Skip to content

בלוגר איראני שובת רעב כבר חודשיים

עציר איראני שובת רב כבר כחודשיים במחאה על תנאי מעצרו הקשים. האיש טוען כי מרבית העצורים בבתי הכלא האיראניים מוחזקים על לא עוול בכפם בעקבות סכסוכים עם אנשי השלטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עציר איראני שובת רעב כבר כחודשיים במחאה על תנאי מעצרו הקשים. האיש טוען כי מרבית העצורים בבתי הכלא האיראניים מוחזקים על לא עוול בכפם בעקבות סכסוכים עם אנשי השלטון

מאת אסף בירון

הבלוגר והפעיל החברתי מהדי ח'זעלי
איבד משקל בצורה דרסטית. הבלוגר והפעיל החברתי שובת הרעב, מהדי ח'זעלי

פעילים חברתיים ובני משפחתו של הבלוגר והפעיל החברתי מהדי ח'זעלי, שנשפט ל-14 שנה בעקבות מתיחת ביקורת על המשטר האיראני, מדווחים כי הוא נכנס אמש (ה') ליום ה-60 בשביתת הרעב שלו. הבלוגר האיראני החל את שביתת הרעה במחאה על מאסרו בעקבות ביקורת שמתח על הנשיא מחמוד אחמדינז'אד ועל מדיניות משטרו. במסגרת העונש גזר בית המשפט בטהראן על ח'זעלי, בנו של איש דת מפורסם, 14 שנות מאסר, עשר שנים בגלות ו-90 מלקות.

בנו של ח'זעלי, מוחמד סאלח ח'זעלי, אמר בשבוע שעבר כי אביו סובל מדימום בקיבה וכי הוא נלקח לבית חולים. "בשבוע שעבר, כאשר מצבו של אבי התדרדר, הם העבירו אותו לבית חולים. כאשר ראינו אותו בבית החולים, לא יכולנו להאמין שזה הוא. הוא איבד משקל בצורה דרסטית, והיה כל כך רזה. פחדנו שמשהו רע יקרה לו", אמר הבן.

פעילי אופוזיציה איראנים אומרים שח'זעלי, ותיק מלחמת איראן-עיראק, שלח מכתב לאשתו בחודש שבעבר, שבו הוא מתאר את התנאים הקשים בכלא. "רבים מהאסירים מוחזקים כאן רק כנקמה על סכסוכים עם קצינים בכירים. הם נמצאים תחת עינויים פיזיים ונפשיים על מנת שיודו בכוח על קשירת קשר עם כוחות ביון זרים ועל מעילה בכספי המדינה", אמר במכתב.

לפי ארגון זכויות האדם "אמנסטי", מחודש פברואר 2011 החלו השלטונות האיראניים לבצע מעצרים רבים במדינה. על הכוונת של המשטר היו עורכי דין, סטודנטים, עיתונאים, פעילים פוליטיים, במאים ובני מיעוטים דתיים ואתניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן