל דרום מערב הממלכה. לא נמסר על נפגעים

    עיראק: רשימה ברשות מטיף המתנגד לארה"ב ואיראן ניצחה בבחירות * מוקדתא א-סדר זכה ב-54 מושבים בפרלמנט, ויהיה לו כוח רב במשא ומתן על הרכבת הקואליציה שיימשך בחודשים הקרובים. הוא החל את המשא ומתן הקואליציוני וקרא לשמור על ריבונות ארצו. איראן לוחצת על בעלי בריתה להתאחד נגדו ומערערת את מאמציו * הקואליציה בראשותו של איש הדת השיעי מוקתאדה א-סאדר זכתה במקום הראשון עם 54 מושבים בפרלמנט. אחריה הקואליציה של המיליציות השיעיות עם 47 מושבים ובמקום השלישי הקואליציה של ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, עם 42 מושבים. * א-סאדר, המתנגד גם לארצות הברית וגם להשפעתה הגוברת של איראן בעיראק לא יוכל להתמנות בעצמו לתפקיד ראש הממשלה כי לא התמודד על מושב בפרלמנט, אך יוכל להחליט מי יהיה מנהיג המדינה הבא

    צרפת: צרפת עצרה שני אחים ממוצא מצרי שתכננו פיגוע עם הרעל ריצין * שר הפנים מסר כי השניים תכננו פיגוע באמצות הרעל או באמצעות חומרי נפץ. זאת ימים לאחר פיגוע הדקירה בלב פריז, שבמהלכו הרג צעיר צ'צ'ני אדם ופצע עוד ארבעה (וואלה)

    קובה: 113 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס בבירת קובה * מטוס עם 113 נוסעים ואנשי צוות מסוג בואינג 737 שביצע טיסת-פנים של חברת "קובנה" התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מנמל התעופה הבין-לאומי בבירת קובה הוואנה ועלה באש. יותר ממאה בני אדם נהרגו בהתרסקות המטוס * המדינה הכריזה על ימי האבל בעקבות האירוע * אותרה במצב טוב אחת הקופסאות השחורות של המטוס

    קונגו: 15 בני אדם מתו מאבולה; 11 מקרי הדבקה חדשים * משרד הבריאות בקונגו: היום יחל מבצע חיסונים נרחב נגד מחלת האבולה

    קוריאה: טראמפ הודיע כי מפקד פיקוד האוקיינוס השקט של הצי האמריקני, צפוי להתמנות לתפקיד שגריר ארה"ב בקוריאה הדרומית

    – על רקע המגעים להסכם שלום: שני צפון קוריאנים ערקו לדרום דרך הים * בסיאול דווח כי השניים, בהם קצין צבא, אותרו בסירה בים הצהוב והביעו נכונות לערוק. זאת אחרי שבפיונגיאנג סירבו לאשר רשימת עיתונאים דרום קוריאנים שנבחרו לסקר את פירוק מתקן הגרעין (וואלה)

כלכלה

שר האוצר האמריקני: "משהים את מלחמת הסחר עם סין"

ארה"ב וסין הודיעו כי החליטו שלא להחריף את מלחמת הסחר ביניהן. שני הצדדים הסכימו לנקוט בצעדים לקידום המסחר בין שתי המדינות בתום סבב פגישות בסוף השבוע שעבר * שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין: "אנו שמים את האפשרות של מלחמת סחר עם סין בהקפאה, יש לנו הסכם איתם"

– ארה"ב וסין סיכמו על הגדלת הייצוא החקלאי וייצוא האנרגיה האמריקני לסין, שגם הסכימה להגדיל את רכישת הסחורה האמריקנית כדי לעודד צמיחה בארה"ב ולהוריד את שיעור האבטלה. בהודעה משותפת נכתב כי סין תשנה חוקים קיימים כדי לאפשר את המהלך

    ארה"ב מאיימת בסנקציות על פרויקט צינור הגז התת-ימי הארוך בעולם * הממשל האמריקאי מאיים בעיצומים על יימשכו העבודות על הפרויקט הרוסי-גרמני "נורד סטרים-2" * שר הכלכלה של גרמניה: "אירופה תגיב באותו המטבע" (בלומברג)


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן