Skip to content

תייר, איך תרצה את הטיול שלך? קבלו את הטרנדים העתידיים בתחום התיירות

התאמה אישית, בינה מלאכותית ומציאות רבודה - אלו ירכיבו את הטיול הבא שלכם. ביומטריה ואוטומיזציה יקבלו את פניכם בשדה התעופה, במלון ישרת אותכם רובוט. את החדר שבו תלונו, תגדירו מראש לפי דרישותיכם, כמו עצמת האור, סוג המדיה, מיזוג האויר וכו'. חוות דעתכם על הלינה תיסרק ע"י הבעות פנים ותנותח ואת הטיול בשטח תנחה אפליקציית מציאות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעידן הגלובליזציה כיום, עם מדיניות השמיים הפתוחים ברחבי העולם וירידת מחיר הטיסות, התיירות הפכה לתנועת מיליוני אנשים, המטיילים במקומות שונים בעולם. התפתחות התקשורת הפכה את אמצעי התקשורת נגישים בכל העולם, כאשר הם מביאים מידע ואפשרויות שלא היו זמינים בעבר. האינטרנט מספק לנו אפשרות לתכנן בעצמנו את הטיול המתאים לנו כולל הזמנת כל השירותים הנלווים ללא צורך בתיווך. אנחנו מבקרים במקומות רחוקים מתוך סקרנות להתנסות בחוויה ייחודית, אך בה בעת, גם משפיעים על המרחב התרבותי של המקום המתויר עם הרגלי הצריכה שלנו. כך אנו מוצאים את עצמנו שוב במרחבים להם אנו מורגלים ומחפשים את היעד האקזוטי הבא שכף רגלו של מערבי לא דרכה בו.

על מנת לספק את הצורך בכיבוש יעדים מיוחדים, מתגבשת תיירות טרנדית חדשנית, המאופיינת בהרגלי צריכה אחרים. העולם הגלובלי העכשווי הוא דיגיטלי וזמין 24/7 כך שאנו מזמינים את החופשה הבאה בהחלטה מיידית. עדי יופה, טרנדולוגית המייעצת חיזוי מגמות לחברות, מנבאת כי העתיד יתאפיין בתיירות אישית, טכנולוגית ושיתופית. התייר הוא סוכן התיירות של חבריו ברשתות החברתיות, הוא מוצא לוקיישנים חדשים לעומת הקלאסיים השגרתיים, כל מקום בעצם יכול להוות יעד תיירותי, כולל הבית האישי שלנו שיכול להפוך לטרנד הלוקיישן הבא באינסטגרם. ביומטריה ואוטומיזציה יקצרו תהליכים בשדות תעופה ובתי המלון יתנו שירות בהתאמה אישית המבוססת בינה מלאכותית שתותקן בליבת המלון. מדריכי הטיולים יוחלפו באפליקציות של מציאות רבודה מלווה במשחקים וחידות להעצים את החוויה.

רובוט שירות חדרים במלון יפני

התחזית הזו נראית יעילה ומבטיחה, אך יש לקחת בחשבון את השלכות תיירות שיתופית מזדמנת על הצרכן האינדיבידואלי. במחקר שהציג פרופ' איל ארט מהחוג לניהול תיירות באוניברסיטה העברית, בנושא "לקחים מ-AIRBNB", נבדקה "חכמת ההמונים" בדירוג לינת AIRBNB. כלכלת שיתוף זו מתקיימת כמבוססת אמון: האם לסמוך על עסקאות עם אנשים זרים? האם יש סיכון ברכישת שירות ממקום שאין בו רגולציה מוסדרת? האם במפגש בין המשכיר לשוכר יש סיכון לנזק פיזי? האם תמונת המשכיר (יופי, אישה, חיוך, גיל, צילום משותף, תמונה ברורה) מנבאת אמינות בפועל? האם ציוני חוות הדעת הגבוהים אכן מעידים על איכות? מסקנות המחקר מציינות כי "חכמת ההמונים" איננה בהכרח "חכמה" כי היא מושפעת מקבלת החלטות במסך. מצד אחד יש לנו אפשרות להתאמה אישית של הלינה, אך קשה לנו לשלוט על הסטנדדרטים המצופים. לאור חוויות שליליות של משכירים, AIRBNB החליטה לשנות את הכללים ויצרה סטנדרטיזציה חדשה עם תגי SUPERHOST למארחים מצטיינים. יחד עם זאת בשנתיים האחרונות, ניתן לראות כי במדינות מסוימות יש איסור להשכיר נכסים פרטיים למטרות עסקיות ויש לבדוק היטב כדי לא ליפול בפח.

הנתונים הוצגו בהרצאה "הטרנדים העתידיים בעולם התיירות" במסגרת תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2019 שהתקיימה בתל אביב, פברואר 2019.

תזכורת לימים עברו:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן