Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) – יום ראשון ה-28 ביולי 2019

כותרות המהדורה מדהים – הדתה בצה"ל? צה"ל לא פועל בשבת בענייני פלסטינים רק אם מדובר בפעילות מבצעית (חדשות)     על רקע המתיחות מול אירן: שגריר ישראל בוושינגטון ערך נסיעה חשאית ודרמטית לאלסקה (בטחוני)     צעדות השיבה: לראשונה מזה מספר שבועות מפגין פלסטיני נהרג מירי ישראלי (בטחוני)     פיגוע אבנים בשומרון: ילד בן 11, ילדה בת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מדהים – הדתה בצה"ל? צה"ל לא פועל בשבת בענייני פלסטינים רק אם מדובר בפעילות מבצעית (חדשות)

    על רקע המתיחות מול אירן: שגריר ישראל בוושינגטון ערך נסיעה חשאית ודרמטית לאלסקה (בטחוני)

    צעדות השיבה: לראשונה מזה מספר שבועות מפגין פלסטיני נהרג מירי ישראלי (בטחוני)

    פיגוע אבנים בשומרון: ילד בן 11, ילדה בת 8 ותינוקת כבת שנה נפצעו באורח קל (בטחוני)

    האיחוד בימין | היום: פגישה מכרעת בין פרץ לבנט; סלע המחלוקת: המקום התשיעי ברשימה; פרץ צפוי להיפגש גם עם נתניהו (פוליטי)

    "חוסר אמון בברק וחשש לחיסול מפלגת העבודה" | לבני מסרבת לעמוד בראש המחנה הדמוקרטי (פוליטי)

    בניגוד לעמדתו הפומבית: פרץ ממשיך לנהל מגעים לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי (פוליטי)

    דיווח באיראן: בריטניה מוכנה לשחרור הדדי של המכליות (חוץ)

    גל החום באירופה: טיסות בוטלו, שישה בני אדם מתו בצרפת ובבלגיה (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית ללא שינוי ניכר במזג האוויר. הלילה: מעונן חלקית

    שני: תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ .

    שלישי: תחול עליה נוספת בטמפרטורות. צפויה הכבדה בעומס החום.

    רביעי: בהרים ובפנים הארץ עדיין חם ויבש.

חדשות

צה"ל לא מטפל בשבת בענייני פלסטינים – חקלאי פלסטיני מהכפר יאסוף הסמוך להתנחלות תפוח, גילה אתמול (שבת) שמטעי הזיתים הושחתו ונעקרו. כוח צבאי ניסה למנוע ממנו באיומי נשק לתעד ולחפש עקבות.  מגפון פנה לקבל את תגובת צה"ל והתבקש לפנות בצאת השבת. הסיבה: במהלך השבת דובר צה"ל לא מטפל בעניינים שאינם מבצעיים (מגפון ניוז)

שריפה בחיפה – בנייני המדעטק החיפאי עלו באש כתוצאה משריפה שפרצה בנגרייה. תושבי בניינים סמוכים פונו ורחובות נסגרו בהדר (שכונה בחיפה). לקראת ערב ובעמל רב הצליחו לוחמי האש לכבות את השריפה. החשד: השריפה החלה עקב הצתה בזדון (מגפון ניוז)

נער בן 17 תושב טמרה שבצפון  נדקר אתמול בידי בן משפחה (אחיו) בצאתו מהוסטל תל אביבי לנוער גאה. הוא אושפז, טופל ונותח כשהוא במצב קשה אך יציב בבית החולים איכילוב. המשטרה טרם תפסה את הדוקר, אם כי זהותו ידועה (מגפון ניוז)

גבר כבן 30 נפצע אנושות מירי ואישה כבת 60 נפצעה אמש באורח קשה מפגיעת רכב במהלך קטטה ברהט. צוותי מד"א פינו את השניים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה פתחה בחקירה.

פרשת האונס בקפריסין – ממצאים חדשים בפרשה

הממצאים שהודלפו והבדיקות החדשות: חקירת האונס על פרשת דרכים

אחרי מציאת ה-DNA של שלושת הגברים האלמונים, הרשויות בקפריסין בודקות מי עוד מעורב בפרשה. המשטרה מנצלת את הארכת המעצר של החשודים כדי לבצע בדיקות בסוכנויות תיירות ובבית המלון. סרטון שלכאורה מתעד יחסים עם הצעירה הודלף: "שיבוש חקירה וחשיפת פרטי קטינים"

פוליטי

האיחוד בימין | היום: פגישה מכרעת בין פרץ לבנט; סלע המחלוקת: המקום התשיעי ברשימה; פרץ צפוי להיפגש גם עם נתניהו

ימים ספורים לפני סגירת הרשימות (בחמישי בערב): יו"ר איחוד מפלגות הימין פרץ, צפוי להיפגש היום (ראשון) עם בנט, מראשי הימין החדש, כחלק מהניסיון להגיע להסכמה על ריצה משותפת. תהיה זו פגישה ראשונה בין השניים בנוגע לנושאים פוליטיים. לאחר מכן תצטרף אליהם גם שקד. * מיד לאחר פגישתם של פרץ ובנט מחר, ייפגשו גם צוותי המשא ומתן להמשך שיחות.

– בעוד שבימין החדש דורשים את המקום הראשון לשקד, הרביעי לבנט ובנוסף את המקומות השביעי והתשיעי. באיחוד מפלגות הימין מעוניינים להעניק לימין החדש שלושה מושבים ב-9 המקומות הראשונים של הרשימה המשותפת.

– בינתיים, בשתי הרשימות שוקלים להביא איתם את עוצמה יהודית כקלף מיקוח ביניהן. שקד נפגשה עם בכיר הרשימה איתמר בן גביר כמה פעמים, ובימין החדש שוקלים אפשרות להקדים את איחוד מפלגות הימין ולהתחבר עם עוצמה יהודית בעצמם.

– במקביל, פרץ צפוי להיפגש היום גם עם נתניהו. בימין החדש טוענים כי נתניהו מנסה לטרפד את האיחוד בין שתי המפלגות – גם בלחץ שהפעיל על פרץ שלא להסכים לוותר על המקום הראשון וגם בכך שלחץ לשלב את עוצמה יהודית עם פרץ וסמוטריץ' עוד לפני הסיכום עם שקד ובנט – מה שעלול לסבך ואף לטרפד את המו"מ לאיחוד.

"חוסר אמון בברק וחשש לחיסול מפלגת העבודה" | לבני מסרבת לעמוד בראש המחנה הדמוקרטי

שרת החוץ לשעבר לבני החליטה שלא להצטרף לרשימת המחנה הדמוקרטי, גם אם יובטח לה המקום הראשון ברשימה המאוחדת זאת בשל חוסר אמונה באהוד ברק – למרות פניותיו אליה. כמו כן, היא לא מעוניינת לתרום לחיסול מפלגת העבודה, שלדעתה אסור שתיעלם – מה שעלול לקרות לדעתה אם תצטרף לרשימה.

בניגוד לעמדתו הפומבית: פרץ ממשיך לנהל מגעים לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי

למרות עמדתו הפומבית, השוללת אפשרות לחבור אל המחנה הדמוקרטי, קיים יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ביום חמישי פגישה עם אנשי מרצ וברק. במפלגת העבודה טענו כי "הפגישה עסקה אך ורק בנושא העלאת אחוזי ההצבעה בקרב אזרחי ישראל הערבים. נושא החיבור לא עלה על הפרק". * לבינתיים, תולה פרץ תקוות בשני מגעים מתקדמים שהוא מנהל בימים האחרונים עם איש תקשורת ועם איש מערכת הביטחון לשעבר שאותם הוא מקווה לשבץ ברשימת העבודה-גשר בשבוע הקרוב.

– במקביל, ח"כ שמולי מהעבודה צפוי להיפגש היום עם עמיר פרץ וינסה לשכנעו לחבור למחנה הדמוקרטי. אם העבודה לא תצטרף למחנה הדמוקרטי, צפוי שמולי לחבור ל'כחול-לבן'. ע"פ הדיווח ב'כאן חדשות', ח"כ שמולי שהתלבט אם להצטרף לאיחוד ואף יצר את הרושם בקרב אנשי ברק שבכוונתו להצטרף, החליט שלא לחבור אליהם – וקיבל הצעה מכחול לבן, שאותה הוא שוקל ברצינות. שמולי החליט שלא להצטרף למחנה הדמוקרטי משום שהוא לא מזדהה עם מרצ ברמה האידיאולוגית, ובשל מערכת היחסים העכורה עם סתיו שפיר, שמוצבת במקום השני ברשימת המחנה הדמוקרטי.

– בתוך כך גם ח"כ איתן כבל צפוי שלא להתמודד ברשימת העבודה בבחירות הקרובות. בדומה לח"כ יחימוביץ', גם כבל זקוק לדבריו לפסק זמן.

– בד בבד, בכירים במחנה הדמוקרטי מספרים שאנשי כחול לבן ניסו למנוע את האיחוד ביניהם, לדעתם מחשש שהדבר יגרום לזליגת מנדטים מכחול לבן, כך דווח ב'כאן חדשות', לפי הדיווח נשלחו שליחים מטעם כחול לבן לחברי הכנסת של מרצ שניסו לשכנע אותם שאהוד ברק מרמה אותם, וישתמש בקולותיהם כדי להיכנס לכנסת ולערוק לנתניהו. במחנה הדמוקרטי חוששים שבכחול לבן יתחילו לצאת נגדם במרומז גם בקמפיין.

הרשימה המשותפת חוזרת: חד"ש, תע"ל ורע"ם ירוצו ביחד בבחירות; בל"ד תכריע היום אם תצטרף

שלוש המפלגות הערביות – חד"ש, תע"ל ורע"ם – הודיעו אתמול באופן סופי על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. * נציגי מפלגת בל"ד נעדרו מההצהרה המשותפת ומהמפלגה נמסר כי הוועד המרכזי של המפלגה ידון היום (ראשון) בהתפתחויות האחרונות ויכריע בעניין הרשימה המשותפת. עם זאת, גורמים פוליטיים טוענים כי "בסופו של דבר הם יהיו בתוך הרשימה". * ראשי שאר המפלגות הצהירו כי "הדלת עוד פתוחה להצטרפותה למתווה שהוסכם עד מועד הגשת הרשימות".

– על־פי ההסכם בין המפלגות, יעמוד חבר־הכנסת איימן עודה מחד"ש בראש הרשימה המשותפת ובמקום השני יוצב חבר־הכנסת מטנס שחאדה מבל"ד. חבר־הכנסת אחמד טיבי מתע"ל יוצב במקום השלישי ויהיה יושב־ראש הסיעה. מנסור עבאס מרע"ם יוצב במקום הרביעי.

– ברקע האיחוד עומדת מחלוקת ארוכה בין בל"ד לבין תע"ל על המקומות ה-12 וה-13. לפני כמה ימים, מפלגת תע"ל בראשותו של ד"ר אחמד טיבי ויתרה על המקומית הללו. גורמים בתע"ל אומרים כי המפלגה החליטה "לוותר על כל הדרישות שלה והיא מסכימה להצטרפות למשותפת מיד, בעקבות הריסת הבתים, הפשיעה והאתגרים שעומדים בפני הציבור הערבי. לכן הודענו על הסרת כל הדרישות".

בטחוני

על רקע המתיחות מול אירן: שגריר ישראל בוושינגטון ערך נסיעה חשאית ודרמטית לאלסקה

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ערך בשבוע שעבר נסיעה חשאית לאלסקה. פקידים ישראלים בכירים המעורים בפרטים טענו כי מדובר בפגישה חשובה ודרמטית. במוקד הביקור עמדו הקשרים הביטחוניים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב בסוגיה האיראנית. כך דווח בחדשות13. ע על פי הדיווח, כל פרטי הביקור אסורים לפרסום, וצפויים ככל הנראה להיוודע בימים הקרובים.

צעדות השיבה: לראשונה מזה מספר שבועות מפגין פלסטיני נהרג מירי ישראלי

כ-5,500 פלסטינים השתתפו ביום שישי אחר הצהריים בצעדות השיבה שהתקיימו בחמשה מוקדים לאורך גבול הרצועה, חלקם התקרבו לגדר, הבעירו צמיגים, והשליכו אבנים, מטעני חבלה ורימונים לעבר כוחות צבא שהיו במקום. החיילים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. * משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע פלסטיני בן 23 מת מפצעיו, אחרי שנורה במוקד ההפגנות בחאן יונס שבדרום הרצועה. בנוסף, במהלך ההפגנות נפצעו 56 פלסטינים, מתוכם 22 ילדים. 38 מהפצועים נפגעו מירי צלפים.

– בוועדה המארגנת של התהלוכות אמרו כי ההפגנות אתמול, שבהן השתתפו כמה אלפי אנשים, לא חרגו מהכללים שנקבעו בשבועות האחרונים, ונשארו בגדר "מאבק עממי לגיטימי". לטענת הוועדה, הצבא הגיב באכזריות והשתמש באש חיה וכדורי גומי כשירה לעבר המפגינים בחמשת מוקדי המחאה, שהוקדשה לפלסטינים בלבנון. בוועדה קראו להמשך ההפגנות בשבוע הבא.

פיגוע אבנים בשומרון: ילד בן 11, ילדה בת 8 ותינוקת כבת שנה נפצעו באורח קל

אבנים נזרקו אמש (מוצ"ש) לעבר רכב בכביש 55 בכניסה לקרני שומרון. ברכב נכחו ילד בן 11, ילדה בת שמונה ותינוקת בת שנה. הילד בן ה-11 נפצע בראשו ובת השמונה נשרטה בפנים מרסיס. רסיסים ניתזו גם על התינוקת בת השנה, אך היא לא נפגעה. בנוסף, במקום שלושה נפגעי חרדה.

– אם הילדים שנפגעו סיפרה ל'ידיעות אחרונות': "היינו בדרך לקרני שומרון. לפתע שמעתי רעש בום אדיר והילדים התחילו לצרוח ואמרו לי "יש לנו דם". תוך כדי נסיעה הרמתי את הטלפון והתקשרתי למוקד. הגעתי לש.ג של קרני שומרון, עצרתי את הרכב, פתחתי את המושב האחורי והוצאתי את הילדים. בדקתי אותם, ואז ראיתי ששלושה מהם נפצעו קל משריטות".

נסראללה מכחיש: "לא משתמשים בנמל ביירות לצורך הברחת נשק"

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר ביום שישי כי הוא "מכחיש לחלוטין את האמירה של שגריר ישראל במועצת הבטחון לפיה חיזבאללה עושה שימוש בנמל ביירות להעברת נשק או אמל"ח ללבנון". * כזכור, במהלך דיון מודיעיני של מועצת הביטחון ביום שני חשף השגריר הישראלי כי חיזבאללה משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים של מדינת לבנון על מנת לשנע העברות אמצעי לחימה באופן בלתי חוקי ותחת הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. דנון הציג למועצת הביטחון מפה ובה נתיבי העברות אמל"ח המשמשים את חיזבאללה בהתחמשותו נגד ישראל – משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה חרירי בביירות; דרך מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון, כדוגמת מעבר אלמצנע; ודרך הנמל הימי של ביירות.

מדיני

סנדרס: אם אבחר לנשיא אשקול להשתמש בכספי הסיוע כמנוף לחץ על ישראל

הסנאטור היהודי ברני סנדרס, שמדורג במקום השני בסקרים בפריימריז הדמוקרטיים לקראת בחירות 2020, אמר שאם ארה"ב רוצה להביא שלום למזרח התיכון אסור לה להיות פרו-ישראלית כל הזמן. לדבריו, "המדיניות שלנו לא יכולה להיות פשוט פרו-ישראל, פרו-ישראל, פרו-ישראל. היא חייבת להיות פרו-אזורית, ולעבוד עם כל האנשים וכל המדינות באזור". סנדרס ציין שאם ייבחר לנשיא הוא בהחלט ישקול להשתמש במיליארדי הדולרים שמעבירה ארה"ב לביטחון ישראל מדי שנה כאמצעי לגרום לממשלת ישראל לשנות את דרכה. * כזכור, סנדרס בן ה-77, ניסה את כוחו גם במרוץ לנשיאות לפני ארבע שנים, אז הפסיד להילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים.

חוץ

דיווח באיראן: בריטניה מוכנה לשחרור הדדי של המכליות

שר החוץ האיראני נפגש עם מקבילו העומאני כדי לדון ב"התפתחויות האזוריות והעניינים הבינלאומיים". על פי הדיווחים באיראן שר החוץ העומאני העביר לאירן מסר ולפיו בריטניה מוכנה לשחרור הדדי של המכליות. וזאת בהתייחס למכלית "סטנה אימפרו" שנתפסה במי המפרץ על ידי משמרות המהפכה עם 23 אנשי צוות שעליה, שבועיים אחרי שבריטניה השתלטה על מכלית איראנית בגיברלטר, בטענה שהפרה את הסנקציות על סוריה. * במקביל, חברת הספנות "סטנה בולק" אמרה שאנשי הצוות – בהם אזרחים זרים מהודו, רוסיה, לטביה והפיליפינים – הורשו לדבר ישירות עם משפחותיהם למשך זמן מוגבל.

בכיר בצבא אירן: "איראן לא צריכה את הרשות של אף כוח בעולם כדי להגן על עצמה"

על רקע הטענות האמריקאיות על ניסוי שערכו האיראני בטיל לטווח של 1,000 ק"מ, אמר מקור ביטחוני באיראן לסוכנות הידיעות האיראנית פארס, כי "ניסויי הטילים הם בגדר צורך הגנתי, מדובר בדבר שגרתי". המקור הוסיף: "הטילים לא מכוונים לאף מדינה, ונועדו להגיב לתוקפנות. איראן לא צריכה אישור של אף מעצמה בעולם כדי להגן על עצמה".

גל החום באירופה: טיסות בוטלו, שישה בני אדם מתו בצרפת ובבלגיה

גל החום שמכה במערב אירופה ממשיך לשבור את כל השיאים. בצרפת נרשמו חמישה מקרי מוות כתוצאה מהחום העצום, ואשה נוספת מתה בבלגיה במקום בו עלו הטמפרטורות עד מעל ל-40 מעלות. * לפי שירותי המטאורולוגיה ביבשת, גלי החום הם תוצאה של שינויי האקלים בכדור הארץ, ולפי הכרזתם הטמפרטורות הממוצעות בחודש יוני השנה הן הגבוהות באירופה ב-139 השנים האחרונות לפחות. בשירות המטאורולוגי חוששים שגל החום הנוכחי ינוע ממערב אירופה לכיוון גרינלנד ויביא את מצב הקרחונים שם לשיא שלילי של כל הזמנים.

– בבריטניה, רוב הטיסות הפנימיות וגם חלק מטיסות החוץ שיוצאות מלונדון בוטלו בגלל חשש מסיבוכים שייגרמו עקב המפגש של גלגלי המטוס עם האספלט הלוהט. המלצה גורפת יצאה גם לתושבי לונדון שלא לנסוע ברכבת התחתית המפורסמת של העיר, כאשר לנהגי הרכבות העיליות בממלכה הוצאה הנחיה להוריד מהירות עקב החום הכבד במסילות.

– בצפון צרפת פורסמה אתמול התראה אדומה, שהיא התראת הסכנה החמורה ביותר במדינה, כאשר הטמפרטורות באזור טיפסו ל-43 מעלות צלזיוס, ככל הנראה הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנרשמו באזורים אלה אי פעם. (ישראל היום)

לקראת הבחירות המקומיות: יותר מאלף פעילי אופוזיציה רוסים נעצרו במהלך הפגנה נגד הרשויות במוסקבה

משטרת רוסיה עצרה אמש כאלף מפגינים שמחו במוסקבה נגד מאמצי המשטר של פוטין להצר את צעדי האופוזיציה לקראת הבחירות המקומיות שאמורות להיערך בעוד חודש וחצי במוסקבה. במהלך ההפגנה קראו המפגינים קריאות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בהן "פוטין תתפטר", ו"רוסיה בלי פוטין". בנוסף לכך, ברויטרס דווח על נוכחות משטרתית גבוהה במקום ועל חסימות של חלק מהכבישים בידי המוחים. * לקראת ההפגנה, ערכה משטרת רוסיה מעצרי מנע רבים, והודיעה כי ההפגנה עצמה לא חוקית. העצורים הועלו לאוטובוסים משטרתיים שאורגנו מבעוד מועד. * במהלך דיכוי המחאה, השוטרים השתמשו באלות כדי למנוע מהמפגינים להתקדם במסלולם וכדי לעצור באלימות רבים מהם, כאשר על פי תמונות מהמקום חלק מהמפגינים נפצעו בראשם, חלקם אף באופן קשה. * במקביל, המשטרה פרצה למשרדי ערוץ התקשורת TV Rain – ערוץ פרטי המזוהה עם האופוזיציה – וזימנה לחקירה את העורכת הראשית.

– פעילי האופוזיציה רואים את הבחירות הזדמנות להגדיל את כוחם בפרלמנט המקומי של מוסקבה שבה המועמדים הנתמכים על ידי הקרמלין התגלו כפופולריים פחות מאשר באזורים אחרים של המדינה. לטענת הרשויות, נאסר על חלק מהמועמדים להתמודד בגלל שהם לא השיגו את מספר החתימות הדרושות, אך האופוזיציה דחתה האשמות אלה וטענה כי הן שגויות.

– מועצת העיר של מוסקבה שבה 45 מושבים, אחראית לניהולו של התקציב המוניציפלי הגדול של העיר בת 12.6 מיליון התושבים, ונשלטת לחלוטין על ידי מפלגת "רוסיה מאוחדת" התומכת במשטר פוטין. יתרה מכך, הקרמלין אינו מאפשר למפלגות האופוזיציה זמן שידור ברשות השידור הלאומית, שממנה מקבלים רוב אזרחי רוסיה את המידע והחדשות.

סוריה: לפחות 15 הרוגים רובם ילדים נהרגו בהפצצות של אסד ופוטין בצפון המדינה

יותר מ-15 אזרחים סורים, רובם ילדים, נהרגו אתמול בתקיפות אוויריות של רוסיה ומשטר אסד בצפון מערב סוריה. * בעיירה אריחה באידליב נהרגו 11 בני אדם בתקיפות אוויריות של המשטר הסורי, שבעה מהם ילדים. ארגון אופוזיציה דיווח שבתקיפות, שהיו בשני בנייני מגורים, נפצעו בנוסף 28 בני אדם. אחד ההרוגים בתקיפות היה ילד קטן שנמצא מתחת להריסות על ידי אנשי "הקסדות הלבנות", כשפניו מכוסות בדם. בתקיפה נוספת באזור אידליב נהרג ילד בהפצצה של הצבא הסורי. בצפון מחוז חמה הפציץ היום מטוס קרב רוסי אמבולנס והרג שלושה מחלצים שהיו ברכב. (AFP)

שבוע שמיני למחאה: משטרת הונג קונג ירתה גז מדמיע על עשרות אלפי מפגינים

בשבוע השמיני למחאה באזור המנהלי המיוחד שבשליטת סין: משטרת הונג קונג ירתה אתמול גז מדמיע לעבר עשרות אלפי מפגינים שמחו נגד האלימות שהופעלה נגדם בהפגנות האחרונות. המפגינים מחו נגד התקיפה הברוטאלית בשבוע שעבר בתחנת הרכבת, אז כמאה אנשים לבושים בלבן המתינו למשתתפים בהפגנה והיכו אותם באלות ומקלות. על אף התנגדות המשטרה, המפגינים צעדו בעיירה יואן לונג שבצפון-מערב הונג קונג, שם חברי כנופיות תקפו באלימות מפגינים ביום ראשון השבוע.

– המשטרה המקומית אסרה על הצעדה, מתוך חשש כי היא תוביל לעימותים בין המשתתפים לתושבים המקומיים. אחרי פחות משלוש שעות מתחילת הצעדה, המשטרה ירתה גז מדמיע נגד המפגינים, שאחזו את המטריות שהפכו לסמל מחאתם. לדברי המשטרה, המפגינים התעלמו מקריאותיה להתפנות ואחזו ב"מוטות ברזל, מגני עץ מאולתרים ואף הסירו גדרות מצדי הרחוב".

הר געש התפרץ באינדונזיה; עשרות נאלצו להתפנות במהירות; 2 פונו לבית החולים בשל קשיי נשימה

הר הגעש טנגקובן פרהו, התפרץ ביום שישי בצהריים, בזמן שפחות מ-100 איש נכחו באתר עצמו בזמן ההתפרצות, הרשויות פינו את כולם בזריזות, ושני אנשים פונו לבית החולים בשל קשיי נשימה. מטוסים המתקרבים לאזור קיבלו אזהרה המתריעה על ענני האפר הגבוהים. * ממרכז הוולקנולוגיה והפחתת הסכנות הגיאולוגיות האינדונזי נמסר כי האפר הוולקני נסק לגובה של 200 מטרים מקצה ההר, שגובהו הוא 2,284 מטרים מעל לגובה פני הים.

– ההר נמצא כ-30 ק"מ צפונית לעיר באנדונג, שהיא העיר השלישית בגודלה באזור. התפרצויות הרי געש שכיחות באינדונזיה, שכן היא חלק מ"טבעת האש", אזור בו מתרחשות למעלה מ-80% מההתפרצויות הגעשיות בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן