Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 18 ביוני 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה בעקבות המשך שיגור עפיפוני התבערה חיל האוויר הפציץ מטרות טרור ברצועת עזה; הפלסטינים שיגרו רקטות לעבר ישראל (בטחוני) טרור העפיפונים עולה מדרגה, התושבים מודאגים: "זה מגיע עד לבתים" (בטחוני) חילוקי דעות בממשלה האם להגיב לטרור העפיפונים (בטחוני) גורם צבאי לתושבי העוטף: "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה, אתם לא רוצים את זה" (בטחוני) השגריר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

בעקבות המשך שיגור עפיפוני התבערה חיל האוויר הפציץ מטרות טרור ברצועת עזה; הפלסטינים שיגרו רקטות לעבר ישראל (בטחוני)

טרור העפיפונים עולה מדרגה, התושבים מודאגים: "זה מגיע עד לבתים" (בטחוני)

חילוקי דעות בממשלה האם להגיב לטרור העפיפונים (בטחוני)

גורם צבאי לתושבי העוטף: "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה, אתם לא רוצים את זה" (בטחוני)

השגריר האמריקאי בישראל בשיחות סגורות: "הדרישה להכיר ברמת הגולן – כפיות טובה" (מדיני)

דו"ח חריף של מזכ"ל האו"ם: מזהיר ממלחמה קרובה בעזה; ומאשים את ליברמן בהסתה (מדיני)

לפחות שלושה הרוגים ו-200 פצועים ברעידת אדמה ביפן (חוץ)

מאחורי הקלעים: איש העסקים שהוביל לפסגה בין טראמפ לקים (חוץ)

דיווח: 38 לוחמי מילציות איראניות נהרגו בתקיפה במזרח סוריה; בסוריה מאשימים את הקואליציה המערבית; ארה"ב מכחישה (חוץ)

תחזית מזג אוויר

תחזית מזג אוויר: השרב ועומס החום מאחורינו; מעונן חלקית עד נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות

אחרי סוף השבוע הלוהט עם כמעט 40 טמפרטורות ברוב חלקי הארץ, מזג האוויר חוזר להיות רגיל לעונה. בצפון הארץ ייתכן טפטוף עד גשם קל עד הצהרים. הלילה ימשיך להיות מעונן חלקית. מחר צפוי להיות נאה ותחול עליה קלה בטמפרטורות. ברביעי ובחמישי לא צפוי שינוי ניכר בזג האוויר

חדשות

המשטרה הגישה היום בקשה למעצר עד תום הליכים והצהרת תובע כנגד תושב שלומי החשוד בהונאה בהיקף של עשרות מיליוני ₪ * במסגרת חקירה שמנהלת היחידה המרכזית, הוגשה היום (17.6.18)באמצעות פרקליטות חיפה, הצהרת תובע ובקשה למעצר עד תום הליכים, כנגד תושב שלומי – ישראל טייב, בחשד לעבירות הונאה, בהיקף של עשרות מיליוני ₪.

 כזכור , מדובר בחקירה סמויה בת שנה , אשר הבשילה לאחרונה למעבר לשלב הגלוי עם מעצרו של החשוד המרכזי ושני עו"ד נוספים החשודים במעורבות בעבירות מרמה והונאה של עשרות קורבנות בהיקף של 30 מיליון ש"ח תוך שהם יוצרים מצג שווא של סיוע וייעוץ עסקי..

מדובר בחקירה שניהלה משטרת ישראל בשילוב זרועות עם רשויות אכיפה נוספות, תוך יישום מודלים של חקירה ותקיפה כלכלית, זאת במטרה לשמור על הקופה הציבורית והאזרח הנורמטיבי ולהביא את מבצעי העבירה לדין * לצד הצהרת התובע המוגשת היום בבית משפט השלום בחיפה כנגד החשוד בגין החשדות המיוחסים לו, נמשך ההליך הפלילי כנגד שני החשודים הנוספים.

דוח: "מדיניות 'עזיבה מרצון' של מבקשי מקלט מאפריקה וגירושם – כפייה בלתי חוקית" * ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם דוח חמור נגד מדיניות העזיבה מרצון שמנהיגה ממשלת ישראל מול מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן בשטחה. לפי הדו"ח, מ-21 עדויות שנאספו עולה כי הכלי העיקרי שבו נקטו הרשויות בארץ היה מעצרים ללא הגבלת זמן (או איומים במעצרים), על מנת לכפות על סודאנים ואריתראים לעזוב את הארץ, והחלטתם אינה מבוססת על הסכמה

73% מעובדי המדינה מקבלים החזרי הוצאות רכב בעלות של 630 מיליון שקל בשנה * תוכנית חדשה של האוצר תעודד הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית ובנסיעות משותפות, באמצעות תוספת שכר לאלה שיגיעו עם הרכב לעבודה פעם בשבוע בלבד * הפיילוט יתחיל בירושלים (הארץ)

פוליטי

תיק 3000 (הצוללות): המסקנות הרשמיות של המשטרה בתיק הצוללות צפויות להתפרסם בעוד כחודש וחצי, ומתגבשת המלצה להעמדה לדין של לפחות שישה מהחשודים. * גורמי אכיפה טוענים כי עדות מיקי גנור התגלתה כסדורה ואמינה (כאן)
מועצת גדולי התורה: אין לאפשר לחוק הגיוס החדש לעבור אפילו בקריאה ראשונה * ח"כ מנחם אליעזר מוזס הבהיר הבוקר כי אגודת ישראל תתנגד בתוקף לחוק הגיוס החדש בכל מצב. לדבריו גדולי ישראל דחו בתוקף את האפשרות לתמוך בגיוס חרדים ואפילו 'בקריאה ראשונה בלבד בניסיון להרוויח קצת זמן'. * החוק החדש דורש מהמגזר החרדי לוותר על עשרות אלפי תלמידים שיידרשו להתגייס לצבא בעשור הקרוב. באי עמידה ביעדים יוטלו סנקציות כלכליות ובהמשך אף סנקציות פליליות. בראיון הבוקר לגל"צ אמר מוזס: "גם אתמול חזרתי ושאלתי את גדולי ישראל האם אפשר להעביר את החוק 'לפחות בקריאה ראשונה, להרוויח קצת זמן', והם השיבו לי באופן חד משמעי לא".

בטחוני

מבצע החזרת ציוד צבאי בתחנות משטרת ישראל ללא העמדה לדין * משטרת ישראל פתחה הבוקר ולפרק זמן מוגבל בלבד את שעריה (בכל תחנות המשטרה) על מנת לקבל מאזרחים ציוד צבאי מכל סוג וזאת ללא רישום או העמדה לדין * מבצע זה אשר יימשך מהיום ( 17.6.18) ועד ליום חמישי (21.6.18) ובמהלכו יוקמו עמדות איסוף בתחנות המשטרה וכל ציוד שייתקבל יועבר לגורמים המוסמכים וזאת ללא כל רישום / תחקור האזרח המשיב.

יודגש כי כבר ביומו הראשון של המבצע הוחזרו בתחנות המשטרה אשר במחוז חוף פריטים רבים וביניהם : רימון עשן, מדים שונים, פריטי אמל"ח שונים ובנוסף , נמסרו אלפי קליעים מסוגים שונים.

במשטרה מדגישים כי בתום תקופת המבצע , כל אזרח אשר ייתפס מחזיק ברשותו אמל"ח מכל סוג שהוא יטופל במלוא חומרת הדין

בעקבות המשך שיגור עפיפוני התבערה חיל האוויר הפציץ מטרות טרור ברצועת עזה; הפלסטינים שיגרו רקטות לעבר ישראל

יותר מ-20 עפיפונים ובלוני תבערה נחתו אתמול בשטח ישראל וגרמו לנזקים ושריפות רבות. 2 בלוני נפץ אותרו ליד בית במועצה האזורית שדות נגב. * בעקבות המשך שיגור עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה, תקף הלילה חיל האוויר תשע מטרות טרור ברצועת עזה ובהם שני מתחמים צבאיים ואזור ייצור נשק בצפון עזה * במקביל שלוש רקטות שוגרו לפנות בוקר מרצועת עזה לעבר ישראל, אחת מהן נפלה בשטח הרצועה, שתי נפילות נוספות אותרו בשטחים פתוחים. בחסדי שמים אין נפגעים.

טרור העפיפונים עולה מדרגה, התושבים מודאגים: "זה מגיע עד לבתים"

בלוני הנפץ והעפיפונים שגרמו לשריפת עשרות דונמים ביישובי עוטף עזה, הגיעו עד לשדרות, נתיבות ויישובי הסביבה. התושבים מתקשים להסתיר את חששם אחרי שבלוני נפץ אותרו סמוך לבתי התושבים. (וואלה)

חילוקי דעות בממשלה האם להגיב לטרור העפיפונים

השרים חלוקים לגבי התגובה שיש לנקוט לגבי בלוני התבערה, כאשר נתניהו וליברמן דוגלים בגישה הנוכחית מחשש להסלמה, ואילו שר החינוך קורא לפגיעה בחוליות (מעריב)

– לפי גורמים במערכת הביטחון, הפתרון להפרחת עפיפוני התבערה אינו תקיפת המשגרים, אלא פגיעה ביעדי חמאס. להערכתם, לחץ על הארגון עשוי לסייע להפסקת השיגורים ופגיעה במפריחים תחמירם (הארץ)

גורם צבאי לתושבי העוטף: "החלופה לטרור העפיפונים היא מלחמה, אתם לא רוצים את זה"

לאחר שריפת אלפי הדונמים בעקבות שיגורי בלוני ועפיפוני תבערה, בכיר בצבא דיבר עם התושבים ואמר כי "אם נגיב בעוצמה גדולה מדי, זה יכול להיגרר להסלמה, בעוד בניית המכשול נגד המנהרות לא הסתיימה" (מעריב)

צוות CNN סייר במנהרת טרור של הג'יהאד האסלאמי בעזה * בתיעוד מיוחד של הרשת האמריקאית CNN התלווה כתב הרשת לפעילי הג'יאהד האסלמי ברצועת עזה וסייר עימם במנהרות התת קרקעיות ברצועה. לדברי פעילי הגי'אהד מטרת המנהרות היא להגן על לוחמי הארגון מפני הפצצות חיל האוויר הישראלי

מדיני

השגריר האמריקאי בישראל בשיחות סגורות: "הדרישה להכיר ברמת הגולן – כפיות טובה"

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן נזף בחברי כנסת על כך ששרים קראו לאמריקנים להכיר ברמת הגולן זמן קצר אחרי העברת השגרירות, וציין כי מדובר בפגיעה באינטרסים של ארה"ב: "בישראל לא מבינים שהאינטרסים של ארה"ב הם גלובאליים ולא קשורים רק במדינת ישראל. יש פה כפיות טובה" (כאן)

– השר ישראל כץ בתגובה: "הכרה אמריקאית ברמת הגולן היא אינטרס ישראלי ואמריקני לחיזוק ישראל מול איראן וסוריה". כץ הוסיף כי בכוונתו להמשיך ולפעול לקידום מטרה חשובה זו גם בהמשך

– לפיד בתגובה: "המהלך מתואם עם ידידינו בקונגרס ובסנאט ואנחנו עוסקים בנושא הרבה לפני העברת השגרירות. כפי שלמדנו מההכרה האמריקאית בירושלים, הדרך הנכונה היא לדחוף קדימה ללא לאות את ההכרה ברמת הגולן גם כשזה לא נוח וגם לנוכח הבקורת עד שזה יקרה"

דו"ח חריף של מזכ"ל האו"ם: מזהיר ממלחמה קרובה בעזה; ומאשים את ליברמן בהסתה

דוח חריף של מזכ"ל האו"ם העוסק בהסלמה בדרום ואמור להתפרסם בימים הקרובים, מזהיר ממלחמה קרובה בעזה ומאשים את שר הביטחון ליברמן "בהפצת טענות שקריות ומתסיסות שהביאו למדיניות מתירנית של שימוש באש חיה נגד המפגינים הפלסטינים". (חדשות10)

ממשל טראמפ יבקש ממדינות המפרץ להשקיע מאות מיליוני דולרים בשיפור החיים בעזה * הבית הלבן ינסה לגייס בין חצי מיליארד למיליארד דולר לטובת פרויקטים שישרתו את תושבי הרצועה. בין היתר נשקלת הקמת תחנת כוח, נמל ימי ופרויקט אנרגיה סולרית בשטח סיני (הארץ)

חוץ

לפחות שלושה הרוגים ו-200 פצועים ברעידת אדמה ביפן

הרעש החזק הורגש בעיר השניה בגודלה במדינה בשעות הבוקר העמוסות: בניינים וקירות בטון כבדים קרסו וגרמו למותם של לפחות 3 בני אדם, בהם תלמיד בן 9 בבית ספר יסודי שקיר התמוטט עליו. כ-200 נפצעו ומתנהלים חיפושים אחר נעדרים. * בעקבות הרעידה, טיסות בוטלו ותנועת הרכבות נעצרה * ראש ממשלת יפן, אמר כי הנחה את הרשויות לאמוד במהירות את נזקי הרעש, להציל חיים ולפרסם הודעות מהימנות לציבור

מאחורי הקלעים: איש העסקים שהוביל לפסגה בין טראמפ לקים

עקפו את משרד החוץ והביורוקרטיה: איש עסקים אמריקאי המתגורר בסינגפור ומיודד עם משפחת טראמפ פנה בקיץ שעבר לממשל עם הצעה חריגה – הצפון קוריאנים רוצים לפגוש את חתנו של הנשיא. * איש העסקים שביסס רשת של אנשי קשר בצפון קוריאה במהלך נסיעותיו למדינה המבודדת לצורכי עסקים, סיפר לקושנר שבכיר במשטר הצפון קוריאני חיפש ערוץ אחורי כדי לבדוק אפשרות לארגן פגישה בין הנשיא טראמפ לבין קים ג'ונג און, שבמשך חודשים החליפו ביניהם איומים צבאיים. * קושנר הפנה אותו לפומפאו, אז ראש ה-CIA, שהחל שרשרת של פגישות שהולידו את האירוע ההיסטורי (ניו יורק טיימס)

דיווח: 38 לוחמי מילציות איראניות נהרגו בתקיפה במזרח סוריה; בסוריה מאשימים את הקואליציה המערבית; ארה"ב מכחישה

גורמים צבאיים סוריים טוענים שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב תקפה בסיס צבאי של משטר אסד בכפר אל-הרי בדרום מזרח אבו כמאל. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם נהרגו בתקיפה 38 לוחמים של מיליציות שיעיות ושל חיזבאללה התומכות במשטרו של אסד. * גורם צבאי התומך באסד לסוכנות הידיעות רויטרס: "מדובר במל"טים של הצבא האמריקני" * בארצות הברית הכחישו כל קשר לביצוע התקיפה.: "אף חבר קואליציה לא תקף"

רעיית נשיא ארה"ב בהתבטאות חריגה נגד מדיניות ההגירה של הממשל: שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם

דוברת מטעמה של רעייתו של נשיא ארה"ב תקפה מדיניות הגירה שנויה במחלוקת של הממשל שבמסגרתה מפרידות הרשויות בין ילדי מהגרים להוריהם בגבול – "הגברת טראמפ שונאת לראות ילדים מופרדים ממשפחותיהם. מקווה ששני הצדדים (דמוקרטים ורפובליקנים) יוכלו לעבוד יחד בנושא חוק המהגרים", "צריך לפעול לפי החוק, אך גם למשול עם הלב" * בעלה הנשיא הטיל את האחריות לפיצול המשפחות על הדמוקרטים, למרות שמדובר במדיניות חדשה של ממשלו * ראש ה- CIA לשעבר הגיב לפרשה עם תמונה של אוושויץ: "ממשלות אחרות הפרידו בין אמהות לילדיהן" * רעייתו של נשיא ארה"ב לשעבר, בוש, תקפה במאמר ב"וושינגטון פוסט" את מדיניות הפרדת הילדים ואמרה כי היא מזכירה את מחנות הכליאה ליפנים-אמריקנים בזמן מלמת העולם השנייה

נשיא אפגניסטן האריך את הפסקת האש עם טליבאן באופן חד צדדי

נשיא אפגניסטן אשרף גאני הודיע כי הפסקת האש החד-צדדית עם ארגון הטליבאן, שעתידה להסתיים ביום רביעי, תוארך בעשרה ימים נוספים. דוברת ארמון הנשיאות מסרה לסוכנות רויטרס: "כוחות הביטחון האפגנים מסוגלים להגן על עצמם מפני כל מתקפה".

אחרי שנכנס לערי אפגניסטן: טליבאן לא ימשיך את הפסקת האש

הנשיא קרא לארגון להמשיך ולנצור את האש עם תום חגיגות סיום הרמאדן, אך זה הודיע כי ימשיך בלחימה. החשש הגדול עתה הוא מכך שאנשיו יסתתרו במרכזים האזרחיים שאליהם נכנסו במסגרת ההפוגה ההיסטורית. (וואלה)

ארה"ב: לפחות 5 בני אדם נהרגו וכמה נפצעו כשרכב שטח שהצטופפו בו יותר מ־12 מהגרים התהפך במנוסה מפקחי גבול בדרום טקסס. * הנהג איבד שליטה כשנסע במהירות העולה על 160 קמ"ש ומעוצמת ההתהפכות נפלטו נוסעים החוצה. * בכירים בממשל גורסים שמדיניות הגירה נוקשה יותר תרתיע מהגרים מלהיכנס לארה"ב באופן לא־חוקי

הודו: ארבעה חיילים נהרגו במארב של מורדים בחבל אסאם

הולנד: אוטובוס פגע במספר אנשים, אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו. המשטרה מחפשת אחר נהג האוטובוס. הרקע לאירוע אינו ידוע

סוריה: לוחמים כורדים בסוריה: כבשנו מדאעש כפר המשמש נקודת מעבר לעיראק

סין: תקרה קרסה במרכז קניות בסין – עשרה נפצעו * חלק מהתקרה במרכז קניות בעיר הויאהין שבמחוז שאנשי בסין קרס על אחד מגרמי המדרגות הנעות ועשרה בני אדם נפגעו באורח קל עד בינוני * חלק מהלקוחות הספיקו לתפוס מחסה מתחת למעקה (חדשות10)

קולומביה: מנהיג המפלגה השמרנית זכה בבחירות לנשיאות * הסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות בקולומביה הסתיים. ומועמד השמרנים, הרוצה לפתוח את ההסכם עם המורדים ניצח ברוב של 54% מהמצביעים. יריבו שהנהיג בעבר מיליציה משלו ורוצה להיאבק באי-השוויון, הגיב לתוצאות "איזו תבוסה? נכון לעכשיו פשוט לא נרכיב את הממשלה"

בעולם היהודי

ספרי תורה עתיקים וחפצי אומנות יקרי ערך נעלמו מבית הכנסת העתיק בדמשק * חפצי תרבות ואומנות יהודיים, בהם ספרי תורה עתיקים, נעלמו מאחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם, שנמצא סמוך לדמשק. החפצים הועברו מבית הכנסת ג'ובאר, במזרח רוטה, עוד ב-2013, כביכול על מנת להגן עליהם מבזיזה ומנזק מהלחימה העזה שתחוללה באזור, אך לפחות פעמיים מאז החפצים עברו ידיים – וחלקם נעלמו. * חלקם נעלמו לחלוטין, חלקם הופיעו בטורקיה וייתכן שחלקם אף הגיעו לישראל (AP)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן